ماهان شبکه ایرانیان

راه طولانی گردشگری سلامت برای تصویب دستورالعمل ها

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۴/۰۷ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری &#۸۲۱۱; پس از شکل گیری شورای راهبری گردشگری سلامت و توافق منعقده فی مابین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه و سازمان نظام پزشکی و معرفی «محمد پناهی» به عنوان دبیر این شورا، معاون گردشگری از راه طولانی که این شورا برای تصویب آیین نا ...

تاریخ خبر : 1393/04/07 – خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – پس از شکل گیری شورای راهبری گردشگری سلامت و توافق منعقده فی مابین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه و سازمان نظام پزشکی و معرفی «محمد پناهی» به عنوان دبیر این شورا، معاون گردشگری از راه طولانی که این شورا برای تصویب آیین نامه دستورالعمل ها در پیش دارد خبر داد.

“مرتضی رحمانی موحد” با اشاره به برگزاری دومین جلسه شورای راهبردی گردشگری سلامت در این خصوص به خبرنگار گردشگری CHN گفت: «در این جلسه آیین نامه اجرایی دبیرخانه نیز تصویب شد. در این میان نیاز است تا با حضور اعضا برای 22 سئوال عمده مطرح شده در حوزه گردشگری سلامت پاسخ داده شود.»

به گزارش CHN، در شورای راهبردی گردشگری سلامت سه کارگروه فعال هستند. کارگروه بهداشت و درمان و آموزش با مسئولیت وزارت بهداشت و درمان فعالیت خواهد کرد. کارگروه زیرساخت ها و تسهیلات زیر نظر سازمان نظام پزشکی فعالیت می کند و کارگروه بازاریابی تبلیغات و تندرستی نیز تحت مسئولیت سازمان میراث و گردشگری خواهد بود.

به گفته رحمانی موحد، همه اعضای شورا در همه کارگروه ها حضور دارند و بسته به موضوع کارگروه از دستگاه های مختلف دعوت به عمل خواهد آمد تا بتوان پاسخ های مناسبی برای 22 سئوال عمده ای که در حوزه گردشگری سلامت استخراج شده است تهیه کنیم.

معاون گردشگری افزود: «این سئوالات از مسائل مالی گرفته تا دستورالعمل آژانسها و شیوه جذب و تبلیغات و… را در بر می گیرد که با نوشته شدن دستورالعمل برای این 22 سئوال، پرونده گردشگری سلامت دارای پایه و اساس مشخص و منطقی می شود که همه دستورالعمل ها و شاخص ها در آن مشخص است.»

او خاطرنشان کرد: «با توجه به آنکه این دستورالعمل براساس اتفاق نظر دستگاه های ذیربط خواهد بود، ممکن است پروسه طولانی را نیاز داشته باشد اما در این میان کارهای جاری رافراموش نکرده ایم و نقطه نظرات و پیشنهاداتی که مطرح شود از کارگروه ها به شورا برده می شود و پس از تصویب مورد حمایت قرار می گیرد.«

رحماین موحد با اعتقاد برآنکه انجام کار درست نیازمند زیرسازی است تصریح کرد: «از آنجایی که گردشگری سلامت فاقد زیرساخت هایی بود که مورد تایید همه ارگان ها باشد، از این رو به نتیجه رساندن موضوعات زمان طولانی نیاز دارد.«

به گزارش CHN، گفته می شود سالانه 30 هزار گردشگر سلامت وارد ایران می شوند که طبق بررسی‌های صورت گرفته هر گردشگر سلامت در ایران سه برابر گردشگرهای عادی ارزآوری دارد. ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط کشورهای همسایه و ظرفیت های پزشکی پیشرفته ای که دارد می تواند به قطب اصلی گردشگری سلامت در بین کشورهای اسلامی تبدیل شود.

وجود چشمه‌های آب معدنی در اغلب استان‌های کشور، داشتن مراکز مجهز درمانی ناباروری و مراکز دیالیز، انواع جراحی‌های قلب، پلاستیک و چشم، تولید داروهای منحصر به فرد مانند داروی ضد ایدز آیمود و داروهای هایتک بیوتکنولوژی و داشتن متخصصان و پزشکان متبحر و صاحب نام در جهان از جمله ظرفیت های متعدد ایران در گردشگری سلامت هستند.

راه طولانی گردشگری سلامت برای تصویب دستورالعمل ها

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان