باغ پرندگان کوالالامپور ؛ بهشتی از پرهای رنگین کمانی

کوالالامپور پایتخت وسیع، سرسبز و جذاب کشور مالزی است که به سبب آسمان خراش های بلند و مدرن و البته برج های دوقلو پتروناسش شهرت بسیار دارد

کوالالامپور پایتخت وسیع، سرسبز و جذاب کشور مالزی است که به سبب آسمان خراش های بلند و مدرن و البته برج های دوقلو پتروناسش شهرت بسیار دارد. البته که ساختمان ها و معماری منحصر به فردش تنها جاذبه های این شهر بزرگ نیستند و موقعیت جغرافیایی شهر نیز به وجه جالب توجه بودنش افزوده است. شهری که زمستان ندارد و در تمام فصول، دیدن درختان سبز و بلند قامت و فضای سبز شهری استوایی اش شما را سر ذوق می آورد.

در کنار ساختمان های شناخته شده و مراکز خرید معروف این شهر مانند وان اوتاما، جاذبه های طبیعی و هیجانی آن همیشه مورد استقبال گردشگران و مسافران بوده است. از شهر بازی و پارک آبی معروف سان وی لاگون بگیرید تا باغ گیاهشناسی پردانا. همگی از جاذبه هایی است که نباید در سفرتان به مالزی از دست بدهید. اما قطعا دیدنی های کوالالامپور به همین جا ختم نمی شود و باغ پرندگان کوالالامپور یکی از آن مهم هاست.

 دستتان را به ما بدهید و پا به پای ما وارد باغ زیبای پرندگان مالزی شوید. قول می دهیم از این انتخاب پشیمان نمی شوید و گردش در این باغ وسیع به همراه پرندگان متنوع و رنگارنگش شما را بسیار سرگرم و ذوق زده خواهد کرد. در جایی از باغ می توانید به تماشای هیاهوی و سر و صدای پرندگانی که آزادانه پرواز می کنند، بنشینید و در جایی دیگر غذا بردارید و برای شان غذا بریزید و در جایی دیگر از باغ مرغ های کوچک و ملوس را ببینید. در انتها همراه ما در کنار ماکائو طلایی بایستید و عکسی به یادگار بگیرید.

اگر به دیدن حیوانات در هر جای کره زمین علاقه مندید، در زیر بخوانید:

سفری به باغ وحش دبی

پارک ملی خجیر تهران ؛ از قدیمی ترین مناطق حفاظت شده جهان

همراه کارناوال به باغ پرندگان کوالالامپور بیایید و مبهوت زیبایی های طبیعت شوید.

باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور

چرا باغ پرندگان کوالالامپور؟


– یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری مالزی است.

– با بازدید از آن پرندگان جذاب و متفاوتی را در فضایی سرسبز می بینید که به صورت کاملا آزادانه پرواز می کنند.

– درست در نزدیکی باغ گیاهشناسی و چندین جاذبه دیگر کوالالامپور قرار دارد.

– دسترسی مناسبی از مرکز شهر دارد.

– می توانید در کنار پرندگان جذاب ماکائو عکس یادگاری بگیرید.

– اگر گرسنه و یا خسته شدید، در فضای دوست داشتنی باغ به صرف صبحانه، ناهار و یا شام بپردازید.

باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور

آشنایی با باغ پرنده کوالالامپور ؛ Kuala Lumpur Bird Park

باغ پرندگان کوالالامپور بی شک یکی از جذاب ترین مقاصد در کوالالامپور، پایتخت مالزی است که دیدنش را نباید از دست بدهید. این باغ بزرگ، وسعتی در حدود 8 هکتار را به خودش اختصاص داده و با بازدید از آن، طیف متنوع و جالبی از پرندگان را از نزدیک و فاصله ای بسیار کم خواهید دید. این باغ نه تنها در میان ساکنان شهر سبز و وسیع کوالالامپور محبوب است، بلکه در میان گردشگران نیز از انتخاب های اول محسوب می شود. 

باغ پرندگان مالزی، محلی است برای بازدید 3000 پرنده رنگارنگ و متنوع که از 200 گونه مختلف می باشند. جالب است بدانید که با این حال 90 درصد این پرندگان بومی مالزی و شهر کوالالامپور بوده و تنها 10 درصد آن ها از دیگر مناطق آورده شده اند. 

برای دسترسی به این باغ جذاب تنها کافیست فاصله ای ده دقیقه ای را از مرکز شهر طی کنید و به دل باغی منحصر به فرد پا بگذارید. در این باغ اغلب پرندگان را می بینید که رها و خارج از قفس پرواز می کنند و به همین جهت است که باغ پرندگان مالزی به عنوان بزرگ ترین حفاطتگاه پرنده ای که در آن می توانید به پیاده روی بپردازید، مشهور است.

باغ پرندگان مالزی در کل از 4 بخش مختلف تشکیل شده است که در ادامه به معرفی هر یک از بخش های آن می پردازیم.

باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور

بخش های مختلف باغ پرندگان کوالالامپور

همان طور که گفته شد باغ پرندگان مالزی وسعتی در حدود 8 هکتار داشته و در کل از 4 بخش مختلف تشکیل شده است. این بخش ها با نام های زیر شناخته می شوند:

بخش اول

بخش دوم

بخش پرندگان نوک شاخ

بخش چهارم

در بخش های اول و دوم پرندگان را می بینید که به صورت آزادانه پرواز می کنند و در محیطی مشابه زیستگاه اصلی خود زندگی می کنند. پرندگان در این محوطه رها بوده و زاد و ولد می کنند. بازدیدکنندگان و گردشگران می توانند از فاصله بسیار کمی پرندگان را ببینید. 

بخش سوم جایی است که پرندگان نوک شاخ یا هورنبیل را می بینید که در فضای وسیع و مختص به خودشان این طرف و آن طرف می روند. در نهایت به بخش چهارم خواهید رسید که هر پرنده در قفسی مخصوص در معرض دید قرار گرفته است. 

باغ پرندگان کوالالامپور

1- پیاده روی در میان پرندگان

با قدم گذاشتن درون این بخش، ترکیب فضای سرسبز و گیاهان دلربا و پرندگان خارق العاده به استقبال شما می آیند. این بخش از باغ پرندگان به بزرگ ترین در نوع خودش مشهور شده و در واقع بخش اول و دوم را در بر می گیرد. پرندگان بسیاری را می بینید که بدون تفکیک و در فضایی آمیخته با هم زندگی می کنند و اکوسیستم بدیعی را پدید آورده اند. 

از جمله پرندگان منحصر به فرد این بخش طاووس های آبی و هندی هستند که دُمی رنگارنگ، زیبا و 1٫5 متری دارند. 

در این بخش همچنین بازدید از کبوترهای تاج دار (Crowned pigeon) که بزرگ ترین گونه کبوتر در دنیا هستند را از دست ندهید. 

اگر خیلی خوش شانس باشید، ممکن است لک لک های نوک زرد را به هنگام جمع آوری شاخ و برگ و ساختن لانه هایشان بببنید. 

البته در کنار تمام این مجموعه ها، می توانید در نقاط غذا دادن به پرندگان، خودتان به پرندگانی چون حواصیل، قمری و لک لک سیبری غذا بدهید.

خوب است بدانید هر روز ساعت 10:30 زمان غذا دادن به پرندگان رها در این باغ پرنده می باشد. با رساندن خودتان در این زمان، صحنه هایی جذاب از غذا خورد پرندگان مختلف را از نزدیک ببینید.

باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور

2- زمین عقاب ها ؛ Brahminy Land

در این بخش می توانید عقاب های پشت قرمز که از گونه های شکاری و بومی مالزی هستند را ببینید. زمین عقاب ها در بخش اول باغ پرندگان قرار گرفته و یکی از محبوب ترین بخش ها در میان بازدیدکنندگان و البته در بین پرندگان شکاری هستند. 

در هنگام غروب می توانید به آواز حزن انگیز و فریادهای غم انگیز عقاب های پشت قرمز گوش بسپارید. 

جالب است بدانید که عقاب های پشت قرمز هم بر روی آب و هم در خشکی به دنبال شکار می گردند و از حیوانات کوچکی چون ماهی ها، جوندگان و حتی حشرات تغذیه می کنند. 

زمان تماشای غذا خوردن این عقاب های دوست داشتنی را در ساعت 14تا 30 هر روز از دست ندهید.

باغ پرندگان کوالالامپور

3- تالاب فلامینگو ؛ Flamingo Pond

 یکی از بهترین مکان هایی که نباید در باغ پرندگان کوالالامپور از دست بدهید، قطعا تالاب فلامینگوهاست. با بازدید از این تالاب زیبا که در بخش اول باغ واقع شده است، فلامینگوها را می بینید که بر روی یک پای خود در استراحت هستند و یا در فضایی دوست داشتنی و در کناری آبشاری دست ساز تالاب، حمام آفتاب می گیرند. 

البته بر خلاف اسم تالاب، تنها فلامینگو ها نیستند که می توانید از دیدن شان لذت ببرید، بلکه پلیکان ها را نیز خواهید دید با منقار بزرگ و دوست داشتنی شان در تالاب به آرامی شنا می کنند.

در تالاب فلامینگو پرندگان شناگر دیگری نیز دیده می شوند که تماشا کردن شان در صبح ها بسیار لذت بخش است.

باغ پرندگان کوالالامپور

4- سرزمین خرما بلبل ؛ Bulbul Land

قطعا یکی از بخش های جذاب باغ پرندگان، سرزمین بلبل است که انواع مختلفی از پرندگان خرمابلبل را خواهید دید. این پرندگان آواز خوان از تیره گنجشک ها بوده و می توانید حدود 130 نوع شان را در اینجا ببینید. 

از دیگر پرندگان جالب توجه این بخش می توان به پشت‌آبی آسیایی، قرقاول نقره ای و سار سینه طلایی اشاره کرد. 

باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور

5- بوستان نوک شاخ ها ؛ Hornbill Park

بوستان پرندگان نوک شاخ، شکل و منظری واقعی از جنگل های بارانی مالزی را به نمایش می گذارد. هنگامی که به درون این بوستان پا بگذارید، درختان بلند قامت و همیشه سبزی را خواهید دید که ارتفاع برخی به اندازه ساختمان های بلند و 10 طبقه می رسد. در بوستان نوک شاخ ها می توانید بزرگ ترین گونه پرندگان نوک شاخ در دنیا را با نام نوک شاخ کرگدنی (Rhinoceros Hornbill) ببینید. 

وقتی به پرندگان نوک شاخ کرگدنی نگاه کنید، پرهای مشکی و براق، منقارهای بزرگ، بخش برآمده روی آن و البته رنگ نارنجی، قرمز و زرد نوک که در کنار رنگ مشکی پرها بسیار به چشم می آید، شما را سرشار از لذت و هیجان پرنده نگری می کنند. 

در کنار نوک شاخ ها، پرندگانی مانند نوک شاخ ابلق، مینای خوش آواز، زاغی آبی تایوان و مرغ مرداب را می بینید که همگی در یک فضای بسته و در تعامل با یکدیگر زندگی می کنند. 

روزانه در ساعت 11:30 هر روز می توانید به تماشای غذاخوردن این پرندگان در بخش بوستان نوک شاخ ها بنشینید. 

از دیگر بخش ها و امکانات بوستان نوک شاخ می توان به رستوران و کافه هورنبیل و مغازه هدیه آن اشاره کرد.

باغ پرندگان کوالالامپور

6- دنیای طوطی ها ؛ World of Parrots

در دنیای طوطی ها حدود 20 گونه مختلف از طوطی ها را خواهید دید که از آن جمله ماکائو ها، طوطی کاکلی، طوطی لوری و نوعی مرغ عشق می باشد. در این بخش برخی از طوطی ها را در  قسمت های جداگانه می بینید که به دلیل برنامه ها و مطالعات علمی می باشد. باقی طوطی ها می توانند به صورت آزادانه در فضای مختص به خود پرواز کنند و بازدیدکنندگان به آن ها بسیار نزدیک شوند. 

یکی از بخش های جالب دنیای طوطی ها این است که می توانید به طوطی های کمیاب و در حال انقراض بخش تا حد زیادی نزدیک شوید. به طور مثال شیطان طوطی را تنها در کشور پاپوا گینه نو می توانید ببینید و طوطی کاکلی گلبهی (Cacatua moluccensis) نیز بومی اندونزی است که امروزه به جهت شکار بی رویه در معرض انقراض قرار رفته است. همچنین کاسکو، این طوطی های باهوش و جذاب را در دنیای طوطی ها می توانید ببینید.

+ می توانید در غذا دادن به مرغ عشق ها در ساعات 10 تا 17 هر روز شرکت کنید.

باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور

7- پرندگان بی پرواز ؛ Flightless Bird

برخی از بزرگ ترین پرندگان دنیا را می توانید اینجا در باغ پرندگان مالزی ببینید. در این بخش با مجموعه ای از پرندگان بزرگ جثه و بی پرواز رو به رو خواهید شد که به خوبی برای زندگی بر روی زمین تطبیق داده شده اند و از بال های خود استفاده نمی کنند. این تطبیق یافتگی در  پرندگانی مانند شتر مرغ به حدی است که جزء سریع ترین موجودات بر روی زمین محسوب می شوند.

از جمله گونه های جالب توجه و موجود در بخش پرندگان بی پرواز می توان به سه گونه زیر اشاره کرد:

1- شتر مرغ ؛ Struthio camelus

جالب است بدانید که شترمرغ ها بزرگ ترین پرندگان موجود بر روی زمین هستند و ارتفاع قد آن ها چیزی در حدود 1٫8 تا 2٫7 متر می باشد و اغلب وزنی بین 90 تا 155 کیلوگرم دارند. پاهای بلند، قوی و دو انگشتی شترمرغ ها به این پرندگان امکان برداشتن قدم های بلند و سرعت بالا، چیزی در حدود 64 کیلومتر در ساعت را می دهد. شترمرغ ها را در نقاط مختلفی از آفریقا، خصوصا بیابان ها و علفزارها می توانید بیابید. 

غذای شترمرغ ها عمدتا از برگ ها، دانه ها و حتی حشرات تأمین می شود. تخم شترمرغ ها همچنین بزرگ ترین تخم مرغ در دنیاست که وزنی در حدود 1٫3 کیلوگرم دارد. جالب آن که محتوای یک تخم شترمرغ با 24 تخم مرغ خانگی برابر است.

باغ پرندگان کوالالامپور

2- کاسوآری جنوبی ؛  Casuarius casuarius

کاسواری جنوبی یکی دیگر از پرندگان بزرگ جثه و بی پرواز است که در جنگل های بارانی و استوایی گینه نو و شمال شرقی استرالیا زندگی می کند. کاسواری به طور متوسط 60 کیلوگرم وزن دارد و تا 50 سال زندگی می کند. پرهایی درشت، خشن و مشکی براقی داشته، پوست سر و گردنش آبی رنگ بوده و غبغبک قرمز رنگ و آویزانی دارند. کاسوآری جنوبی ناخن های تیزی بر روی انگشتان خود دارند که به راحتی گوشت پاره می کنند، بنابراین این پرندگان توانایی کشتن انسان ها را دوست دارند. متأسفانه امروزه این پرنده در معرض خطر انقراض می باشد. 

باغ پرندگان کوالالامپور

3- شترمرغ استرالیایی ؛ Dromaius novaehollandiae

شترمرغ های استرالیایی همان طور که از نامشان بر می آید بومی کشور استرالیا هستند و به صورت جفتی و یا گروه ها و دست های کوچک زندگی می کنند. غذای معمول شترمرغ های استرالیایی برگ ها و حشرات می باشد. نکته جالب در مورد شترمرغ های استرالیایی این است که بر خلاف دیگر پرندگان، شترمرغ های نر بر روی خم های سبز رنگ خود می خوابند. همچنین خوب است بدانید این شترمرغ ها به سبب گوشت قرمز، پر و روغن خود در تجارت کاربرد بسیاری دارند.

باغ پرندگان کوالالامپور

8- پرندگان بخش آبشار ؛ Waterfall Aviary

یکی از بخش های خوش منظر و جذاب باغ پرندگان، قسمت آبشار است که تفریح و گردشی متفاوت را برای شما رقم می زند. قسمت پرندگان آبشار را در بخش چهارم باغ خواهید دید و ترکیب درختان بلند قامت، سر سبز، آبشار 30 متری و پرندگان لک لک شیری شما را سرگرم خواهد کرد.

+ هر روز در ساعت 16 می توانید در غذا داده به لک لک های شیری سهیم شوید.

باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور

9- پرندگان زینتی ؛ Oriental Birds Aviary

در این بخش از باغ پرندگان کوالالامپور بیش از 50 پرنده متفاوت، جذاب و رنگارنگ خواهید دید که هر یک به نحو چشمگیری، منحصر به فردند.

یکی از جالب ترین پرندگان این مجموعه، سار سینه طلایی بوده که عنوان زیباترین سار آفریقا را از آن خود کرده است.

همچنین تریکا سبز و بنفش (موزخوار) و دو گونه زیبای توکا را در بخش پرندگان زینتی خواهید دید.

باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور

10- قسمت عشق ؛ Love Aviary

یکی از بخش هایی که در ابتدای ورود به باغ پرندگان کوالالامپور خواهید دید، قفسی کوچک با تعداد زیادی از ملنگوهای هندی (Indian Ring-necked Parakeets) شیطان و البته مرغ عشق های دوست داشتنی رو به رو خواهید شد. شاید ندانید ولی از این رو به پرندگان کوچک و رنگی، مرغ عشق می گویند که تنها با یک مرغ ماده زندگی می کنند و برای مدت های طولانی یک زوج مرغ عشق را می بینید که در کنار یکدیگر و نزدیک به هم نشسته اند. 

همچنین در این بخش طوطی هایی مانند روسلا رنگی و شرقی، پارکیت خورشیدی و پاراکیت سبز را خواهید دید.

باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور

11- بخش تولد جوجه ها ؛ egg incubation

با قدم گذاشتن به قسمت تولد جوجه ها در بخش چهارم باغ، اطلاعات زیادی از نحوه جوجه کشی و تولد تخم های جوجه مرغ ها و اردک ها به دست می آورید. همچنین اگر خیلی خوش شانس باشید، می توانید لحظه هیجان انگیز تولد جوجه ها را با چشمان خود ببینید. 

باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور

12- آمفی تئاتر ؛ Amphitheater 

آمفی تئاتر باغ پرندگان در بخش چهارم باغ واقع شده و هر روز در فضای نیمه باز، بازدیدکنندگان را با نمایش های خود سرگرم می کند.

این آمفی تئاتر گنجایشی 350 نفره دارد و ورود به آن رایگان می باشد. 

ساعت اجرا: هر روز 12:30 تا 15:30 

باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور

13- مرکز آموزشی و پرندگان خانگی ؛ Pet Bird & Educational Center

در بخش آموزشی باغ پرندگان می توانید اطلاعات جالب و مفیدی در باره پرندگان کسب کنید و البته بازدید از بخش پرندگان خانگی را نیز فراموش نکنید.

باغ پرندگان کوالالامپور

14- بخش عکاسی با پرندگان ؛ Feathered Friends Photo Booth

حالا که به میان پرندگان آمده اید دلتان می خواهد از نزدیک با آن ها عکس یادگاری گرفته و خاطرات قشنگ تان را با خود به خانه ببرید؟

در بخش عکاسی با پرندگان امکان آن را دارید که پرنده های دست آموز را بر روی شانه یا دستان خود نگه دارید و این لحظات تکرار نشدنی را در قاب عکس ثبت کنید. 

از جمله پرندگانی که می توانید در این بخش با آن ها عکس بگیرید، طوطی ماکائو اسکارلت، جغد مالایی، نوک شاخ حلقه گل دار و حتی عقاب قهوه ای می باشد. 

باغ پرندگان کوالالامپور

سایر بخش های باغ پرندگان کوالالامپور

علاوه بر پرندگان مختلف، بخش های دیگری در این باغ به چشم می خورند که از آن جمله می توان به موراد زیر اشاره کرد:

1- کافه و رستوران هورنبیل

کافه و رستوران هورنبیل، رستورانی در دل باغ پرندگان است که می توانید برای صرف صبحانه، ناهار و شام به سراغش بروید و در فضایی سر سبز و روح افزا تجربه ای خوشمزه را برای خود رقم بزنید. این رستوران در میان بخش پرندگان نوک شاخ قرار گرفته و خود از سه بخش مختلف ساخته شده است. بخش بالایی و میانی رستوران و کافه هورنبیل هر کدام ظرفیتی 100 نفره و بخش پایینی رستوران 60 نفر را در خود جای می دهد. 

در انتخاب های اصلی سرآشپز طیفی از غذاهای آسیایی و مالایی را خواهید دید، این غذاها عبارت اند از:

سوپ نودل توم یام: 19.90 رینگت (حدود 15 هزار تومان)

اسپاگتی: 25٫90 رینگت (حدود 20 هزار تومان)

چیگن چاپ: 29.90 رینگت (حدود 22 هزار تومان)

خوراک مرغ: 14٫90 رینگت (حدود 10 هزار تومان)

ناسی لماک : 16٫90 رینگت (حدود 13 هزار تومان)

ناسی گورانگ : 19٫90 رینگت (حدود 15 هزار تومان)

خوراک مرغ مالایی: 19.90 رینگت (حدود 15 هزار تومان)

می ماماک سرخ شده: 17٫90 رینگت (حدود 13 هزار تومان)

ساعات کار: 9 تا 20 

باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور

2- مغازه هدیه طاووس و نوک شاخ ؛ Peacock & Hornbill Gigt Shop4

پیش از آن که بازدید خود از باغ پرندگان را به پایان برسانید، سری هم به مغازه هدیه باغ بزنید و برای خود و دوستان تان قدری سوغاتی بخرید. دو مغازه هدیه در باغ پرندگان وجود دارد که یکی در بخش سوم و با نام مغازه هدیه نوک شاخ و یکی دیگر در ابتدای ورودی اصلی و به نام مغازه هدیه طاووس می باشند. 

خوب است بدانید که هر چیزی که از این مغازه ها تهیه کنید، به محافظت، کمک و البته تداوم برنامه های آموزشی باغ پرندگان کمک کرده اید. 

3- خوردنی و نوشیدنی در باغ پرندگان

در میان گردش تان احساس ضعف و خستگی کرده اید؟ و یا نیاز دارید تا قدری بنشینید و با یک نوشیدنی خنک از خودتان پذیرایی کنید؟

ساندویچ فروشی باغ پرندگان که درست در کنار مغازه هدیه طاووس و در نزدیکی ورودی اصلی قرار دارد، محل مناسبی برای رفع گرسنگی است. در این ساندویچ فروشی طیفی از ساندویچ های محلی و غربی را خواهید دید.

همچنین اگر به دنبال مکانی برای تازه کردن نفس و خوردن دسری خوشمزه در فضای سرسبز باغ پرندگان هستید، کیوسک فلامینگو و کیوسک طوطی به شما پیشنهاد می شود.

کیوسک فلامینگو در بخش اول و در کنار تالاب فلامینگو قرار گرفته و کیوسک طوطی نیز در بخش چهارم و در نزدیکی عکاسی با پرندگان واقع شده است.

باغ پرندگان کوالالامپور

4- دیگر امکانات

علاوه بر تمام مواردی که گفته شد، امکانات رفاهی و خدماتی دیگر نیز در باغ وسیع پرندگان کوالالامپور وجود دارد. به طور مثال آلاچیق هایی در نقاط مختلف باغ تعبیه شده که برای استراحت و نشستن می توانید زا آن ها استفاده کنید.

از دیگر موارد می توان به مرکز اطلاعات گردشگران، زمین بازی کودکان، اتاق استراحت، سایبان ها، نیمکت و صندلی، پارکینگ وسیع و نمازخانه (درست خارج از در ورودی باغ) اشاره کرد.

باغ پرندگان کوالالامپور

پرندگانی که در این باغ متولد شدند

کارکنان و محققان باغ پرندگان کوالالامپور در طی یک برنامه پرورش پرندگان که از سال 2002 شروع شده است، گونه های مختلفی از پرندگان بومی و خارجی را در این باغ پرورش داده است. برخی از این گونه ها عبارت اند از:

شتر مرغ آفریقایی

کاسکو یا طوطی خاکستری آفریقایی

لک لک نوک زرد

قرقاول نقره ای

پارکیت خورشیدی

لک لک سفید

طوطی سرخ

طاووس هندی

مرغ جنگلی سرخ

مرغ خرما سر کاهی و …

باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور

اتفاق ها و رویدادها در باغ پرندگان کوالالامپور

روزانه در باغ پرندگان اتفاق ها و رویدادهای هیجان انگیزی وجود دارد که با مراجعه به این جدول، می توانید از بابت از دست ندادن شان خیالتان راحت باشد.

زمان برنامه محل برگزاری
9:30 تا 17:30 عکاسی با پرندگان بخش چهارم باغ پرندگان
10 تا 17 غذا دادن به طوطی های لوری بخش چهارم، دنیای طوطی ها
10 تا 17 غذا دادن به شترمرغ ها بخش چهارم، پرندگان بی پرواز
10:30 غذا دادن به پرندگان رها بخش اول در کنار زمین عقاب ها
11:30 غذا دادن به نوک شاخ ها بخش سوم، بوستان نوک شاخ ها
12:30 تا 15:30 برنامه نمایشی پرندگان بخش چهارم امفی تئاتر
14:30 غذا دادن به عقاب بخش اول، زمین عقاب ها
16 غذا دادن به لک لک ها بخش چهارم، پرندگان بخش آبشار

+ خوب است بدانید که برگزاری تمامی این رویدادها بسته به شرایط جوی آب و هوا ممکن است تغییر کند.

باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور

برگزاری مراسم در باغ پرندگان کوالالامپور

یکی از اتفاقات قشنگ و دوست داشتنی در باغ پرندگان کوالالامپور، امکان برگزاری مراسمات مختلف از جشن تولد تا محیطی برای جلسه ای کاری و یا بازدیدی آموزشی است. در این بخش انواع بسته های پیشنهادی باغ پرندگان در اختیار شما قرار می گیرد:

1- برگزاری جشن تولد

ایده برگزاری جشن تولد در باغ پرندگان، تلفیقی دوست داشتنی از فضایی طبیعی و پرندگان زیبا به همراه شادی جشن تولد است. 

جشن تولد خود را می توانید در صبح تا ظهر هنگام برگزار کرده و در این مراسم با غذاهای مختلف از میهمانان خود پذیرایی کنید. مدت میهمانی سه ساعت خواهد بود و برای ان که بتوانید جشن تولد خود را در باغ پرندگان برگزار کنید، تعداد میهمانان حداقل باید 35 نفر باشند. تعدادی قطعی میهمانان باید 5 روز پیش از مراسم تائید شوند و برای رزرو نیز باید هزینه ای معادل 500 رینگت را بپردازید. همچنین به ازاری هر ساعت اضافه، مبلغی را باید بپردازید.

برنامه برگزاری تولد در باغ پرندگان به صورت زیر است:

ساعت 11 : ورود میهمانان و صرف صبحانه

ساعت 11:30 : گردش در باغ و بازدید از پرندگان متنوع

ساعت 12:30 : نمایش پرندگان در آمفی تئاتر

ساعت 13 : جشن برش کیک 

ساعت 13:15 : صرف ناهار 

ساعت 13:30 : بازی

ساعت 14 : پخش بسته های میهمانی

هزینه ها: 

هزینه رزرو: 500 رینگت مالززیف حدود 370 هزار تومان

هزینه هر ساعت اضافه: 300 رینگت مالزی، حدود 215 هزار تومان

برای هز بزرگسال: 69 رینگت مالزی، حدود 50 هزار تومان

برای هر کودک 3 تا 12 سال: 55 رینگت مالزی در حدود 40 هزار تومان

باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور

2- بسته روز خانوادگی

دلتان می خواهد یک روز خانوادگی را در محیطی متفاوت تجربه کنید؟ باغ پرندگان می تواند مکان مناسبی برای شما و خانواده شما باشد.

بسته پیشنهادی خانوادگی باغ پرندگان به شرح زیر است:

– بلیت ورودی به باغ پرندگان

– ناهار در طبقه میانی و یا همکف کافه و رستوران هورنیبل

– بازدید خصوصی از عروسک باغ

– اجرای نمایش

– بسته های هدیه (برای کودکان ثت نام شده)

– راهنمای تور

– پذیرایی با دسرهای سرد

برای استفاده از این بسته باید حداقل 50 نفر باشید و برای رزرو و هماهنگی با تلفن های باغ تماس بگیرید.

شماره تماس: 0620 2604- 03

باغ پرندگان کوالالامپور

3- عکاسی پیش از ازدواج

با انتخاب این بسته، روزی شاد و متفاوت را در بهترین و خاطره انگیزترین روز خود رقم خواهید زد.

هزینه بسته: 128 رینگت (حدود 95 هزار تومان)

پرداخت هزینه بالا شامل موارد زیر می شود:

هزینه عکاسی عروسی به همراه هزینه ورود 4 نفر (با دوربین خود افراد)

عکس رایگان در بخش عکاسی با پرندگان (با دوربین خود افراد)

آب پرتقال تازه و رایگان برای 4 نفر

برای رزرو و هماهنگی با تلفن های باغ تماس بگیرید.

شماره تماس: 0620 2604- 03

4- جلسه کاری و سمینار

همچنین می توانید جلسه کاری خود را در کنار همکاران و در فضایی روح افزا برگزار کنید.

اتاق سمینار باغ پرندگان کوالالامپور ظرفیتی در حدود 30 نفر دارد و برای استفاده از آن هزینه 58 رینگتی (حدود 45 هزار تومان) را در پی دارد.

باغ پرندگان کوالالامپور

بایدها و نبایدها در باغ پرندگان

برای آن که بازدید شما در باغ پرندگان به گردش و خاطره ای خوش بدل شود و از سویی دیگر، امنیت و سلامت پرندگان این باغ زیبا حفظ شود، نیاز است نکات زیر را در طی بازدید خود رعایت کنید:

1- پارک را تمیز نگه دارید.

+ ریختن آشغال غذا، بطری خالی و ته سیگار در این بوستان نه تنها جلوه زشتی به باغ پرندگان و محیط زندگی این موجودات دوست داشتنی می افزایدف بلکه ممکن است به صورت اشتباهی توسط ان ها بلعیده شود و مشکلات بسیاری را برای سلامتی آن ها پدید آورد. بنابراین در حفظ تمیزی پارک کوشا باشید.

2- مزاحم پرندگان نشوید.

+ برخی از پرندگان اگر در شرایط ناخوشایند قرار بگیرند، ممکن است با سر و صدا اعلام نا راحتی کنند و برخی دیگر تنها با گاز گرفتن و حمله کردن از خود دفاع می کنند. بنابراین توصیه بسیار می شود که از لمس کردن، ازار دادن و یا فریاد زدن بر سر پرندگان جدا خودداری کنید. 

3- به پرندگان غذا ندهید.

+ رژیم غذایی تمام پرندگان باغ کاملا بررسی و کنترل می شود و غذاهای اشتباهی ممکن است سلامت پرندگان را به صورت جدی در معرض خطر قرار دهد. بنابراین هیچ گاه و در هیچ شرایطی از پیش خود به پرندگان باغ غذا ندهید.

4- از باغ پرندگان با خود چیزی را خارج نکنید.

+ تمام چیزهایی که درون باغ پرندگان وجود دارد، از اموال باغ محسوب می شوند. بنابراین از چیدن گل ها، جمع کردن پر پرندگان، آسیب زدن به گیاهان و یا گرفتن پرندگان در دست خصوصا با کشیدن پرهای آن ها، خودداری کنید.

5- مواظب خودتان باشید.

+ برخی از مسیرهای پیاده رو در باغ، خصوصا به هنگام بارندگی بسیار لغزنده هستند. لطفا مواظب خودتان باشید و با احتیاط قدم بردارید. همچنین بهتر است کفشی به پا کنید که برای پیاده روی وگردش باغ مناسب باشد.

باغ پرندگان کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور

اطلاعات بازدید از باغ پرندگان کوالالامپور

در این بخش اطلاعاتی چون هزینه ها، ساعات بازدید و نحوه دسترسی به باغ پرندگان برای شما گفته شده است.

بازدیدکننده هزینه بلیت ورودی
بزرگسالان  67 رینگت (حدود 50 هزار تومان)
کودکان  45 رینگت (حدود 33 هزار تومان)
بزرگسالان (با کارت مایکد) 27 رینگت (حدود 20 هزار تومان)
کودکان (با کارت مایکد) 13 رینگت (حدود 10 هزار تومان)

+ بچه ها 3 تا 11 سال در دسته بندی کودکان قرار می گیرند. 

+ هزینه های گفته شده به همراه مالیات می باشد. 

ساعات بازدید از باغ پرندگان: باغ پرندگان مالزی هر روز، حتی در روزهای تعطیل و تعطیلات رسمی از ساعت 9 تا 18 باز است. 

ساعت کاری سایر بخش ها:

مغازه هدیه طاووس: 9 تا 18

مغازه هدیه نوک شاخ: 9 تا 18

بخش عکاسی با پرندگان: 10 تا 17

کیوسک فلامینگو و طوطی: 9 تا 18

ساندویچ فروشی: 9 تا 18

کافه و رستوران هورنبیل: 9 تا 20

باغ پرندگان کوالالامپور

نحوه دسترسی به باغ پرندگان کوالالامپور

باغ پرندگان کوالالامپور در نزدیکی مرکز پایتخت مالزی و درست در کنار باغ معروف گیاهشناسی پردانا قرار گرفته است. بنابراین برای رسیدن به این باغ جذاب، راه های مختلفی در پیش روی شما قرار دارد که در این جا نحوه دسترسی به باغ را برای شما شرح داده ایم:

1- با قطار

سوار قطار کی تی ام (KTM Komuter) شوید و در ایستگاه مسجد ملی پیاده شوید. با 5 دقیقه پیاده روی به باغ پرندگان خواهید رسید.

2- اتوبوس 

می توانید با استفاده از اتوبوس سریع شماره B115 از کوتارایا به جالان پارلمان برسید.

یا می توانید سوار اتوبوس های دو طبقه کوالالامپور شده و در ایستگاه شماره 15 و در مقابل باغ پرندگان از اتوبوس پیاده شوید. این اتوبوس ها با فاصله ای در حدود 30 تا 45 دقیقه حرکت می کنند. 

3- تاکسی

با استفاده از تاکسی های عمومی، به راحتی به باغ پرندگان خواهید رسید. توصیه می شود تاکسی هایی را انتخاب کنید که به تاکسی متر مجهزند. 

آدرس: مالزی، کوالالامپور، باغ گیاهشناسی پردانا، جالان چندراویش، باغ پرندگان کوالالامپور

Address: KL Bird Park, 920, Jalan Cenderawasih, Perdana Botanical Gardens, 50480 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

نقشه باغ پرندگان کوالالامپور را در زیر می بینید:

 

در زیر ویدیویی زیبا از باغ پرندگان کوالالامپور ببینید:

در حال بارگذاری ویدئو ...

 

دیدنی ها و جاذبه های اطراف باغ پرندگان کوالالامپور

درست در نزدیکی این باغ جذاب، دیدنی هایی دیگری در کوالالامپور وجود دارد که نباید از قلم بیافتند:

باغ گیاهشناسی پردانا مالزی ؛ گردشی سبز در کوالالامپور

پلنتاریوم نگارا 

پارک پروانه کوالالامپور

موزه پلیس مالزی

موزه هنرهای اسلامی مالزی

مسجد ملی مالزی

همچنین در سفر خود به کوالالامپور و مالزی از دست ندهید:

شهربازی سان وی لاگون مالزی ؛ یک روز مهیج در کوالالامپور

مسجد پوترا مالزی ؛ عبادتی به رنگ صورتی

بزرگترین مرکز خرید کوالالامپور ؛ وان اوتاما

مرکز خرید تایمز اسکوئر مالزی

تسخیر شده به دست میمون ها ؛ غار باتو ؛ Batu Cave

در زیر باغ گیاهشناسی پردانا کوالالامپور را می بینید:

باغ گیاهشناسی پردانا مالزی
باغ گیاهشناسی پردانا مالزی

پلنتاریوم نگارا 

جاذبه های مالزی

پارک پروانه کوالالامپور

باغ گیاهشناسی پردانا مالزی

سخن آخر

گردش مجازی در میان پرندگان زیبا و رنگارنگ باغ پرندگان چگونه بود؟

در سفر خود به مالزی تا به حال به بازدید این باغ رفته بودید؟

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و به ما بگویید این بار کارناوال به کجا سفر کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر