چند نسخه فوری الویری برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات/ دولت صدای معترضان کف خیابان را نشنید

مُنیبان نوشت: نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی می‌گوید که دولت صدای اصلاح‌طلبان و صدای معترضین موسوم به کف خیابانی را نشنید.

چند نسخه فوری الویری برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات/ دولت صدای معترضان کف خیابان را نشنید

مرتضی الویری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، در گفتگویی ضمن ارزیابی برخورد دولت سیزدهم با اصلاح‌طلبان گفت: دولت صدای اصلاح‌طلبان و صدای معترضین موسوم به کف خیابانی را نشنید. مطالبی که دولتمردان بیان می‌کنند بیانگر این است که به هیچ‌ وجه مطالبات مردم مورد توجه قرار نگرفته بنابراین طبیعتا این وضعیت می‌تواند نگرانی‌های جدی را برای آینده کشور به بار آورد.

او درباره شنیده نشدن صدای معترضان از طرف دولت افزود:تداوم وضعیت شنیده نشدن صدای معترضان از طرف دولت طبیعتا می‌تواندآن سیر نزولی که درمیزان مشارکت مردم در صحنه‌های انتخابات داشتیم را تشدید کند. متأسفانه هم در انتخابات مجلس و هم در انتخابات ریاست جمهوری که پشت سر گذاشتیم شاهد تنزل حضور مردم در پای صندوق‌های رای بودیم و علت‌اش هم این بود که مردم احساس کردند که کاندیداهای مورد نظر خودشان را در لیست نامزدها مشاهده نمی‌کنند چراکه بسیاری از نیروهای کارآمد و پرتوان توسط نظارت استصوابی قلع و قمع شدند. اگر این روند ادامه پیدا کند این وضعیت نیز تشدید خواهد شد و میزان مشارکت پیوسته کمتر شده و شکاف بین مردم و دولت افزایش پیدا خواهد کرد.

الویری در پاسخ به اینکه راه‌حلی برای افزایش مشارکت وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند نه تنها اصلاح‌طلبان پای کار نخواهند آمد و حضور پیدا نخواهند کرد بلکه بسیاری از جریان‌های میانه‌رو و حتی اصولگرایان هم از تداوم وضعیت فعلی ناامید خواهند شد. راه‌حل این است که ما اشتباه را از همان‌جایی که آغاز شده تصحیح کنیم. این خطا از آنجا آغاز شد که بر مبنای یک برداشت غیرمردمی و غیردموکراتیک از قانون اساسی، شورای نگهبان به خودش اجازه داد در تایید صلاحیت‌ها دخالت کند و مردم را وادار کرد به کسانی رای بدهند که شورای نگهبان بر مبنای سلیقه خودش از میان نامزدها دستچین کرده بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان خاطرنشان کرد: راه‌حل این است که این تفسیر غلط از قانون اساسی تصحیح شود و اگر ضرورت دارد حتی رفراندومی در این زمینه برگزار و از مردم پرسیده شود که آیا چنین برداشتی از قانون اساسی را می‌پذیرند یا نه. تا زمانی که با این روند عجیب و غریب افراد با صلاحیت و کاربلد را از سپهر مدیریتی و تقنینی کشور حذف کنند ما شاهد این نابسامانی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

21220

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان