گزارش کامل/ در واکنش به افزایش تهدیدهای رژیم صهیونیستی؛

احتمال تمدید توافق اوپک، مهم ترین رویداد حوزه انرژی در ۲۴ ساعت گذشته

تهران- ایرنا- احتمال تمدید توافق اوپک در صورت وجود مازاد جهانی عرضه نفت، بازسازی ناوگان نفتکش ‌عراق، افزایش قیمت پروپان عربستان، تمایل کره جنوبی به خرید نفت از روسیه و شتاب گرفتن حفاری دکل‌های نفتی آمریکا از مهم ترین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته است.

احتمال تمدید توافق اوپک، مهم ترین رویداد حوزه انرژی در 24 ساعت گذشته
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، منابع خبری در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: در صورتی که سطح ذخایر جهانی نفت به میزان هدف‌گذاری شده نرسد، این سازمان ممکن است توافق کاهش تولید خود را با تولید کننندگان غیراوپک را تمدید کند یا حتی میزان کاهش را از ماه ژوئیه (تیر - مرداد) افزایش دهد.

**بازسازی ناوگان عظیم نفتکش‌های عراقی
جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق، گفت: این کشور قصد دارد به منظور انتقال نفت خود به بازارهای بین المللی، ناوگان نفتکش‌ بزرگی فراهم کند.
ناوگان بر اساس پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفتکش عراق، کشتی های نفتکش این کشور در طول حملات به رهبری آمریکا برای بیرون راندن عراق از کویت در سال 1991 به شدت آسیب دیده است.
شرکت ملی نفتکش عراق در دهه 1980 تعداد 24 فروند نفتکش داشت.
به گفته لعیبی، وزارت نفت عراق علاقه مند است با ساخت و خرید، ناوگان نفتکش های این کشور را بازسازی و توسعه دهد.

**سعودی آرامکو در اندیشه 2 قالب‌ جدید این شرکت
منابع صنعتی و بانکی عربستان سعودی اعلام کردند، این کشور زمانی که سهام شرکت ملی نفت این کشور (آرامکو) را سال آینده می فروشد، دو گزینه را برای شکل دهی به شرکت ملی این کشور به این شرکت مد نظر دارد.
انتظار می رود عرضه سهام شرکت آرامکو در بازار، محور اصلی برنامه بلندپروازانه دولت عربستان سعودی است که به چشم انداز 2030 این کشور معروف است.
وقتی این برنامه در ژوئن (خرداد-تیر) سال گذشته اعلام شد، قرار بود آرامکو از یک شرکت تولیدکننده نفت به یک مجموعه صنعتی جهانی تبدیل شود.
به گفته یک منبع خبری، مقام های عربستان سعودی و مشاوران آنها اکنون این مساله را مطرح می کنند که آیا آرامکو را به یک «چائبول کره ای» که نوعی اتحادیه است، تبدیل کنند یا به یک شرکت تخصصی که به طور کامل بر نفت و گاز تمرکز دارد.

**کره جنوبی در پی کاهش عرضه اوپک برای تامین نفت به روسیه روی آورد
در پی توافق کاهش تولید نفت اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه قرار است برای نخستین بار در 10 سال اخیر یک میلیون بشکه نفت اورال اواخر ماه مارس یا اوایل آوریل 2017 به کره جنوبی بفرستد تا کمبود عرضه نفت خاورمیانه را جبران کند.

**افزایش قیمت پروپان عربستان
شرکت دولتی آرامکو عربستان اعلام کرد، این شرکت قیمت قراردادی هر تن پروپان را از 435 دلار در ماه ژانویه (دی-بهمن) به 510 دلار در ماه فوریه (بهمن-اسفند) افزایش داده است. این قیمت، مبنای قیمت گذاری برای فروش گاز مایع (ال پی جی) خاورمیانه به کشورهای آسیایی است.

**روی غلتک افتادن حفاری‌ دکل‌های نفت آمریکا
پس از افزایش قیمت های نفت به بیش از 50 دلار در هر بشکه، شمار دکل‌های نفتی آمریکا در هفته گذشته با 6 واحد افزایش به 597 دستگاه رسید که بالاترین میزان از اکتبر 2015 (شهریور- مهر 1394) است. از آغاز سال 2017 میلادی تاکنون شمار دکل‌های حفاری آمریکا 72 واحد افزایش داشته است.

**حمایت مالی کانادا از یک پروژه گاز طبیعی مایع در این کشور
یک پروژه پیشنهادی گاز طبیعی مایع در غرب کانادا که ارزش آن بالغ بر 27 میلیارد دلار است، پس از آنکه ایالت بریتیش کلمبیا این کشور برای شرکت های این استان دستکم 111 میلیون دلار اعتبار در نظر گرفت، تامین مالی شد.
«وان بادرول هشام» مسئول پروژه گاز طبیعی مایع پاسیفیک نوث وست گفت: استان بریتیش کلمبیا و دو شرکت اول این استان با یکدیگر به توافق رسیده اند که برای تحقق این پروژه کار کنند.
اقتصام**1063**خبرنگار: رفعت کرمی مهر**انتشار: لیلا جودی
اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:

https://t.me/irnaeco
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر