ترفند های برخورد با ترش روها (۲)

هیچ کس دوست ندارد که با او مثل افراد احمق، ناتوان و مشکل‌دار رفتار شود. اگر با همکارتان با احترام برخورد نکنید، او نیز با شما رفتار محترمانه‌ای نخواهد داشت.

ترفند های برخورد با ترش روها (2)

اثرات مثبت بخشیدن

گفتن کلمات آزاد دهنده و دردناک در تلافی رفتاری که با شما می‌شود، اوضاع را بهبود نمی‌بخشد؛ در عوض بخشیدن را تجربه کنید تا از اثرات مثبت آن بهره‌مند شوید.

در مورد آن موضوع هیچ حرفی نزنید

وقتی که با همسر بدخلق و سرسخت خود دچار مشکل و نزاع می‌شوید، هیچگاه در حین دعوا کردن به هم حرف‌های عاشقانه نمی‌زنید. همه ما از به وجود آمدن این لحظات و گفتن حرف‌های نامناسبی که بین ما رد و بدل می‌شود، بیزاریم. باید لحظه‌ای را که درگیر آن می‌شویم، بشناسیم. هر چه بیشتر راجع‌به مسئله‌ای که ایجاد ناراحتی کرده حرف بزنیم.

یعنی به آن توجه بیشتری کرده و آن‌را بزرگ‌تر کرده‌ایم. مثلا هر چه بیشتر راجع‌به بیزاری‌مان نسبت به فردی حرف بزنیم و فکر کنیم، احساس نفرت بیشتری نسبت به او پیدا خواهیم کرد. بهتر است به چیزهای منفی، انرژی ندهیم و آنها را بزرگ نکنیم.

اینکه حق با شماست واقعا چقدر اهمیت دارد؟

گاهی اوقات ما نیز در برابر این افراد نسبت به موضع خود پافشاری می‌کنیم و چون می‌دانیم که حق با ماست، بحث کردن را ادامه می‌دهیم؛ اما بهتر است از خودمان بپرسیم آیا ثابت کردن اینکه حق با ماست، ارزش ناراحتی و پرخاشگری را دارد.

افراد منفی را از اطراف خود حذف کنید

افراد منفی عامل اصلی کاهش انرژی در ما هستند. افراد ناراحت، از نظر عاطفی و احساسی ما را نیز ناراحت می‌کنند و به این ترتیب دیگر احساس تنهایی نمی‌کنند. باید تا جائی‌که ممکن است از این افراد و برقراری ارتباط با آنها پرهیز کرد. سعی کنید اطرافیان‌تان کسانی باشند که با معیارهای شخصیتی و انسانی شما هماهنگ هستند؛ افراد صلح طلب، خوشبین، افراد مثبت و افرادی که تشویق کننده هستند، نه تخریب کننده.

سعی کنید تماشاگر باشید

بحث کردن اضافی با این افراد فقط کار را به جاهای باریک می‌کشاند. گاهی اوقات بهتر است به جای استفاده از کلمات، فقط تماشاگر باشید. اگر لازم است در مورد موضوعی با هم به طور جدی حرف بزنید، کمی صبر کنید تا اوضاع آرام‌تر شود. اگر در محیط کار خود با افراد بدخلق، سخت و ترشرو سر و کار دارید، برای آنکه دچار مشکل نشوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که:

آرام باشید

خشونت، این افراد را بیشتر تحریک می‌کند و برای جلوگیری از بروز هر گونه عصبانیت و پرخاشگری بهتر است از استراتژی حفظ آرامش خود استفاده کنید. کسی که آرام است، کنترل بیشتری روی حرف‌ها و حرکاتش دارد.

قبل از هر بحث و جدلی منظور و نیت او را بفهمید

سعی کنید عامل تحریک‌کننده او را بشناسید و بدانید چه چیزی باعث می‌شود او چنین رفتاری داشته باشد؟ چه چیزی مانع می‌شود که هر دو در کنار هم کار کنید و از دست شما چه کاری برای برطرف کردن این مشکل ساخته است.

بگذارید او نیز نیت و منظور واقعی شما را بداند

نیت اصلی شما گاه برای اطرافیان‌تان پوشیده است و دیگران چون از حقیقت بی‌اطلاعند، سر ناسازگاری می‌گذارند. اگر همکار شما فردی بدخلق و سخت‌گیر است، بهتر است پرده‌های ابهام را بردارید و بگذارید او از دلیل کار شما آگاه باشد.

با همکار خود با احترام برخورد کنید

هیچ کس دوست ندارد که با او مثل افراد احمق، ناتوان و مشکل‌دار رفتار شود. اگر با همکارتان با احترام برخورد نکنید، او نیز با شما رفتار محترمانه‌ای نخواهد داشت. رفتارهای محترمانه شما با هم از به وجود آمدن بسیاری مسائل در بین شما جلوگیری می‌کند.

نادیده بگیرید

اگر تمام روش‌های فوق را به کار گرفته‌اید، ولی همچنان همکارتان با شما با سختی و ترشرویی برخورد می‌کند، بهتر است برخی چیزها را نادیده بگیرید و فقط در موارد بسیار ضروری با او ارتباط برقرار کنید. البته این روش فقط در مواردی کاربرد دارد که موقعیت و مقام همکارتان در محیط کار از شما بالاتر نباشد.

 

برای خواندن بخش اول - ترفند های برخورد با ترش روها - اینجا کلیک کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان