کاربرد سرم کراتین و فواید آن برای مو + روش استفاده

سرم کراتین مو یک محصول مراقبت مو است که به شکل محلول یا حتی جامد تولید و ارائه می شود. این محصول کاربرد و فواید بسیاری برای مو دارد. در این مطلب به کاربرد سرم کراتین مو می پردازیم.

کاربرد سرم کراتین و فواید آن برای مو + روش استفاده

موهای خشک و وز حالت خوشایندی ندارد و زمان زیادی برای مرتب و منظم شدن می برد. از این رو افراد به دنبال راهی برای رفع این مشکل هستند. در این بین سرم کراتین مو می تواند بسیار کمک کننده باشد. برای اطلاع از کاربرد سرم کراتین مو با ادامه مطلب همراه ما باشید.

انواع کاربرد سرم کراتین مو

سرم کراتین مو محصول مراقبتی مو می باشد که به شکل محلول یا حتی جامد تولید و ارائه می شود. این محصول فواید بسیاری برای مو داشته از جمله موجب براق شدن، نرم شدن، مقاومت در برابر آلودگی، نور خورشید و … موها می گردد. به عبارت دیگر سرم مو برای دسته موهایی مورد استفاده قرار می گیرد که در اثر آلودگی هوا، غبار ، نور ، سشوار، اتوی مو و … زیبایی و درخشندگی خود را از دست داده اند.

ماده اصلی سرم مو سیلیکون می باشد که به عنوان یک ترکیب جادویی شناخته می شود. زیرا سبب نرمی و درخشندگی سریع موها می شود. این ترکیب از وز شدن و خشکی مو جلوگیری نموده و به موها حالت و فرم می دهد. همچنین از موهای آسیب دیده محافظت کرده و آن ها را براق می کند.

پس از هر بار شستشوی موها استفاده از سرم مو سبب شده مو براق تر به نظر رسیده و بتوان به شکل دلخواه آن را حالت داد. به این ترتیب این فراورده به منظور حالت دهی، براق نمودن، جلوگیری از وز شدن موها و محافظت از موهای آسیب دیده طراحی شده است. در ادامه با کاربرد سرم کراتین بیشتر آشنا می شوید.

سرم کراتین مو

همانطور که می دانید موهای وز و خشک ناخوشایند به نظر می رسند و برای مرتب شدن زمان زیادی نیاز دارند. در این میان احتمالا اسم سرم کراتین به گوش شما رسیده باشد. این سرم محصول مراقبتی مو بوده که سبب براق شدن، مقاومت در برابر حرارت سشوار، لطیف شدن موها، مقاومت در مقابل آلودگی و … می گردد.

با توجه به فواید و خواص جالب این سرم برای هر نوع مویی مناسب خواهد بود. همانطور که اشاره شد سرم مو عموما به طور مایع و ندرتا جامد تولید می گردد. میزان کمی از این محصول کافی است تا موهای شما به راحتی حالت گرفته و چهره جذاب تری پیدا کنید.

اضافه بر این با  ایجاد لایه حفاظتی روی ساقه موها از آن ها در برابر عوامل آسیب زا مانند آلودگی هوا، حرارت و مضرات شیمیایی مواد رنگ مو محافظت می کند. اثر بخشی این محصول روی سطح مو یعنی کوتیکول بیشتر بوده و در مجموع به کمک سرم کراتینه دیگر به هیچ نرم کننده مویی نیاز پیدا نمی کنید.

مواد تشکیل دهنده سرم کراتین

سرم کراتین مو از موادی مانند سرامیدها، نرم کننده ها، سیلیکون و آمینو اسیدها تشکیل شده است که سبب تقویت پروتئین مو شده و از ریزش مو جلوگیری می کند. ساقه موها توسط مواد نرم کننده مرطوب شده و لازم نیست نگران مواد شیمایی باشید زیرا عمده تاثیر آن روی ساقه مو بوده و به ریشه مو صدمه ای وارد نمی شود.

سیلکیون به کار رفته در ترکیب سرم کراتین مو با ایجاد پوشش پلاستیکی روی ساقه مو، به انعکاس نور خورشید و درخشندگی موها کمک می کند.

سرم کراتینه مو چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که پیشتر ذکر شد آسیب های محیطی روی مو از جمله آلودگی هوا، حرارت سشوار، و … سبب خشکی و وز شدن موها و از بین رفتن زیبایی مو می شود. از این رو سرم کراتینه می تواند موثر واقع شود. به عبارتی سرم کراتین مو برای انواع موهای خشک و چرب یا صاف و فر و ضمنا ترمیم موهای آسیب دیده از رنگ، بابلیس و اتوی مو مناسب می باشد. این محصول مواد مغذی مو را تامین کرده و سبب استحکام آن ها می شود.

ضمنا موها را حالت داده و موجب سلامت، براق و ابریشمی شدن آن ها می گردد. از دیگر کاربرد های سرم کراتین مو عبارت است از:

  • از بین رفتن گره موها
  • ایجاد درخشندگی و ماندگاری رنگ مو
  • حفظ رطوبت موها
  • نرمی و لطافت موها
  • از بین بردن آسیب مواد شیمایی استفاده شده روی موها
  • رفع ریزش موها
  • افزایش مقاومت و انعطاف پذیری موها
  • افزایش استحکام و قابلیت کشسانی موها
  • حالت پذیری بهتر موها

  • جلوگیری از موخوره
  • حفاظت از مو در برابر آلودگی ها ، نور خورشید و حرارت سشوار و اتوی مو
  • جذب مو شده و با رطوبت دهی به مو موجب چرب شدن موها نشده و مانند انواع ژل موی سر فاقد خواص چسبندگی بوده از این رو موجب خشک شدن پوست سر نخواهد شد.
  • تسهیل در شانه کردن موهای بلند و فر
  • و…

کدام سرم کراتین مو بهتر است؟

برای انتخاب سرم مو بایستی به نوع موی خود توجه نمایید تا نیازهای شما برطرف گردد.

1. موهای فر

سرم کراتین که حاوی عصاره جوجوبا، بادام، مارولا و آرگان باشد برای این مدل موها مناسب تر می باشد.

2. موهای خشک و وز

اگر موهای خشک و وز دارید بهتر است از سرم مویی استفاده که کرمی باشد تا بهتر جذب مو شده و سبب آبرسانی و لطافت موها گردد.

3. موهای بافته شده و ضخیم

در صورتی که موی سر را بافته و به سرم موی قوی نیاز دارید تا آبرسانی به بهترین صورت انجام شود از سرم مو حاوی روغن آرگان کمک بگیرید.

4. موهای موخوره دار

موخوره آسیب جدی به موها وارد کرده و شادابی آن را از بین می برد. به کمک سرم مو مخصوص موخوره می توان این چالش را برطرف نمود و برای همیشه از شر موخوره راحت شد. به طور کلی تغذیه موی سر به شادابی آن کمک کرده و برای این که از موها در مقابل عواملی مانند موخوره محافظت کنید بهتر است از یک ماسک مو مناسب برای موخوره استفاده کنید.

روش استفاده از سرم کراتین مو

دقت کنید که سرم مو سازگار با موی خود خریداری نمایید. در ادامه برای استفاده از سرم کراتین مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا موها را با شامپوی ملایم شستشو دهید.
  • سپس موها را به آرامی خشک کرده چرا که در این زمان ریشه موها خیلی حساس می شود و ممکن است صدمه ببیند.
  • در ادامه هنوز موها کمی مرطوب است سرم مو را روی موهای سر خود اسپری نمایید. یا چند قطره از آن را روی کف دست ریخته بعد به آرامی روی ساقه موها اعمال کنید. سپس صبر کرده تا سرم مو جذب موها شود.
  • پس از استفاده از سرم مو به شستشوی دوباره موها نیاز نیست.
  • در صورتی که قبل از سشوار از سرم مو استفاده شود، از الکتریسیته ساکن روی مو جلوگیری می کند. و موجب حالت گرفتن بهتر و شفافیت و درخشندگی بیشتر موها می شود.

چه زمانی استفاده از سرم مو توصیه می شود؟

افراد با موهای فر و اندکی خشک و وز بهتر است بعد از حمام لابلای موهای نم دار از سرم مو استفاده کنند. و آن هایی که موهای رنگ یا مش دار دارند بهتر است قبل از سشوار یا اتوی مو کمی سرم مو روی کف دست ریخته و به موها بمالند. بهتر است موها کمی نمدار باشد تا سرم راحتتر جذب مو شود. بعد موها را سشوار نمایید.

برای موهای صاف که به سمت پایین کمی موخوره دارند یا وز شده اند پس از سشوار یا اتوی مو بهتر است سرم مو استفاده شود تا موها کاملا یکدست شوند. آقایانی که دارای موهای فر، زبر و خشن هستند سرم مو مناسب آن ها می باشد و جالب است بدانید که مردها برای صاف و براق شدن ریش های بلند خود نیز می توانند از سرم مو استفاده کنند.

سرم مو، بالم و ماسک مو چه تفاوتی دارند؟

تفاوت ماسک مو و بالم مو با سرم مو در روش استفاده از آن ها می باشد. سرم مو پس از حمام استفاده می شود و به آبکشی نیاز نداشته ولی ماسک مو در حمام استفاده می شود و پس از آن حتما بایستی آبکشی صورت گیرد. برخی افراد تصور می کنند استفاده تنها از ماسک یا سرم مو کافی بوده در حالی که این طور نیست و برای داشتن موهایی درخشان و سالم استفاده از هر دو الزامی است.

همچنین گفتنی است ماسک مو و بالم مو غالبا برای ترمیم و تقویت موهای آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرد و سرم کراتین مو علاوه بر این موارد کاربرد زینتی هم دارد و موجب براق کردن، شفافیت و درخشندگی بیشتر آن می شود. ضمنا به خاطر داشته باشید در صورت استفاده طولانی مدت و روزانه از سرم مو سبب ریزش موها، خشکی پوست سر و شکنندگی موها می شود.

مراقب باشید که هنگام استفاده از سرم مو به پوست سر و ریشه موها برخورد نکند. همچنین در صورت علاقمندی برای آشنایی با چند سرم موی خانگی و کراتین سرد مو روی لینک ها کلیک کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 12 کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان