ورود خانواده‌های زباله‌گرد خارجی به ایران

مشرق: حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی به تازگی در سخنانی گفته است: تعداد زیای از اتباع غیر ایرانی هستند که به شکل خانوادگی برای انجام کار خیابانی و زباله گردی وارد ایران شده‌اند!

به گزارش ایسنا، او همچنین در ادامه این صحبت‌ها پیرامون زباله‌گرد‌ها تصریح می‌کند: حس ترحم و انسان دوستانی مردم گاهی موجب تشدید این موضوع می‌شود. براساس پژوهش انجمن حمایت از حقوق کودکان در مورد زباله‌گردی گفته شد که 2.5 تا 3 درصد از سود ناشی از زباله گردی به کودک می‌رسد و بقیه آن به واسطه‌ها و... می‌رسد. این کار یک برده‌داری نوین است و از مردم خواهش می‌کنم از دادن پول به کودکان پرهیز کنند. می‌توانند به آن‌ها خوراکی بدهند، اما دادن پول موجب تشدید سوء استفاده از کودکان می‌شود.

مسعودی فرید با بیان اینکه مهم این است که نه پول به کوکان بدهیم و نه به آن‌ها توهین کنیم، توضیح داد: این کودکان به ویژه اتباع بیگانه هیچ تقصیری ندارند و شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور مبداء موجب حضور آن‌ها شده است.

معاون سازمان بهزیستی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه در تهران 600 کودک کار دارای خانواده ایرانی شناسایی و فرایند توانمندسازی آن‌ها شروع شده است، گفت: 55 درصد کودکان کار، غیر ایرانی‌اند که این میزان در تهران به بیش از 80 درصد می‌رسد. *ورود نه چندان غیر ممکن اتباع بیگانه به ایران؛ خاصّه از مرز‌های شرقی کشور مسئله‌ای است که وزارت کشور در قبال آن بایستی اقدامات جدی‌تری را صورت دهد.

خاصّه اینکه همیشه کسانی که وارد کشور می‌شوند، می‌توانند زباله‌گرد نباشند و این مسئله تبعات امنیتی خاصّ خود را نیز دارد.

رونق کسب و کار خیابانی در ایران، نبود ساز و کار‌های مالیاتی و نظارتی در برخی ابعاد اقتصاد و عدم تفکیک فرهنگی و قانونی مناسب بین کودکان کار ایرانی و غیر ایرانی؛ از دلائلی است که موجب شده خیابان‌های ایران به یک هدف اقتصادی برای اتباع خارجی باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان