درمان خانگی افتادگی رحم با روش های مختلف

افتادگی رحم یکی از مشکلات آزاردهنده ای است که ممکن است در هر سنی برای خانم ها روی دهد. علاوه بر درمان پزشکی ، درمان خانگی افتادگی رحم نیز امکان پذیر است. با این مطلب همراه ما باشید.

درمان خانگی افتادگی رحم با روش های مختلف

افتادگی رحم بیشتر پس از دوران یائسگی و یا در خانم هایی که چندین زایمان طبیعی داشته اند شایع می باشد. البته این مشکل ممکن است در هر سنی روی دهد. در ادامه مطلب با درمان خانگی افتادگی رحم آشنا می شوید.

انواع درمان خانگی افتادگی رحم

همانطور که اشاره شد افتادگی رحم یکی از مشکلات خانم ها می باشد که محدودیت سنی نداشته و ممکن است هر زمانی روی دهد. ولی در بیشتر مواقع این عارضه پس از دوران یائسگی و یا خانم هایی که چندین زایمان طبیعی داشته اند، شایع تر می باشد.

درمان افتادگی رحم در صورت شدت کمتر و تشخیص به موقع خیلی راحت است و در مواردی حتی به درمان خاصی جز مراقبت خانگی نیاز ندارد ولی در بیشتر موارد آزار دهنده بوده و برای زنان ناراحتی و مشکلاتی را ایجاد می کند به طوری که زندگی عادی فرد مختل می شود.

افتادگی رحم یعنی حرکت رحم به سمت پایین واژن به دلیل ضعف رباط های لگن که معمولا به خاطر زایمان های طبیعی مکرر یا بعد از یائسگی اتفاق می افتد. در این شرایط لیگامانها و عضلات نگهدارنده رحم و سازنده کف لگن کشیده شده و ضعیف می شوند.

با توجه به این که استروژن در این حالت کاهش می یابد و هنگام اضافه وزن، سرفه شدید یا دفع مدفوع به علت فشار اضافی روی عضلات و لیگامانها این وضعی تشدید می شود. معمولا این مورد در زنان جوان بین 30-50 سال که چندین زایمان طبیعی داشته اند شایع تر است.

درمان افتادگی رحم برای حفظ سلامت بانوان اهمیت زیادی دارد. تقریبا 45 درصد زنان در سنین 40-48 سالگی با این عارضه روبرو می شوند. افتادگی رحم سبب بروز یبوست، کمر درد و شکم درد خواهد شد.

علت و علائم افتادگی رحم

از علل افتادگی رحم عبارت است از:

  • ضعف عضلات شکم به دلیل ورزش ناکافی
  • گرفتگی لگن
  • سن بالا
  • چاقی
  • یائسگی
  • سرفه مزمن
  • زایمان
  • خم شدن بسیار
  • کشیدن یا برداشتن اجسام سنگین
  • آب آوردن شکم

  • جراحی لگن
  • سلولیت
  • یبوست مزمن
  • گاز روده
  • کاهش استروژن
  • دویدن

از علائم این عارضه می توان به ناراحتی لگن، خستگی، درد خفیف در کمر موقع بلند شدن؛ تکرر ادرار،درد شکم، احساس سنگینی یا فشار روی واژن، احساس کشش ناخوشایند در ناحیه کشاله ران اشاره نمود.

درمان خانگی پایین افتادن رحم

در این بخش به چند دمنوش و راهکار برای درمان خانگی افتادگی رحم اشاره می شود.

1. یک درمان خانگی افتادگی رحم استفاده از دمنوش گیاه گل استکانی می باشد. به این ترتیب دو قاشق غذاخوری گل استکانی را در سه لیوان آب به مدت 3-5 دقیقه با حرارت ملایم جوشانده و اجازه دهید یک ساعت دم بکشد. بعد آن را صاف نموده و در طی روز میل کنید.

2. در چهار لیوان آب جوش به اندازه یک مشت شبدر قرمز ریخته و صبر کنید دو ساعت بجوشد. بعد آن را صاف و میل کنید.

3. در سه لیوان آب یک مشت ریشه گوش خرگوش را به مدت 5 دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید و صبر کنید دو ساعت دم بکشید. بعد آن را صاف نموده و در طی روز با مقداری عسل میل کنید.

4. به میزان 50 گرم پوست بلوط، پوست انار، آویشن، بومادران، گلنار فارسی را در عرق آویشن یا عرق بومادران جوشانده و آن را در تشت بزرگی بریزید. بعد برای مدت معینی در آن بنشینید. همچنین می توانید نیم کیلو انجیر و نیم کیلو شنبلیله را در آب جوشانده و آن را در ظرف بزرگی ریخته و به مدت 20 دقیقه داخل آن بنشینید.

5. با روغن سیاهدانه کمر و لگن را روزی یک مرتبه به مدت 45 روز ماساژ دهید.

6. از بادکش برای پایین ترین نقطه شکم روزی یک مرتبه حدود 19-25 جلسه استفاده کنید.

7. از پوشیدن لباس تنگ خودداری کنید.

8. از مصرف انواع سس، چربی های حیوانی، قند و شکر، حرارت دادن زیاد غذا، سرخ کردنی ها، نشاسته خودداری شود.

9. از نگه داشتن ادرار به مدت طولانی پرهیز شود.

10. ویتامین های آ، ب 1، ب2، ث، روغن سویا ، سویا و شیر سویا برای این افراد مفید است.

11. اسفناج تازه، مرکبات به ویژه پرتقال، چای زنجبیل، مویز، زردآلو، توت فرنگی، شاهدانه استفاده کنید.

12. خانمی که به تازگی زایمان کرده برای پیشگیری از افتادگی رحم حداقل ده روز کامل استراحت نماید.

همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با درمان افتادگی رحم با انجام تمرینات ورزشی  و تقویت و پاکسازی رحم با روش های خانگی روی لینک ها کلیک کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 7 کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان