کشاورزیان:

هنوز سهم راهداری و راه‌آهن را از فروش گازوئیل نداده‌اند

مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برگزار شد که رییس سابق این سازمان اعلام کرد: پس از چند سال هنوز سهم راهداری و راه‌آهن را از ۲۰ درصد فروش گازوئیل نداده‌اند.

هنوز سهم راهداری و راه‌آهن را از فروش گازوئیل نداده‌اند

به گزارش ایسنا، در این مراسم که با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد، رسما داوود کشاورزیان به کار خود در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پایان داد و عبدالهاشم حسن‌نیا به عنوان رییس جدید این سازمان کار خود را آغاز کرد.

داوود کشاورزیان که از ابتدای دولت یازدهم در این سمت، فعالیت کرده بود پس از نزدیک به پنج سال، سمت خود را به معاون راهداری سابق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار کرد.

در این مراسم کشاورزیان با اشاره به بخش‌هایی از اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما در طول سال‌های گذشته به وجود آمدن منبعی پایدار برای درآمدهای سازمان راهداری بوده است. کل آورده بودجه‌ای که در سال گذشته داشتیم 2000 میلیارد تومان بود، این در حالی است که رقم نیازهای ما بسیار بالاتر از بودجه تخصیصی است.

وی با اشاره به قانون مصوب سال 1393 برای اختصاص درآمد جدید به سازمان راهداری، گفت: در این قانون باید 20 درصد از نرخ فروش گازوئیل بین سازمان‌های راهداری و شرکت راه‌آهن توزیع می‌شد که علی‌رغم گذشت چند سال از تصویب آن هنوز این قانون اجرایی نشده و مشکلات مالی ما ادامه داشته است. اما با تمام این شرایط توانستیم اقدامات قابل قبولی از نظر بهبود قوانین و دستورالعمل‌ها و از نظر عملیاتی داشته باشیم که حاصل تلاش‌های تمام نیروهای سازمان راهداری بوده است.

کشاورزیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که بار دیگر نیاز می‌بیند که مشکل اصلی حمل و نقل در ایران را گوشزد کند، ادامه داد: اصلی‌ترین معضل ما در این حوزه نیاز به واقعی شدن قیمت سوخت است. امروز تعداد قابل توجهی از سفرها حتی سفرهای کاری با خودروی شخصی انجام می‌شود و با توجه به تعداد بالای این خودروها عملا نمی‌توان کاری کرد که اقبال به سمت گستردش نفوذ حمل و نقل عمومی نتیجه بخش شود.

به اعتقاد وی، این موضوع خود یک مقدمه واجب دارد و آن لغو عوارض واردات خودرو است. با این اتفاق حتی خودروسازان داخلی نیز ضرر نخواهند کرد، زیرا یا باید خود را با شرایط استاندارد جهانی تطبیق دهند یا از رقابت خارج شوند. حتی دولت نیز در این زمینه نگرانی نخواهد داشت، زیرا با افزایش قیمت سوخت و واقعی‌شدن آن جای عوارض واردات خودرو به کشور پر خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان