معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح کرد؛

پنل‌های خورشیدی بهترین منبع درآمد برای سالمندان تحت پوشش کمیته امداد

عبدالملکی از نصب پنل‌های خورشیدی در منازل افراد سالمند تحت پوشش این نهاد با هدف درآمدزایی آن‌ها خبر داد.

پنل‌های خورشیدی بهترین منبع درآمد برای سالمندان تحت پوشش کمیته امداد

پنل های خورشیدی بهترین منبع درآمد برای سالمندان تحت پوشش

حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پنل‌های 5 کیلو وات خورشیدی بر روی پشت بام و یا حیاط منازل مددجویان نصب می‌شود.

او با بیان اینکه بر اساس توافقی که کمیته امداد با سازمان انرژی تجدید پذیر و شرکت توانیر منعقد کرده است، این ارگان‌ها برق تولید شده در منازل مددجویان را خریداری می‌کنند، گفت: پنل‌های خورشیدی توسط پیمانکاران مورد تأیید کمیته امداد در منازل مددجویان نصب می‌شوند، برای خریداری این پنل‌ها که منبع درآمدی برای خانواده مددجویان هستند، تسهیلاتی از شبکه بانکی پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: قرارداد خرید برق تولیدکنندگان برق با شرکت توانیر منعقد می‌شود و این شرکت تضمین خرید 20 ساله‌ای را به قیمت مصوب ارائه می‌کند.

عبدالملکی افزود: قیمت برق هر سال توسط وزارت نیرو تعیین می‌شود و این اقدام می‌تواند درآمد نسبتا خوبی برای مددجویان داشته باشد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه مهم‌ترین آسیب این درآمدزایی، افزایش دائمی نرخ ارز است، تصریح کرد: بخشی از این تجهیزات وارداتی هستند، البته ما از کارخانه‌های داخلی که بتوانند این تجهیزات را تأمین کنند، حمایت می‌کنیم.

او افزود: این طرح برای افراد تحت حمایتی که توانایی انجام کار دیگری را ندارند، انجام می‌شود که اغلب معلول و یا سالمند هستند.

عبدالملکی گفت: تنها اقدامی که باید برای این پنل‌ها انجام شود تمیز کردن آن‌ها است که باید هفته‌ای یک تا دو بار این کار صورت گیرد و کنترل کردن ذخیره انرژی باید به طور مداوم انجام شود.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر