طرز تهیه چیپس سرکه ای ترد و خوشمزه در خانه

چیپس سرکه ای یکی از انواع چیپس های خوشمزه و پر طرفدار می باشد، بنابراین در این مطلب قصد داریم، طرز تهیه چیپس سرکه ای را آموزش دهیم، در ادامه همراه ما شوید.

طرز تهیه چیپس سرکه ای ترد و خوشمزه در خانه

چیپس نوعی اسنک است که از برش سیب زمینی به صورت ورقه های نازک و سرخ کردن آن در روغن تهیه می شود که برای مزه دار و خوش طعم کردن آن از نمک و دیگر افزودنی ها استفاده می کنند. در ادامه می توانید با طرز تهیه چیپس سرکه ای در منزل آشنا شوید.

در مطالب قبلی آرگا با با دستور تهیه انواع اسنک و چیپس خانگی از جمله طرز تهیه چیپس ترد، طرز تهیه اسنک سیب زمینی و طرز تهیه اسنک سبزیجات آشنا شدید، اما اگر علاقمند به یادگیری چیپس سرکه ای خانگی هستید، می توانید این مطلب از آموزش آشپزی را دنبال کنید.

  •  خرید انواع قهوه
  •  بلیط کیش

مواد لازم

  • سیب زمینی : 2 عدد
  • سرکه : 3 قاشق غذاخوری
  • نمک : نصف قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر : یک قاشق غذاخوری
  • یخ : یک لیوان
  • آب : به مقدار لازم
روش تهیه چیپس سرکه ای

طرز تهیه چیپس سرکه ای

برای تهیه چیپس سرکه ای، در ابتدا سیب زمین ها را خوب شسته و پوست بگیرید و سپس آنها را به صورت ورقه های بسیار نازکی برش بزنید.

سپس سرکه، نمک، بکینگ پودر و یخ را درون ظرف گودی ریخته و هم بزنید تا نمک و بکینگ پودر خوب به طور کامل با هم ترکیب شوند و سپس مقداری آب اضافه می کنیم.

در مرحله بعدی، سیب زمینی ها را به مخلوط سرکه اضافه کنید. در صورتی که مخلوط سرکه کم بود و روی سیب زمینی ها را نگرفت، می توانید مقداری دیگر آب، اضافه کنید.
سپس سیب زمینی ها را به مدت زمان یک ساعت، درون مخلوط سرکه استراحت داده و بعد از حدود یک ساعت، داخل آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود.
آموزش تهیه چیپس سرکه ای
در این مرحله از طرز تهیه چیپس سرکه ای، در داخل یک ظرف گود، مقداری روغن ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس حرارت را متوسط کرده و ورقه های سیب زمینی را یکی یکی در داخل روغن بیاندازید تا به رنگ طلایی شده و حالت ترد پیدا کند. دقت شود تا در هنگام قرار دادن سیب زمینی ها در روغن، به یکدیگر نچسبند، حال بعد از سرخ شدن، چیپس ها را از روغن خارج کرده و بر روی پارچه تمیز یا کاغذ مخصوص قرار دهید تا روغن آن گرفته شود.

طرز تهیه چیپس سرکه ای

روش تهیه چیپس ساده

چیپس یکی از خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار در بین سنین مختلف به خصوص کودکان است که بهتر است به شکل بهداشتی و در منزل آماده شود، حال برای تهیه چیپس با طعم های سرکه ای، فلفلی، کچاپ و … در منزل و به شکل بازاری می توان از روشهای مختلفی استفاده کرد، در اینجا قصد داریم دستور تهیه چیپس ساده و بدون استفاده از بکینگ پودر را در اختیارتان قرار دهیم، از این رو در ادامه همراه ما شوید.

مواد لازم

  • سیب زمینی
  • نمک
  • آب
  • روغن

آموزش تهیه چیپس سرکه ای

روش تهیه چیپس ساده

در ابتدا سیب زمینی ها را پوست کنده و یشویید، سپس با رنده مخصوص یا با استفاده از چاقوی تیز آن را به شکل ورقه ای برش بزنید، توجه داشته باشید که هر چقدر ورقه های سیب زمینی نازک تر باشند، ترد تر خواهند شد.

اکنون این ورقه های سیب زمینی را به مدت حدوداً 10 دقیقه در داخل ظرف آب بگذارید و چند بار سیب زمینی ها را زیر و رو کنید تا نشاسته های آن خارج شوند، سیب زمینی ها را داخل آبکش بریزید تا آب آنها به خوبی گرفته شود. (این آب به دلیل دارا بودن نشاسته برای آبیاری گلدان ها نیز می تواند استفاده شود.)

اکنون قابلمه ای را پرآب کنید و آن را روی حرارت قرار دهید، زمانی که به جوش آمد، یک قاشق چای خوری نمک به آن بیفزایید و بعد ورقه های سیب زمینی را داخل آب جوش بریزید و سه دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی ها بپزند.

در مرحله بعدی، آب سیب زمینی ها را کاملا خالی کرده و آنها را داخل آبکش بریزید و مجدداً بشویید، بعد از کشیدن آب سیب زمینی ها، با دستمال آشپزخانه کاملا خشک کنید.

در آخر درون تابه، روغن بریزید و اجازه دهید تا داغ شود و بعد سیب زمینی ها را یکی یکی در داخل روغن قرار دهید و بگذارید تا سرخ و برشته شوند.

نحوه تهیه چیپس سرکه ای

اکنون که با دستور تهیه چیپس سرکه ای و ساده خانگی آشنا شدید، می توانید این خوراکی خوشمزه و مورد علاقه کودکان را در منزل به آسانی تهیه کرده و به همراه سس میل نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان