بسته فرهنگی میزان؛

از ویژه برنامه‌های تابستان ۹۸ رادیو تا ساخت فیلم جدید کارگردان ماهورا

یازدهمین روز از تیر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به ساخت فیلم جدید حمید زرگرنژاد با موضوع اجتماعی اشاره کرد. تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - کد خبر: ۵۳۰۰۴۹

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، یازدهمین روز از تیر ماه 1398 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به ساخت فیلم جدید حمید زرگرنژاد با موضوع اجتماعی اشاره کرد.

فرهنگ مطالعه آسیب دیده است/به دلیل بحران کاغذ چاپ کتاب جدیدم یک سال و نیم به تعویق افتاد

نویسنده کتاب «خلبان وارسته» گفت: متاسفانه با افزایش قیمت کاغذ چاپ کتابم برای یک سال و نیم به تعویق افتاد، این رویدادی است که برای همه کتاب‌های در انتظار چاپ انجام شد و مشکلاتی را برای ناشران و نویسندگان به همراه آورد در عین حال تیراژ کتاب‌هایی که باید به چاپ می‌رسید را نیز کاهش داد.

احمد مهرنیا  نویسنده کتاب «خلبان وارسته» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه چاپ کتاب گفت: افزایش قیمت کاغذ تبعات فراوانی را برای نویسنده در بردارد بدین ترتیب بسیاری از نویسندگان که عمر و سرمایه خود را برای چاپ یک کتاب صرف می‌کنند از ادامه کار دلسرد شده و آن‌هایی که همچنان دست به قلم می‌برند تنها به علت عشق به نویسندگی این راه را دامه می‌دهند.

وی ادامه داد: بالا رفتن قیمت کاغذ سبب شد کتاب «ستار‌های نبرد هوایی چهارم» من همچنان در صف انتظار برای چاپ باقی بماند و نتواند به چاپ برسد.

فرهنگ مطالعه آسیب دیده است/به دلیل بحران کاغذ چاپ کتاب جدیدم یک سال و نیم به تعویق افتاد
این نویسنده افزود: متاسفانه با افزایش قیمت کاغذ چاپ کتابم برای یک سال و نیم به تعویق افتاد، این رویدادی است که برای همه کتاب‌های در انتظار چاپ انجام شد و مشکلاتی را برای ناشران و نویسندگان به همراه آورد در عین حال تیراژ کتاب‌هایی که باید به چاپ می‌رسید را نیز کاهش داد، شرایط خصوصا برای کتاب‌هایی که چاپ اول هستند طی این  مدت بسیار سخت شده است.

مهرنیا اظهار کرد: در هر جامعه‌ای یکی از مولفه‌های بزرگ پیشرفت مطالعه است و برای جامعه ما که چشم اندازی توسعه گرایانه را در دستور کار قرار دارد، کمبود مطالعه به عنوان یک زنگ خطر محسوب می‌شود.

این نویسنده گریزی نیز به فضای مجازی زد و ابراز کرد: اگر مطالعه انجام شود چاپ چه به صورت مجازی و یا به صورت کتاب‌های کاغذی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما حقیقت این است که مخاطب کتاب  و میزان مطالعه کاهش پیدا کرده  و چه به صورت کتاب‌های الکترونیک و کتاب‌های کاغذ، این روزها استقبالی از کتاب نمی‌شود. کتاب فیزیکی در جوامع توسعه یافته همچنان جایگاه خاص خود را حفظ کرده است. همچنان به عنوان مهمترین و بزرگترین دستاورد‌های بشری محسوب می‌شود.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

حضورم در جشنواره فیلم فجر 38 قطعی نیست/موضوع فیلم جدیدم کاملاً اجتماعی است

کارگردان فیلم «ماهورا» گفت: به تازگی نگارش و بازنویسی جدیدترین اثرم به پایان رسیده و در حال حاضر منتظر دریافت پروانه ساخت هستم، فیلمنامه به صورت کامل آماده شده و به امید خدا اگر پروانه صادر شود فیلمبرداری را کلید می‌زنیم.

حمید زرگرنژاد کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، در خصوص آخرین فعالیت‌های خود در عرصه کارگردانی سینما گفت: به تازگی نگارش و بازنویسی جدیدترین اثرم به پایان رسیده و در حال حاضر منتظر دریافت پروانه ساخت هستم، فیلمنامه به صورت کامل آماده شده و به امید خدا اگر پروانه صادر شود کار را کلید می‌زنیم.

وی درباره احتمال حضور جدیدترین ساخته خود در جشنواره فیلم فجر سی و هشتم تاکید کرد: واقعیت امر اینکه فیلم به سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برسد یا نه هنوز مشخص نیست، اما در کل به دنبال فیلم ساختن هستم و زیاد به این فکر نمی‌کنم که اثر حتما به جشنواره فجر برسد، مهم اثری است که باید به بهترین شکل ممکن تولید شود.

رده بندی سنی سینما بدون شک واجب است/نگاه تجاری به سینما را به نابودی می‌کشاند//////////////////////////////پنجشنبه

کارگردان فیلم "ماهورا" در همین راستا تصریح کرد: هنگام تولید یک اثر بیشتر به کیفیت آن فکر می‌کنم، شاید برای برخی رسیدن فیلم به جشنواره فیلم فجر در اولویت باشد، اما برای من اینطور نیست، یعنی هیچگاه فیلم را با سرعت عمل نساخته و صرفاً برای رسیدن به فجر آن را آماده نمی‌کنم.

وی درباره زمان باقی مانده تا جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: زمان نسبتاً زیادی تا فجر مانده اما باید دید پروانه ساخت فیلم صادر می‌شود یا نه، به طور کلی اگر فیلمم به طور کامل آماده نباشد آن را به فجر نمی‌برم و از این اخلاق‌ها ندارم که فیلم ناپخته را به فجر ببرم و بعد از جشنواره بخواهم آن را اصلاح کنم.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

نام من در قسمت نامناسبی از تیتراژ پایانی سریال «بوی باران» نوشته شده

بازیگر سریال «بوی باران» گفت: پس از اینکه چند قسمت از مجموعه تلویزیونی «بوی باران» روی آنتن رفت متوجه شدم نام من در تیتراژ پایانی این مجموعه در آخرین بخش‌های تیتراژ درج شده و از این بابت دلخور شدم.

شمسی فضل‌الهی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در خصوص تیتراژ پایانی سریال بوی باران گفت: پس از اینکه چند قسمت از مجموعه تلویزیونی «بوی باران» روی آنتن رفت متوجه شدم نام من در تیتراژ پایانی این مجموعه در آخرین بخش‌های تیتراژ درج شده و از این بابت دلخور شدم و این موضوع را پیگیری کردم، اما فایده‌ای نداشت و نتوانستم جواب قانع کننده‌ای بگیرم.

وی در خصوص مدت زمانی که برای بازی در سریال «بوی باران» صرف کرده است بیان کرد: مجموعه تلویزیونی «بوی باران» در ابتدای سال 96 کلید خورد و تا پایان خرداد ماه سال 98 ضبط آن ادامه داشت، در طول این دو سال من و دیگر اعضای گروه درگیر ساخت این مجموعه تلویزیونی بودیم. من به علت اینکه انتخاب آثار برایم از اهمیت بالایی برخوردار است، پس از بررسی عوامل و شناخت بازیگرانی که قرار بود در سریال «بوی باران» با آن‌ها همبازی شوم، حضور در این مجموعه را پذیرفتم، به همین جهت نتوانستم در این مدت دوساله در کاردیگری حضور پیدا کنم.

نامم در قسمت نامناسبی از تیتراژ پایانی سریال «بوی باران» نوشته شده/از عوامل دلیل را پیگیری کردم، اما جوابم را نداده‌اند
فضل‌الهی اظهار کرد: در ابتدای کار من و «نرگس محمدی» برای ایفای نقش در این مجموعه تلویزیونی انتخاب شدیم و به دلیل اینکه ما دو نفر وقت آزاد بیشتری نسبت به دیگر بازیگران مجموعه داشتیم سکانس‌های ارائه شده از ما در سریال زودتر از بقیه بازیگران ضبط شد.

وی در خصوص ایفای نقش بسیار خوب بازیگران سریال «بوی باران» بیان کرد: کار با بازیگران توانمندی، چون نرگس محمدی، رویا نونهالی بسیار خوب بود و آن‌ها توانستن به خوبی از پس نقش‌های خود بر بیایند و همبازی‌های خوبی برای من بودند، در نهایت امیدوارم که کار برای مخاطبان این مجموعه نیز جذاب بوده باشد چراکه فکر می‌کنم برای یک بازیگر این مسئله بسیار مهم باشد تا مخاطبانش از کارش لذت ببرند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

«داستان درخت گردو» جدیدترین فیلم کارگردان ماجرای نیمروز/مهدویان در راه جشنواره فیلم فجر

براساس اعلام شورای پروانه ساخت، فیلمنامه فیلم سینمایی "داستان درخت گردو" به نویسندگی "ابراهیم امینی" و کارگردانی "محمدحسین مهدویان" توانست پروانه ساخت خود را دریافت کند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، براساس اعلام شورای پروانه ساخت، فیلمنامه فیلم سینمایی "داستان درخت گردو" به نویسندگی "ابراهیم امینی" و کارگردانی "محمدحسین مهدویان" توانست پروانه ساخت خود را دریافت کند.

دریافت پروانه ساخت "داستان درخت گردو" در حالی رخ داد که خبرگزاری میزان، پیشتر براساس شنیده‌ها خبر شروع پیش تولید این فیلم سینمایی را اعلام کرده بود، حال سینمای ایران در انتظار ساخت پنجمین فیلم از کار کارگردان صاحب سبک اما جوان خود است، باید دید مهدویان در این فیلم سراغ چه سوژه‌ای رفته است.

رد خون شانس بزرگ سیمرغ در جشنواره فیلم فجر/محمدحسین مهدویان در آستانه یک آزمونی سخت//////////////////////دوشنبه

محمدحسین مهدویان بعد از ساخت فیلم "ماجرای نیمروز" که در جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به‌دست آورد، سال پیش دومین نسخه از این اثر سینمایی را به جشنواره فجر رساند.

مهدویان بدون شک یکی از استعدادهای درخشان سینمای ایران در سالیان اخیر محسوب می شود که فارغ از نقدهای تخصصی و غیر تخصصی به هیچ وجه نمی‌توان تاثیر وی را در چهار سال گذشته سینما کتمان کرد. کارگردانی که به خوبی با سینمای مستند آشنایی داشته و حال سبکی تلفیقی از مستند و سینما از خود به جا گذاشته است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

تدارک ویژه‌ رادیو برای تابستان 98/صدای رسانه ملی به استقبال دهه کرامت می‌رود

معاون صدای سازمان صداوسیما گفت: امسال در رادیو 156 عنوان برنامه را در شبکه‌های مختلف رادیویی برای فصل تابستان تعریف کرده ایم، علاوه بر این تعداد، برنامه‌های ویژه و تخصصی نیز برای تابستان امسال در نظر گرفته شده است.

حمید شاه‌آبادی معاون صدای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص ویژه برنامه‌های تابستان 98 معاونت صدا گفت: امسال در رادیو 156 عنوان برنامه را در شبکه‌های مختلف رادیویی برای فصل تابستان تعریف کرده ایم، علاوه بر این تعداد، برنامه‌های ویژه و تخصصی نیز برای تابستان امسال در نظر گرفته شده است.

وی درباره ویژگی و تفاوت برنامه‌های تابستانی رادیو در سال جاری افزود: از جمله ویژگی‌های برنامه‌های رادیویی امسال تعدادی از برنامه‌هایی بود که به صورت محیطی آن‌ها را برنامه ریزی کرده ایم، به عنوان مثال در شبکه سلامت 3 برنامه‌ای داریم که در فرهنگسرا‌ها و محیط‌های بیرونی اتفاق می‌افتد.

تدارک ویژه‌ای رادیو برای تابستان 98/صدای رسانه ملی به استقبال دهه کرامت می‌رود

معاونت صدای رسانه ملی در همین راستا ادامه داد: یکی از ویژگی‌های برنامه‌های تابستانی امسال فاصله از استودیو بود، استودیو و تولید برنامه در آن شرایط خاص خود را دارد، تابستان حال و هوای متفاوتی نسبت به سایر فصل‌ها دارد و فضای تولید برای این فصل نیز متفاوت است، به عنوان مثال برخی برنامه‌های استودیویی مثل "صبح جمعه با شما" در تابستان امسال در محیط بیرونی ضبط و تولید می‌شود.

وی با اشاره به فضای شاد و پر هیجان اجرا‌های محیطی ادامه داد: بسیاری از برنامه‌های پر مخاطب امسال به اجرا‌های محیطی برای تابستان مبدل شده اند، این اتفاق شور و نشاط فراوانی در رادیو ایجاد کرده و به اقتضا این فصل اتفاقات دلنشینی را برای مخاطب به همراه می‌آورد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید. 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان