Counterpart، سریال جدید نازنین بنیادی

حال‌وهوای سریال مهیج شبکه‌ی استارز ، Counterpart «همتا» برای طرفداران دنیای علمی-تخیلی آشنا است. در مقر سازمان ملل متحد UN در برلین Berlin به خاطر اتفاقی در چند دهه‌ی پیش افتاده است، دریچه‌ای به دنیای دیگری باز شده است که واقعیت ما را به دو نیم قسمت می‌کند، یکی دنیای ما و دیگری دنیایی که یک نسخه از هر کدام از ما در آن زندگی می‌کنند

حال‌وهوای سریال مهیج شبکه‌ی استارز ، Counterpart «همتا» برای طرفداران دنیای علمی-تخیلی آشنا است. در مقر سازمان ملل متحد UN در برلین Berlin به خاطر اتفاقی در چند دهه‌ی پیش افتاده است، دریچه‌ای به دنیای دیگری باز شده است که واقعیت ما را به دو نیم قسمت می‌کند، یکی دنیای ما و دیگری دنیایی که یک نسخه از هر کدام از ما در آن زندگی می‌کنند. بسته به این که بعد از این جدایی چه اتفاقاتی افتاده باشد، همزاد هر فرد می‌تواند دقیقا مشابه و یا کاملا متفاوت با او باشد. این ایده که از هر کدام از ما یکی دیگر وجودداشته باشد، آن‌قدر ترسناک است که سازمانی ایجاد شده است تا مطمئن شود ساکنان هر دو دنیا از وجود دنیای دیگر بی‌خبر هستند.

همچنین خوانید:
معرفی سریال The Marvelous Mrs. Maisel

«همتا» ضمن بررسی تفاوت‌های این دو دنیا (از نظر تکنولوژی، پزشکی، دولت‌ها، اجتماع‌‌ها و …)، بیشتر بر روی مواجه با انتخاب‌های فرد در زندگی تمرکز کرده است. انتخاب‌هایی که فرد به وسیله‌ی آن‌ها تعریف می‌شود. با این که این ساخته‌ی جاستین مارکز Justin Marks می‌توانست یک سریال معمولی با ایده‌ی روانشناسانه‌‌ای قوی‌ باشد، اما به خاطر بازی فوق‌العاده‌ی جی.کی. سیمونز J.K. Simmons به چیزی فراتر از این‌ها تبدیل شده است. وقتی برای بار اول با شخصیت او هاوارد سیلک Howard Silk آشنا می‌شویم، یک فرد رده‌پایین در سازمان ملل است که هیچ وقت اهمیت چندانی نداشته است. با این که سیلک بسیار دوست‌داشتنی است اما خیلی زود از یادها می‌رود. اتفاقی که او را به چالش می‌کشد،‌ ملاقات با همزاد خودش است. تجربه‌ای نادر که نیازمند ماه‌ها مشاوره و آمادگی لازم است. اما به خاطر فوریت چند نقشه‌ی قتل که افراد دنیای دوم در سر دارند، هاوارد مجبور می‌شود بدون آمادگی و بدون هیچ توضیحی با همزاد خودش ملاقات کند. او ناگهان به دنیایی پر از جاسوس‌ها و قاتل‌ها پرتاب می‌شود.

این دو هاوارد بسیار متفاوت‌اند. هاوارد اصلی آرام وخوش‌برخورد است و هاوارد دوم یک کله‌خراب تفنگ‌کش است که به نظر می‌رسد فقط برای خودش اهمیت قائل باشد. در حقیقت دو سریال‌ مجزا می‌توانستند بر روی هر یک از این شخصیت‌‌ها تمرکز کنند، اما زیبایی کار «همتا»نشان دادن مواجه این دو و به تصویر کشیدن رابطه‌ی ‌آن‌هاست.

البته هاواردها تنها همزاد‌هایی نیستند که در سریال با آن‌ها مواجه می‌شویم. هر دو همزادی که در سریال می‌بینیم، بازی‌های فوق‌العاده‌ی از بازیگرشان را به تصویر می‌‌کشند. برای مثال وقتی از یک قاتل بی‌رحم (سارا سرایوکو Sara Serraiocco) خواسته می‌شود همزادش را بکشد، متوجه می‌شود همزادش در عین حالی که به اندازه‌ی خود او آسیب‌دیده و تنها است، پس از کودکی مشترکی که تجربه کرده‌اند راه دیگری را انتخاب کرده است و حالا یک ویولونیست مشهور شده است. البته همه‌ی همزاد‌ها باهم متفاوت نیستند. همسر هاوارد، امیلی Emily (اولیویا ویلیامز Olivia Williams) در هر دو دنیا شغل یکسانی دارد، با اینکه در هر کدام از آن‌ها رابطه‌ی کامل متفاوتی با همسرش دارد. وقتی هر دو امیلی و هر دو هاوارد همدیگر را ملاقات می‌کنند، اوضاع حسابی پیچیده می‌شود.
«همتا» بیشتر تمرکزش را بر روی شخصیت‌ها گذاشته است و همراه با آهنگسازی فکرشده‌ی جف روسو Jeff Russo صحنه‌‌های فوق‌العاده‌ای را خلق کرده است. قسمت اعظم توجه سریال بر روی این است که چطور با چند تصمیم متفاوت، ممکن بود هر کدام از ما آدم دیگری می‌شدیم. این ایده تا حد زیادی تاثیرگذار و الهام‌بخش و در عین حال ترسناک است. آیا ما بهترین چیزی هستیم که می‌توانستیم باشیم؟ چه کسی و یا چه چیزی آن را تعیین می‌کند؟
هاوارد دنیای دوم اکثر زمانی را که با هاوارد اصلی می‌گذراند ناامید است، حتی وقتی که درباره‌ی خاطرات خانوادگی مشترک و یا داشتن لباس‌هایی مشابه صحبت می‌کنند. اما چیزی که خیلی زود مشخص می‌شود این است که شخصیت دوست‌داشتنی هاواد و اهمیتی که او برای دیگران قائل است در نهایت مهم‌تر از مهارت‌های رزمی هاوارد دوم است، هر چند که هر دوی این مهارت‌ها در انجام ماموریت‌هایشان ضروری هستند.
سیمونز هر دوی این شخصیت‌ها را کاملا متمایز جلوی دوربین برده است، به طوری که حتی وقتی لباس‌های‌شان را با هم عوض می‌کنند و در زندگی هم‌ می‌روند باز هم قابل تشخیص‌اند.البته فهرست بازیگران فوق‌العاده‌ی «همتا» به سیمونز محدود نمی‌شود. هری لوید Harry Lloyd در نقش مدیر مغروری در سازمان هاوارد، اولریش تامسون Ulrich Thomsen در نقش یک مدیر اجرایی همیشه عصبانی و نازنین بنیادی Nazanin Boniadi در نقش یک عضو مرموز اما مهم در نقشه‌‌ای علیه دنیای ما را هم به این لیست اضافه کنید. ریچارد شیف Richard Schiff ، استیون ری Stephen Rea و کنت چوی Kenneth Choi هم ایفای نقش‌های ماندگاری را از خود به یادگار گذاشته‌اند. اما به هر حال «همتا» سریال سیمونز است، تا حدی که وقتی که سریال کمی از داستان او فاصله می‌گیرد تا حد زیادی کند می‌شود. عمقی که او به شخصیت هاواردها اضافه می‌کند، واقعا تحسین‌برانگیز است.
در حال حاضر فصل دوم این سریال در حال پخش است.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی الیسون کین ALLISON KEENE  در سایت www.collider.com می‌باشد.
کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر