جوان‌سازی پوست با PRP

PRP صورت یک روش درمانی ضد‌ پیری است که با استفاده از فاکتورهای رشد تولید شده توسط پلاکت‌های خون بیمار انجام می‌شود. البته این روش تنها برای جوان‌سازی پوست نیست.

جوان‌سازی پوست با PRP

 PRP صورت یک روش درمانی ضد‌ پیری است که با استفاده از فاکتورهای رشد تولید شده توسط پلاکت‌های خون بیمار انجام می‌شود. البته این روش تنها برای جوان‌سازی پوست نیست.

و برای موارد زیر نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد:

ریزش و کم‌پشتی مو

حلقه‌های سیاه زیر چشم

پف زیر چشم

خطوط چین و چروک در اطراف چشم و لب

رفع تیرگی و زبری پوست

جای جوش، اسکار و پینه

عمل دقیق PRP  چیست؟

در این روش مقداری از خون بیمار را می‌گیرند و آن را در یک لوله استریل، سانتریفیوژ می‌کنند. سانتریفیوژ باعث می‌شود اجزای خون از هم جدا شوند و پلاسما که یک مایع شفاف است به همراه پلاکت‌ها جدا و غنی‌سازی شود. پلاکت‌ها دارای فاکتورهایی هستند که کلاژن‌سازی و رشد سلولی را تحریک و القا می‌کنند. با ساخته شدن کلاژن و ایجاد سلول‌های جدید، پوست نرم، سفت و تازه می‌شود و تا حد بسیار زیادی آسیب‌های آن برطرف می‌شود.

پلاسما چگونه به پوست تزریق می‌شود؟

پلاسمای غنی‌شده‌ای را که از خون خود بیمار به دست آمده است را با سوزن‌ بسیار ظریفی به سطح پوست صورت، گردن و هر ناحیه دیگر تزریق می‌کنند. این مرحله معمولا 15 دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. این روش معمولا بدون درد است و ممکن است مقدار خیلی کمی کبودی، قرمزی و تورم در پوست ایجاد می‌کند که در مدت 1 تا 3 روز از بین می‌رود.

مراقبت‌های قبل و بعد از PRP:

استفاده از کرم ضدآفتاب بعد از انجام PRP، بسیار ضروری است و تا 24 ساعت بعد نیز نباید موضع آن را شستشو داد. این روش درمانی به مراقبت خاص یا استراحت احتیاج ندارد و معمولا پزشک برای بیمارش موارد لازم را گوشزد می‌کند و کرم‌های ترمیم کننده تجویز می‌نماید. اگر این روش در بیمار ایجاد درد زیادی کند که به ندرت چنین اتفاقی پیش می‌آید، با مصرف مسکن ساده استامینوفن قابل تسکین می‌باشد.

نتایج حاصل از PRP:

پزشکان این روش را در 3 نوبت درمانی انجام می‌دهند و بین هر کدام از این جلسات 1 تا 2 ماه فاصله می‌اندازند تا بهترین نتیجه حاصل شود. معمولا سه ماه بعد از گذشت اولین جلسه درمان، شاهد بهبود بسیار قابل توجهی در ظاهر پوستتان خواهید بود. روش PRP برای برطرف کردن چین و چروک و آسیب‌های پوستی در حدود 70 درصد رضایتمندی بیماران را به همراه خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان