معماران برتر معاصر ایران، ۳ خالق معماری های نو!

معماران برجسته : به جرأت می‌ توان گفت که معماری، یکی از تأثیرگذارترین علوم پایه در رشد و پیشرفت هر کشور در زمینه‌ های مختلف است

 معماران برجسته : به جرأت می‌ توان گفت که معماری، یکی از تأثیرگذارترین علوم پایه در رشد و پیشرفت هر کشور در زمینه‌ های مختلف است. این موضوع که معماری هر شهر یا کشور می‌ تواند تا حد زیادی نشان‌ دهنده پیشرفت آن کشور در سایر علوم باشد بر هیچ‌کس پوشیده نیست، پس چه‌ بهتر که با شناخت معماران کارآزموده بتوانیم میزان ساخت‌ و سازهای اصولی و با هویت را در شهر و کشورمان گسترش دهیم و شاهد پیشرفت‌ های بیش تر و تأثیرگذارتری در این زمینه باشیم؛ بخش طراح ماه همچون گذشته سعی دارد یکی از معماران معروف ایرانی را به شما معرفی کند تا با متخصصین این حوزه بیش تر آشنا شده و انتخاب شایسته تری برای طراحی و ساخت‌ و سازهای مختلف خود داشته باشید.

معماران برجسته

چه کسانی هستند؟

تحصیلات : دکتری معماری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
موسس و مدیر استودیو معماری پرهیب
موفق به کسب جوایز متعدد معماری در مسابقات معتبر داخلی و خارجی

تحصیلات : رشته معماری دانشگاه آزاد اصفهان و رشته مدیریت پروژه و ساخت در دانشگاه آزاد تهران
موسس و مدیر استودیو دفتر معماری الشتر 
موفق به کسب جوایز متعدد معماری در مسابقات معتبر داخلی و خارجی

تحصیلات : کارشناسی معماری از دانشگاه همدان
مؤسس و مدیر دفتر معماری روند هماهنگ  [ L ]
موفق به کسب جوایز متعدد معماری در مسابقات معتبر داخلی و خارجی

چه سبکی دارند؟

طراحی آزاده شاهچراغی

آزاده شاهچراغی : طراحی و پژوهش در کار طراحی شاهچراغی با هم پیوند دارد. او تلاش می‌ کند که در حین طراحی به هر آنچه با تحقیق می‌ یابد و می‌ نویسد وفادار بماند. وی کالبد معماری را ظرف زندگی می‌ داند؛ ظرفی که با تغییر سبک زندگی مردمان باید منعطف بوده و تغییر کند. به معماری انسان‌ گرا اعتقاد دارد. سبک کاری و طراحی وی بر این اساس استوار است که طراح باید در هر یک از پروژه‌ ها مسئله‌ ای از محیط را حل کرده و به آن پاسخ بدهد، پس هر پروژه یک پاسخ جدید معمارانه به محیط زندگی انسان براساس سبک زندگی اوست.

حامد مرادی الشتر : این دفتر از ابتدا حوزه فعالیت خود را به هدف ایجاد فضاهای نو در معماری معاصر ایران در استان‌ هایی که پتانسیل فرهنگی و معماری بالقوه‌ ای داشتند متمرکز کرد. پروژه‌ های طراحی و ساخته‌ شده توسط این دفتر توانسته در خصوصیات معماری مانند فرم، جزئیات و عملکرد، تأثیرات فرهنگی مثبتی بر معماری مناطق موردنظر داشته باشد. هدف این دفتر ارجحیت کیفیت فضاهای معماری بر تعدد و کمیت پروژه‌ ها بوده، ازاین‌ رو در طی 5 سال گذشته تنها 4 پروژه تخصصی معماری توانسته به طراحی و اجرا برساند و هرکدام از این پروژه‌ ها توانسته‌ اند حائز جایزه‌ های معماری معتبر شوند. 

طراحی علی حمیدی مقدم

علی حمیدی مقدم : علی حمیدی مقدم در رابطه با سبک کاری خود می‌گوید: "من به مشاهده‌ ای معاصر و مدرن به شناخت آدم معاصر که همواره در چالش و بحران است می‌ پردازم که اکنون در دفتر روند هماهنگ [ L ] مبنای مباحث و طراحی‌های جاری است، پس شناخت آدم و تأثیر آن در ایجاد فضای معماری مدرن معاصر، مهم‌ ترین و مؤثرترین عامل در هدایت روند طراحی پروژه‌ هایم است.
به‌ نوعی می‌ توان گفت که تألیف دوباره فضای معماری با توجه به واقعیت‌ های معاصر را پیش می‌ گیرم. زاویه دید دفترم در عین‌ حالی که خنثی نیست، تحت تأثیر جو اکنون معماری در ایران هم نیست، چراکه انتظار جوامع تخصصی و به‌ خصوص معماری، آن است که آن‌ طور که رویای جمعی دستور می‌ دهد عمل کنند. معماری من به سمت زمینه‌ ای حرکت می‌ کند که پتانسیل‌ های زندگی و فضایی کشف نشده و یا طی زمان فراموش‌ شده را آشکار نماید؛ به همین دلیل تأکید بر انجام پروژه‌ ها با متراژی خاص ندارم، همانطور که تا به اکنون نیز پروژه‌ هایی در متراژها و مقیاس‌ های مختلف طراحی و اجرا کرده‌ ایم. 

دیدگاهشان در رابطه با معماری چیست؟

آزاده شاهچراغی : شاهچراغی به معماری انسان‌گرا اعتقاد دارد و زیبایی‌شناسی در معماری داخلی را زیبایی محیطی می‌ داند. زیبایی که باید برای تمام وجود انسان باشد نه ‌فقط برای چشم‌ ها. او تلاش می‌ کند به معماری چند حسی بپردازد؛ به همین دلیل حیطه کار طراحی‌‌ اش از مقیاس معماری و معماری داخلی به مقیاس معماری منظر گسترش‌ یافته؛ زیرا از نظر وی با شیوه‌ های طراحی کنونی می‌ توان معماری را در طراحی منظر و باغ با هدف لذت بردن و زیبایی برای همه حواس انسان آفرید. وی در پروژه‌ های اخیر تلاش کرده تا به طراحی و معماری منظر داخلی بپردازد.

حامد مرادی الشتر : معماری داخلی متشکل از عناصر تشکیل دهنده فرمی یا تکمیل کننده مصالحی است که با بازی مفهوم‌ گرایانه خود، فضایی برای به ثمر نشاندن ایده پروژه تشکیل می دهد. حاصل این آفرینش، زیبایی بصری و کیفیت فضایی در کاربری است که نیازهای روحی وکاربردی –کاربر- را فراهم می‌سازد.

طراحی علی حمیدی مقدم

علی حمیدی مقدم : در هر مقیاس طراحی، همواره سؤالی می‌ پرسم که برنامه من برای تلاقی زندگی آدم‌ ها در آن فضا با شهر چیست؟
معماری داخلی را در پیوند با شهر می‌ بینیم، چراکه باور دارم شهر از داخل ساختمان شروع می‌ شود. معماری داخلی فضایی ایجاد می‌ کند که پیوند زندگی آدم‌ ها با معماری، دقیق‌، محکم‌ و جزئی‌ تر اتفاق می‌ افتد و ارتباط مستقیم با زندگی روزمره آن ها دارد.

برای اینکه بتوانید پروژه خود را در بخش پروژه های برجسته چیدانه با نام خودتان ثبت کنید کافی است، عکس پروژه و مشخصات خود را به تلگرام چیدانه 09035550148 ارسال کنید. اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید و پروژه ی خود را با مردم ایران به اشتراک بگذارید.

منبع : مجله منزل ؛ نویسنده و گزارشگر : ثمینا فراهانی 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر