ماهان شبکه ایرانیان

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در گفت‌وگوی ویژه خبری:

یونیسف عنوان می‌کند کودکان در یمن به دلیل جنگ‌های داخلی می‌میرند!

جواد لاریجانی گفت: در یمن هزاران کودک با بمب‌های خوشه ای رژیم سعودی کشته می شوند ولی گزارش یونیسف عنوان می کند کودکان به دلیل جنگ های داخلی می‌میرند!

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محمد جواد لاریجانی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان امشب در گفت‌وگوی ویژه خبری که با موضوع «مواضع دوگانه مجامع بین المللی در خصوص حقوق بشر» برگزار شد، با اشاره به حضور در اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو اظهار کرد: یکی از نهادهای مهم در داخل ساختار سازمان ملل شورای حقوق بشر است که پایگاه آن در ژنو است و اهمیت آن چیزی شبیه به شورای امنیت است. 

وی ادامه داد: یکی از جلسات مهم سالانه این شورا در ایام آخر سال شمسی برگزار می‌شود و در طول 4 هفته به مسائل مختلف می‌پردازند تا در این جمع کشورهای دنیا مسائل مختلف حقوق بشری، مشکلات و تعرضات را مورد بحث قرار داده و راجع به تعمیق قضیه و مفاهیم آینده مباحثات دوستانه و برادرانه داشته باشند.

لاریجانی افزود:  البته سازمان ملل در واقعیت با این مولفه‌ها خیلی تفاوت دارد و عملا به یک تئاتر سیاسی و گاهی کمیک تبدیل شده که در این تئاتر آمریکا و بعضی متحدان اروپایی و اذنابشان تعزیه گردان هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با اشاره به مصادیقی در این زمینه تصریح کرد: یکی از جرائم بزرگ جنگی و جنایات علیه بشریت کودک کشی است که در سازمان ملل کنوانسیون های مختلفی در رابطه با حقوق کودک وجود دارد و کودک کشی بزرگترین جرم و تخلف است حالا اگر در دنبا به کودک کشی نگاه کنیم می‌بینیم ایران مورد وسیع ترین اتهام کودک کشی قرار می‌گیرد ولی در یمن هزاران کودک با بمب‌های خوشه‌ای رژیم سعودی کشته می‌شوند و از نبودن غذا از بین می‌روند ولی گزارش یونیسف عنوان می‌کند به دلیل جنگ‌های داخلی یمن این کودکان می‌میرند! آیا واقعا این بمب‌های خوشه‌ای  نشاندهنده جنگ داخلی است؟

لاریجانی تصریح کرد: یکبار نیز سازمان ملل در زمان بانکی مون عربستان از لیست کشورهای کودک کش خارج شد و در مقابل تلویزیون چک را نشان داد و گفت به این دلیل اقدام فوق صورت گرفت و از سوی دیگر در گزارش دبیر کل و شورای حقوق بشر موضع گیری‌هامختلف در مورد کشور ما صورت می گیرد و ما را به کودک کشی متهم می‌کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان ادامه داد: یکی از اهداف این تجمع آینده نگری مسائل حقوق بشر است تا ببینیم بشر با چه نکاتی مواجه است و اگر این صورت گیرد خیلی اتفاقات خوبی رخ می‌دهد. 

لاریجانی حقوق همجنسگرایان را به عنوان مهمترین موضوع در آینده نگری مفهومی حقوق بشر در این تجمع مورد اشاره قرار داد و با طرح این سئوال که آیا واقعا تئاتر از این کمیک تر وجود دارد؟، گفت: البته سازمان ملل نجات پیدا می‌کند و استراتژی ما و خیلی از کشورها این است که از این حالت خارج شود و اگرشورای حقوق بشر به تجمعی تبدیل شود که کشورها دور هم بنشینند و تجربه‌ها، میراث فرهنگی و مدنی خود را بیان کنند، مسائل خوبی اتفاق می‌افتد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه نگاه دولت جدید آمریکا در مورد حقوق بشر چیست؟ تصریح کرد: حکومت جدید در آمریکا ممکن است یک بخش هایش غیرمنتظره باشد ولی بخش خیلی خوب آن اصلا غیرمنتظره نیست و شفاف تر شده است.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه ادامه داد: آمریکا وقتی شورای حقوق بشر تشکیل شد برای مدتی بیش از دوسال و اندی از حضور در آن امتناع کرد و دلیلش آن بود که مکانیزم گزارش گیری یو پی آر که جمهوری اسلامی پرچمدار آن بود را در شان خود نمی‌دانست و عنوان می‌کرد که من باید در مورد سایر کشورها بحث کنم پس عدم پیوستن به شورای حقوق بشر سابقه دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان تصریح کرد: سازمان ملل به جای اینکه مجمعی باشد که ملت های دنیا را تجربیات مدنی را مطرح کنند به یک تئاتر تبدیل شده است.
 
لاریجانی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده گفت: ساختار دموکراتیک که در ایران از محصولات انقلاب اسلامی است بی نظیر می باشد و آیا امکان دارد حقوق بشر بدون دموکراسی باشد؟

خبر در حال تکمیل است..
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان