ماهان شبکه ایرانیان

گام دیجی‌کالا برای خروج از مرز ایران در سال ۹۷

مدیران دیجی‌کالا امروز در مرکز پردازش جدید این شرکت یک کنفرانس خبری برگزار کردند و از برنامه‌هایشان برای سال ۹۷ و همچنین یلدای شگفت‌انگیز که در روزهای آینده آغاز خواهد شد گفتند.

گام دیجی‌کالا برای خروج از مرز ایران در سال 97

مدیران دیجی‌کالا امروز در مرکز پردازش جدید این شرکت یک کنفرانس خبری برگزار کردند و از برنامه‌هایشان برای سال 97 و همچنین یلدای شگفت‌انگیز که در روزهای آینده آغاز خواهد شد گفتند.

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دیجی‌کالا در سال‌ 1397، حضور در خارج از مرزهای ایران است. آنطور که برادران محمدی می‌گویند، این فروشگاه تصمیم دارد تا با حضور در کشورهای همسایه، کالاهای باکیفیت ساخت ایران را به فروش برساند.

به گفته سعید محمدی، دیجی‌کالا اگرچه می‌خواهد در منطقه فعالیت خود را آغاز کند اما به سراغ کشورهایی که آمازون از طریق فروشگاه «سوق» فعالیت می‌کند، نخواهد رفت: «می‌خواهیم در کشورهایی فعالیت خود را آغاز کنیم که بلوغ اینترنتی کمتری دارند. در این کشورها رقیب چندان بزرگی هم وجود ندارد. کشورهایی مانند عراق، افغانستان، پاکستان و ارمنستان.»

در اولین روزهای سال 96 بود که خبر رسید آمازون، بزرگترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه به نام سوق را خریده است. این فروشگاه بیشتر در کشوهای عربی فعالیت می‌کند و به همین دلیل محمدی‌ها می‌خواهند فعلاً دیجی‌کالا را به سمتی هدایت کنند که در ابتدای فعالیت فرا مرزی، رو در روی آمازون و سوق قرار نگیرند.

دیجی‌کالا سال گذشته مدل تجاری خود را با تغییراتی همراه کرد و سیستم Market Place را پیاده سازی کرد که بر اساس آن فروشندگان می‌توانند کالای خود را در اختیار کاربران دیجی‌کالا قرار دهند. این در حالی بود که برای ده سال، بزرگ‌ترین فروشنده اینترنتی ایران به شکل مستقیم کالا تهیه می‌کرد و در اختیار کاربران قرار می‌داد.

مارکت‌پلیس دیجی‌کالا امروز پس از یک سال فعالیت، 3 هزار فروشنده دارد در حالی که چشم‌انداز مرکز فروشندگان دیجی‌کالا، رسیدن به 100 هزار فروشنده و تولید‌کننده است و می‌خواهد به یک بازار هدف 200 میلیونی از کاربران در ایران و چند کشور منطقه دست پیدا کند.

محمدی، مدیر عامل دیجی‌کالا می‌گوید که در حال حاضر فروشنده‌های کوچک دسترسی به بازار کل کشور ندارند اما با پیوستن به فروشندگان دیجی‌کالا، این مزیت برای شرکت‌های کوچک یا حتی تولید‌کننده‌های خانگی به وجود می‌آید تا بتوانند حتی به بازارهای صادراتی نیز دسترسی پیدا کنند: «این بستر، بستر نامحدودی است. یک فروشگاه فیزیکی، به اندازه خود و در یک قالب محدود می‌تواند فعالیت بازرگانی انجام دهد اما در پلتفرم فروشندگان دیجی‌کالا محدودیتی وجود ندارد و همه این‌ها باعث افزایش تولید ملی و صادرات غیرنفتی خواهد شد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان
تبلیغات متنی