نکوداشت مهدی محقق برگزار می‌شود

مراسم نکودداشت مهدی محقق برگزار می‌شود.

نکوداشت مهدی محقق برگزار می‌شود

به گزارش  ایسنا به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو- ایران، این نکوداشت در راستای وظایف کمیسیون ملی یونسکو- ایران در بزرگداشت مروجان علم و فرهنگ و آموزش صورت می‌گیرد که روز یکشنبه (4 اسفندماه) از ساعت 15 در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام، محمدعلی موحد، محمدرضا شفیعی کدکنی، بهاءالدین خرمشاهی، اصغر دادبه، میرجلال‌الدین کزازی و مهدی ماحوزی در این مراسم حضور خواهند داشت.

در خبر برگزاری این مراسم آمده است: مهدی محقق متولد 10 بهمن 1308 خورشیدی، بنیان‌گذار دایره‌المعارف تشیع و عضو سابق هیئت امنای بنیاد دایره‌المعارف اسلامی، نویسنده، علامه، ادیب، فقیه، مجتهد، نسخه‌پژوه و پژوهشگر تاریخ پزشکی اسلامی، مصحح و شارح کتاب‌های ادبی و فلسفی و فقهی و استاد دانشگاه تهران است که جوایز و افتخارات بسیاری از جمله درجه استاد ممتاز فلسفه اسلامی از سوی موسسه بین‌المللی اندیشه و تمدن اسلامی کوالالامپور مالزی در سال 1993، نشان درجه یک ادب فارسی در سال 1382 و جایزه بنیاد البرز به‌عنوان دانشمند برتر در سال 1393 را دریافت کرده است.

کمیسیون ملی یونسکو- ایران سال گذشته با راه‌اندازی برنامه‌ای به‌نام «تماشای خورشید» ثابت‌قدمی و تلاش نام‌آوران حوزه فکر، قلم، اندیشه و هنر را گرامی می‌دارد.

در سال 1397 در نخستین برنامه «تماشای خورشید» از محمدعلی موحد  - مولوی‌پژوه -  تجلیل و نشان عالی کمیسیون ملی یونسکو- ایران در دانشگاه تهران به این استاد اهدا شد. در تیر 1398 نیز از یدالله کابلی خوانساری، پیشکسوت خط شکسته ایران از سوی کمیسیون ملی یونسکو در دومین مراسم «تماشای خورشید» در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تجلیل شد.

اسفند امسال نیز در سومین مراسم «تماشای خورشید» با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، حجت‌الله ایوبی از مهدی محقق تجلیل خواهد شد. همچنین در این رویداد از نشان عالی کمیسیون ملی یونسکو- ایران ویژه استاد محقق و تمبر یادمان نکوداشت هفت دهه خدمات فرهنگی و ادبی استاد رونمایی می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر