ارتباط خارش شبانه با بیماری کبد

چندین مشکل مختلف وجود دارد که از نشانه های بیماری کبدی هستند، اما نوعی خارش وجود دارد که به طور جدی خبر از مشکلات کبدی می دهد.

به گزارش ایسکانیوز، مصرف زیاد شکر، اضافه وزن و سبک زندگی غلط همگی می تواند عامل آسیب به کبد باشد. متاسفانه شما نمی توانید هر لحظه وضعیت اعضای مختلف بدن خود را بسنجید و برای انجام این کار باید از یک متخصص کمک بگیرید اما مواردی هستند که با توجه به آن ها، کارتان راحت تر پیش می رود. طبق گفته متخصصان اگر هنگام شب علائم ناراحت کننده ای را احساس کردید، یعنی باید در سریع ترین زمان ممکن کبد خود را به پزشک نشان دهید؛ علائمی که بخشی از مهم ترین آنها را در این بخش خواهید خواند.

ارتباط خارش شبانه با بیماری کبد

اگر مشکلی در کبد وجود داشته باشد، ممکن است خودش را با خارش هنگام شب نشان دهد که این خارش معمولاً در قسمت ران، کف دست و پهلو ها بیشتر است. اگر شب ها خارش زیادی را احساس می کنید، حتماً باید با متخصص صحبت کنید. خارش می تواند با بیماری کبدی مرتبط باشد که معمولاً هنگام عصر و در طول شب شدت پیدا می کند.

یکی از وظایف کبد این است که مواد موجود در بدن را تجزیه کند. اگر نتواند این کار را انجام دهد عضوی که بعد از کبد قرار گرفته، شروع به کار می کند و این مسئولیت را به عهده می گیرد. این عضو تلاش می کند تا از این طریق نمک را از روی پوست دفع کند و همین باعث ایجاد خارش می شود. معمولاً هنگام شب و با افزایش دمای هوا و گرما، در طول چرخه قاعدگی، هورمون تراپی، بارداری و دفع مدفوع افزایش پیدا می کند.

خارش پوست و بیماری کبد

اگر در کنار خارش مشکلاتی مثل زرد شدن پوست یا چشم را مشاهده کردید، سریعا به پزشک مراجعه کنید. طبق مطالعات انجام شده، نمی توان خارش را صرفاً مرتبط با بیماری کبدی دانست و این نمی تواند تنها نشانه باشد. اگر خارش همراه با زرد شدن سفیدی چشم یا پوست بود یا یک نوع یرقان در شما ایجاد شد، سریعاً باید به پزشک مراجعه کنید.

علائم دیگر بیماری کبد می تواند شامل خونریزی، کبودی، مدفوع سیاه، ادرار تیره، ورم شکم، حالت تهوع، کمبود اشتها و دل درد باشد.

ورم شکم

خارش همچنین علامت بسیاری از مشکلات غیر جنسی و بیماری های دیگر نیز هست که نارسایی کلیه و بیماری خونی را هم شامل می شود اما به هر حال اگر هرگونه خارش غیر عادی و بدون درد را احساس کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید. از طرفی این مورد را هنگام شب نادیده نگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن بتوانید از بیماری های کبدی پیشگیری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان