علل و روش های درمان لرزش چشم را بهتر بشناسید

یکی از مهم ترین ساختارهای مهم و پرارزش بدن چشم ها هستند که ممکن است گاهی دچار مشکل شود، لرزش چشم یک بیماری نیست بلکه یک اختلال است  و یا یک علامت برای نشان دادن و بروز یک بیماری است، لرزش چشم که نام دیگر آن نیستاگموس است به صورت لرزش کره چشم با یک ریتم تکراری است که ممکن است یا در هر دو چشم ایجاد شود و یا فقط در یک چشم، در این مطلب قصد داریم تا با ...

علل و روش های درمان لرزش چشم را بهتر بشناسید

همانطور که گفتیم از نشانه های بارز لرزش چشم ، متداوم بودن ، ناگهانی بودی  و غیر ارادی بودن آن است که شخص هیچگونه تسلطی روی کنترل کردن آن ندارد، زمانی که لرزش چشم اتفاق می افتد معمولا حرکت چشم ها به یک سمت  تشدید پیدا می کند. برای درمان لرزش چشم حتما باید به پزشک مراجعه کنید زیرا هیچ گونه درمان خانگی  برای درمان آن وجود ندارد.

دلایل اصلی لرزش چشم

لرزش چشم چیست؟

زمانی که فرد دچار لرزش می شود حر کات چشم ممکن است به شکل های مختلف رفت و برگشتی ایجاد شود یا عمودی و یا افقی و یا تلفیقی از این دو باشد، لرزش چشم دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام می تواند علت و علائمی داشته باشد،  این اختلال اغلب مادر زادی بوده که باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی برای چشم می شود و ممکن است نشان دهنده وجود بیماری های مغزی و یا وجود ضایعات گوش داخلی باشد که قطعا برای درمان لرزش چشم باید اقدامات لازم را انجام دهید.

علائم لرزش چشم

علت های وجود لرزش چشم

ممکن است علت های زیادی با این وضعیت همراه باشند:

  1.  در درجه اول اختلال لرزش چشم یک اختلال مادر زادی است.
  2. ضعیف بودن کنترل مغزی منجر به ضعیف شدن حرکات چشمی می شود.
  3. افرادی که دچار بیماری آلبینوز هستند  یا کسانی که دچار دور بینی و یا نزدیک بینی هستند.
  4. کسانی که در روی شبکیه و اعصاب بینایی خود دارای اسکار هستند.
  5. آسیب عصب هشتم مغز و یا آسیب ساقه مغز.
  6. لرزش چشم بسیار کم و به ندرت ممکن است در اثر تومور مغزی ایجاد شود.
  7.  استفاده از داروهایی مثل فنی توپین و فنوباربیتا.

لرزش چشم ناشی از بیماری ها به ندرت اتفاق می افتد که اغلب با نشانه ها و علائم نورولوژیکی که شدت بیماری  را نشان می دهند همراه است.

علائم لرزش چشم

در صورت داشتن لرزش چشم چه کنیم

باید گفت که برای درمان لرزش چشم باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنیم تا بتواند علت اصلی این اختلال را تشخیص دهد. که ابتدا برای ارزیابی شما عواملی همچون سابقه خانوادگی ، داشتن سلامتی عمومی، سن شروع ابتلا ، مصرف دارو های خاص را در نظر می گیرد.که پزشک سریعا نوع لرزش چشم و همچنین جهت و سرعتش را می تواند تشخیص دهد. پزشک می تواند با گرفتن آزمایش خون و عکس های مخصوص در تشخیص علت آن بسیار آگاه تر شود.

آشنایی با اختلال لرزش چشم

لرزش چشم آیا درمانی دارد

لرزش چشم اغلب یک اختلال دائمی و ماندگار است اما در بسیاری از مواقع با رفع علت های لرزش چشم می توان آن را درمان کرد، به طور مثال می توان برای دیدی که در اثر این اختلال کاهش یافته را با استفاده از عینک بهبود بخشید و یا اگر چشم ها در یک سمت ثابت هستند می توان با عمل جراحی عضلات چشم و یا با استفاده از عینک های منشوری دید بهتری را بدست بیاورید. تمرینات چشمی به ندرت در درمان لرزش چشم دخالت دارد.

انواع لرزش چشم یا نیستاگموس

همان گونه که گفتیم لرزش چشم انواع مختلفی دارد:

  1. نیستاگموس مادر زادی
  2. نیستاگموس، افقی، عمودی، چرخشی
  3. نیستاگموس پنهان
  4. نیستاگموس اکتسابی

اختلاتلات چمشی

درمان لرزش چشم

بهبود لرزش چشم باعث می شود تا توانایی دید  افزایش یابد و همچنین باعث کمتر شدن حرکات سر و چشم می شود. استفاده از روش های تمرینی چشم که به تمرینات اوتاپتیکس معروف است. استفاده از عمل های جراحی برای بهتر شدن دید اصلاح وضعیت قرار گرفتن غیر طبیعی بودن سر کمک شایانی له درمان لرزش چشم کی کند. اما باید گفت که جراحی های مختلفی برای بهبود این وضعیت است اما هیچ کدام قادر به درمان قطعی این اختلال نیستند.

و در آخر لازم به ذکر است که در صورت دیدن علائم لرزش چشم حتما تحت معاینه کامل چشم قرار بگیرید و به یک پزشک متخصص  چشم مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان