هشدار کارشناس تغذیه نسبت به صرف غذاهای چرب و سرخ شده و کنسروی در وعده سحری

نیلوفر حیدری با تاکید بر لزوم صرف هر سه وعده افطار، شام و سحری در ماه مبارک رمضان گفت: در این بین وعده سحری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیاز است که افراد این وعده را بصورت کامل مصرف کرده تا انرژی لازم برای روزه داری را داشته باشند.

 یک کارشناس تغذیه به تشریح نکات تغذیه‌ای در ماه مبارک رمضان پرداخت.

نیلوفر حیدری در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر لزوم صرف هر سه وعده افطار، شام و سحری در ماه مبارک رمضان گفت: در این بین وعده سحری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیاز است که افراد این وعده را بصورت کامل مصرف کرده تا انرژی لازم برای روزه داری را داشته باشند.

وی افزود: در این وعده می توان انواع غذاها از جمله انواع خورش را مصرف کرد، اما باید توجه کرد نباید حجم مصرف غذا زیاد باشد و باید از مصرف غذاهای سنگین مانند کله پاچه در این وعده خودداری کرد.

حیدری گفت: در این وعده مصرف نان و خرما و یا نان و پنیر و سبزی هم می تواند مناسب باشد.

وی بر لزوم مصرف میوه و سبزیجات در این وعده تاکید کرد و افزود: مصرف این خوراکی ها ضمن تامین سلامت دستگاه گوارش، به تامین آب بدن هم کمک می‌کند.

این کارشناس تغذیه نسبت به صرف غذاهای چرب و سرخ شده و کنسروی در وعده سحری هشدار داد و افزود: در این وعده همچنین باید از مصرف سوسیس و کالباس، نوشابه، قهوه، چای، زولبیا و بامیه و انواع شیرینی جات خودداری کرد.

حیدری تصریح کرد: توصیه می شود در این وعده به جای نوشیدنی‌های مضر، از شربت عسل و آبلیمو، خاک شیر و یا آبمیوه طبیعی استفاده شود.

وی در ادامه باتاکید بر لزوم غذای سبک در وعده افطار گفت: در وعده افطار، دستگاه گوارش بعد از چند ساعت نخوردن و نیاشامیدن، نیازمند یک نوشیدنی ولرم و سپس یک غذای سبک است و باید بطور جد از مصرف غذای سنگین که خارج از تحمل دستگاه گوارش باشد در این وعده خودداری کرد.

این کارشناس تغذیه مصرف سوپ‌های رقیق، فرنی، شله زرد و نان و پنیر و سبزی را در وعده افطار توصیه کرد.

وی افزود: برای صرف وعده شام هم باید حداقل نیم ساعت فاصله با وعده افطار باشد و برای این وعده هم استفاده از غذاهای سبک توصیه می‌شود.

حیدری با بیان اینکه برخی افراد پس از ماه مبارک دچار اضافه وزن و چاقی می شوند، گفت: متاسفانه برخی افراد برای اینکه در طول روزه داری برای لحظه‌ای هم احساس گرسنگی و تشنگی نکنند، اقدام به پرخوری دروعده های افطار و سحری کرده که بسیار برای بدن آسیب رسان است و موجب افزایش وزن آنها می شود.

وی افزود: روزه داری مزایای بسیاری برای سلامت افراد دارد، اما بهره مندی از مزایای روزه به شرطی است که اصول تغذیه در آن رعایت شده و بطور جد از پرخوری اجتناب شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان