ماهان شبکه ایرانیان

مهمترین‌ خبرهای اجتماعی ایسنا در یکشنبه

توضیح پلیس درباره شلیک تیرهوایی در حرم امام(ره)،لو رفتن سوالات، یک ربع قبل از امتحانات نهایی،توقف طرح «پرداخت مستمری به کم‌درآمدها»،احتمال تولد فرزند با بیماری نادر و ژنتیکی چقدر است وتوزیع ۹۰۰۰ کیسه غذایی بین نیازمندان از مهمترین عناوین خبرهای حوزه اجتماعی ایسنا در آخرین یکشنبه خردادماه است.

مهمترین‌ خبرهای اجتماعی ایسنا در یکشنبه

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا در 24 ساعت گذشته 33 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین خبرها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک به روی هر تیتر ، متن کامل خبر نیز  قابل دسترسی است:

واکنش شاکری به ساخت و ساز در مسجد ولیعصر (عج)

مجتبی شاکری - رییس کمیته فرهنگی شورای شهر- با بیان اینکه کالبد مسجد ولیعصر(عج) نشانی از مسجد ندارد، گفت: نمای بیرونی هیچ نشانی از مسجد ندارد و گنبد و مناره نیز طراحی نشده است.

وی با انتقاد از نحوه طراحی مسجد تصریح کرد: متأسفانه در قسمتی از مسجد شاهد تعبیه شدن یک شیب هستیم که بنا به گفته طراح و معمار این مسجد، سقف آن به صورت شیب به سمت تئاتر شهر طراحی شده است که در هنگام برگزاری تئاترهای خیابانی به نشیمن‌گاه بینندگان بدل شود. جای سوال است که در کجای دنیا اینگونه به مسجد اهانت شده که سقف مسجد نشیمن‌گاه عده‌ای شود.

شاکری با بیان اینکه هر گونه ساخت و ساز در این مسجد بر خلاف قانون است،گفت: این مسجد باید نقاط ضعفش مرتفع شود و تا آن زمان اجازه افتتاح آن را نخواهیم داد.

استقرار عشایر استان تهران دردشت لار/ اجرای 136 طرح پرواربندی دام

سیروس نصیری -مدیرکل امورعشایراستان تهران- ضمن اشاره به استقرارعشایر استان تهران در دشت لار از 25 خردادماه سال جاری از اجرای 136 طرح پرواربندی دام سبک عشایری در 11 شهرستان استان تهران با اعتبار 140 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت سهل الوصول بدون بهره در سال گذشته خبر داد و گفت: تسهیلات اعطا شده بدون بهره و با کارمزد 44 درصد با دوره پرداخت 5 ساله پرداخت شده است. در این طرح پرواربندی دام سبک، برای 100 نفر از عشایر اشتغال و یا تثبیت شغل صورت گرفته است.

تشکیل تیم‌های واکنش سریع برای مهار آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها

منوچهر فلاحی - معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست- ضمن اشاره به وسعت حریق در مناطق تحت مدیریت محیط زیست از ابتدای سال 96 تاکنون، اقدامات پیشگیرانه یگان حفاظت محیط زیست برای مقابله با وقوع آتش سوزی در کشور را برشمرد و گفت: تشکیل تیم‌های واکنش سریع برای اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع از جمله آن‌ها است.

وی با بیان اینکه طبق آمار 98 درصد آتش‌سوزی‌ها درعرصه‌های طبیعی کشور ناشی ازعوامل انسانی است، گفت: این آتش‌سوزی‌ها چه به‌طور سهوی و چه عمدی ناشی از فعالیت‌ها و  خطاهای انسانی است.

معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در پایان از برگزاری مانور آتش سوزی بعد از ماه رمضان خبر داد و اظهارکرد: یکی از اقدامات مهم برای پیشگیری از وقوع حریق درمنابع طبیعی کشور برگزاری مانور است تا نیروهای ما آمادگی کافی در این زمینه را کسب کنند. در سال گذشته در چهاراستان ایلام، گلستان، لرستان و فارس مانور برگزار کردیم. امسال نیز طبق برنامه‌ریزی، بعد از ماه رمضان درچهارمحال وبختیاری، آذربایجان شرقی، گلستان، فارس و استان‌های همجوار آنها مانور برگزار می‌کنیم.

توضیح پلیس درباره شلیک تیر هوایی در حرم امام(ره)

در پی اعلام خبری مبنی‌ بر شلیک تیر هوایی از سوی ماموران انتظامی در حرم مطهر امام خمینی(ره)، کلانتری 205 صحن مطهر توضیحاتی در این خصوص اعلام کرد.

روابط عمومی آستان امام خمینی(ره) ساعاتی قبل اعلام کرد که نیروهای انتظامی حاضر در حرم مطهر امام خمینی(ره) پس از مشکوک شدن به یکی از عکاسان خبری اقدام به شلیک هوایی کردند. در همین راستا کلانتری 205 صحن مطهر حرم امام (ره) به ایسنا اعلام کرد که هیچ‌گونه تیراندازی و شلیک تیرهوایی از سوی ماموران انتظامی در حرم مطهر امام خمینی(ره) و اطراف آن انجام نشده است.

لو رفتن سوالات یک ربع قبل از امتحانات نهایی

عمادی - رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش- چندین مرتبه اعلام کرده امکان لو رفتن سوالات امتحانی وجود ندارد؛ اما موضوع فروش سوالات امتحانی امسال حل نشده باقی ماند.

وی با بیان اینکه در روند طراحی سوالات، انتقال به حوزه‌های امتحانی و تصحیح اوراق مراقبت‌های ویژه‌ای داریم،گفت: سوالات امتحانات نهایی با شیوه‌هایی که امنیت سؤالات در اولویت باشد به حوزه‌های امتحانی مدارس ارسال می‌شود. سوالات به دو شکل «سی دی سوالات» و «سی دی رمز»، به مدارس ارسال می‌شود. لذا امکان دسترسی به سوالات در همان روز و دو ساعت قبل از آزمون فراهم است.

توقف طرح «پرداخت مستمری به کم‌درآمدها»

احمد میدری - معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی- ضمن اعلام ثبت‌نام تعداد کثیری در سامانه «رفاه اجتماعی» ـ جهت شناسایی نیازمندان غیرتحت پوشش نهادهای حمایتی و پرداخت مستمری به کم‌درآمدها ـ از متوقف شدن این طرح در راستای انجام بررسی‌های بیشتر خبر داد.

وی در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح «پرداخت مستمری به کم‌درآمدها» گفت: درحال حاضر تعداد قابل توجهی در سامانه خدمات حمایتی ثبت نام کرده‌اند.

میدری افزود: با وجود آن که اعلام کردیم تنها افراد نیازمند که دارایی و درآمد آنان بیانگر نیازمند بودن آنان است، در این سامانه ثبت نام کنند و حتی براساس بعد خانوار سقف میزان درآمد خانوارهای متقاضی را نیز اعلام کردیم، اما متاسفانه اولا 50 درصد کسانی که تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده‌اند هم اکنون تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی قرار دارند بنابراین ثبت‌نام آنها بی‌دلیل بوده است؛ ثانیا از میان 50 درصد دیگری که تحت پوشش نهادهای حمایتی نبوده و در این سامانه ثبت نام کرده‌اند تنها یک سوم آنان مشمول بازرسی میدانی خواهند شد تا متوجه شویم نیاز آنان واقعی است یا خیر. سایر ثبت نام کنندگان نیز اصلا مشمول این طرح نمی شوند.

توزیع 9000 کیسه غذایی بین نیازمندان

زهرا رحیمی - مدیرعامل جمعیت  امداد-دانشجویی امام علی (ع)- با بیان اینکه اخذ مجوز برگزاری آیین «کوچه‌گردان عاشق» با چالش‌های فراوانی رو به رو بوده است، گفت: فکر می‌کردیم که شرایط فعالیت نهادهای مدنی و تشکل های اجتماعی رو به بهبود می‌رود، اما متاسفانه شاهدیم که تشکل‌ها کماکان دچار مشکل هستند و به بهانه‌های واهی مورد هجمه و تهدید قرار می گیرند این درحالیست که انتظار حمایت بیشتری از دستگاه‌های مرتبط در این زمینه داریم.

احتمال تولد فرزند با بیماری نادر و ژنتیکی چقدر است؟

سیروس زینلی -رئیس شبکه پزشکی مولکولی کشور- به ایسنا گفت: در حال حاضر تمام زوجین پیش از ازدواج برای غربالگری تالاسمی باید آزمایش انجام دهند و این زیرساخت وجود دارد. به همین دلیل باید در مراکز بهداشت علاوه بر تالاسمی، سوالاتی هم در خصوص سابقه بیماری‌های ژنتیکی فامیلی پرسیده شود. چنین اقدامی دردسر زیادی برای خانواده‌ها درست نمی‌کند. اگر این مشاور ضرورت دید، زوج‌ها را به مراکز مشاوره تخصصی ارجاع دهد که در بخش دولتی و خصوصی وجود دارند.

وی افزود: زمانی که برنامه غربالگری تالاسمی آغاز شده بود یا اوایل تصویب قانون سقط جنین در سال 85، به دلیل بی‌تجربگی مشکلات زیادی داشتیم ولی بعد از چند سال اجرای این مساله دردسرهای آنها کاهش یافت. این برنامه باید دو یا سه سال اجرا شود تا ایرادات آن گرفته شود تا بتواند با کمترین دردسر و بیشترین منفعت در اختیار خانوادها قرار گیرد.

افغانستان برنده جایزه "روز جهانی بدون دخانیات" شد

افغانستان در میان 24 کشور حوزه شرق مدیترانه، برنده جایزه امسال روز جهانی بدون دخانیات از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) شده است.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت این کشور گفت: افغانستان به دنبال تلاش‌هایی که برای کاهش استفاده از دخانیات در این کشور انجام داده، برنده این جایزه شده است.

5خبر پربازدید امروز سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:

توضیح پلیس درباره شلیک تیر هوایی در حرم امام(ره)

لو رفتن سوالات یک ربع قبل از امتحانات نهایی

توقف طرح «پرداخت مستمری به کم‌درآمدها»

احتمال تولد فرزند با بیماری نادر و ژنتیکی چقدر است؟

توزیع 9000 کیسه غذایی بین نیازمندان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان