مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

ضابطان قضایی باید با توزیع غیرمجاز فیلم‌ها مقابله کنند

اهواز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر لزوم آموزشی افرادی به‌عنوان ضابط قضایی برای مقابله با توزیع غیرمجاز فیلم‌ها تأکید کرد.

ضابطان قضایی باید با توزیع غیرمجاز فیلم‌ها مقابله کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جوروند عصر چهارشنبه در نخستین جلسه صیانت از محصولات فرهنگی در اهواز با تقدیر از حمایت‌ها و فعالیت‌های نیروی انتظامی و لزوم تشویق آنها و همچنین رسانه‌ها برای صیانت از محصولات فرهنگی اظهار کرد: وقتی تولید محتوا در تهران انجام می‌شود، چه انگیزه و انگیزشی برای مردم استان‌ها وجود دارد که خودشان را از لحاظ روحی و روانی با آن محتواها تطبیق دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های مقابله با کپی‌رایت فیلم‌ها ایجاد قبح سرقت ادبی در جامعه است، افزود: باید از تمامی علما، خردمندان و اندیشمندان برای مبرهن شدن قبح سرقت ادبی مدد خواست و در عین حال قوانین سختی برای منتشرکنندگان فیلم‌های مبتذل وضع شود.

جوروند با اشاره به آمار خوب کشفیات خوزستان تصریح کرد: طی یک تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ارشاد و نیروی انتظامی، تعدادی از نیروها آموزش ببینند که افراد دارای مصونیت به‌عنوان ضابطه قضائی برای مقابله با توزیع فیلم‌های غیرمجاز برخورد کنند.

مدیرکل ارشاد اسلامی خوزستان با اعلام این خبر که امحای چنین فیلم‌های غیرمجازی با برگزاری یک مراسم رسمی انجام می‌شود، گفت: در این مراسم باید از علما نیز دعوت می‌شود تا از ظرفیت آنها برای شفافیت سازی نسبت به قبح انجام این کارها که حق تولیدکننده را تضییع می‌کنند، اقدام کنیم.

ناصر چنانی معاون فرهنگی ارشاد خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: بر هیچ‌کسی پوشیده نیست که وجود این ستاد برای حمایت از تولیدات فرهنگی است. وزارت ارشاد در این راستا بر اساس شرح وظایف تعریف شده در بخش تولید یا صدور مجوز فعالیت برای مؤسسات و مراکز فعال در این بخش علاوه بر بحث صیانت و حمایت از محصولاتی که در سطح جامعه به عنوان غذای روح در اختیار آحاد مردم قرار می‌گیرد، بخشی هم به نام نظارت بر تولید داریم.

وی با تأکید بر ضرورت نظارت بر تولیدات فرهنگی گفت: این مسئله جزو ضروریات کار ما هست تا بتوانیم در عین حال بازار فرهنگ و هنر را نیز فعال‌تر کنیم. البته پیش از این تقریباً سه مؤسسه را در وزارت فرهنگ ارشاد متولیان تولید در بخش فرهنگی می‌دانیم.

چنانی عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف موجود نبود یکپارچگی و وحدت بوده که با این حضور پررنگ مسئولان ملی و دغدغه آنها شاهد برطرف شدن آن هستیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر