وبلاگ مشرق

محک انتخاباتی محمد هاشمی برای مدعیان ایران‌دوستی/ مجازات ناصر طهماسب به دست "شحنه‌های پیر"

برخی رجال اصلاح‌طلب به گونه‌ای خود را در قبال حقایق پروژه "تحریم انتخابات" به نفهمیدن می‌زنند که باید گفت این سطح از نفهمیدن بصورت عادی ممکن نیست و نیاز به تمرین دارد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اصلاح‌طلبان اصیل دست رد به سینه "تحریم انتخابات" می‌زنند

محک انتخاباتی محمد هاشمی برای مدعیان ایران‌دوستی

محک انتخاباتی محمد هاشمی برای مدعیان ایران‌دوستی/ مجازات ناصر طهماسب به دست "شحنه‌های پیر"

محمد هاشمی، برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی و از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان در مصاحبه با ایرنا پیرامون برخی اظهارات مبنی بر تحریم انتخابات یا کنار کشیدن از آن گفته است: تحریم یا کناره‌گیری یا هر اسمی که روی آن گذاشته شود، رویکردی در جهت خلاف مبانی نظام جمهوری اسلامی و به زیان کشور است.

او با اشاره به این جمله امام خمینی (ره) که «میزان رأی ملت است» تصریح کرد: با توجه به تاکیدات ویژه بنیانگذار جمهوری اسلامی، هر نوع تحریم یا کاهش مشارکت، یا پیشگیری از حضور جناح‌ها در این میدان رقابت، به ضرر ایران خواهد بود. مبنای جمهوری اسلامی وجود انتخابات آزاد است تا مردم بتوانند از طریق نمایندگان در مجلس و دولت خواسته خود را مطرح کرده و از این طریق مشکلات را برطرف کنند.

وی با اشاره به مبانی دینی ضرورت حضور مردم در صحنه‌های سیاسی هم گفت: از منظر دین و اهل‌بیت(س) هم موضوع حضور و نظارت مردم در امور مملکت مورد توجه ویژه است و عبارت « کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» نشانه مشخص این توجه تفسیر می‌شود. در این حدیث «کلکمْ» خطاب به مردم است که باید ناظر و مسئول باشند.[1]

*سخنان معقول و نجیبانه آقای هاشمی در ردّ پروژه تحریم انتخابات در حالی است که عده‌ای از اصلاح‌طلبان ستادی از مدت‌ها قبل پروژه تحریم را کلید زده‌اند و می‌خواهند بوسیله آن کسانی از مردم را بفریبند تا در انتخابات مشارکت نکنند.

مواضع آقای هاشمی از این حیث که او یک چهره اصلاح‌طلب محسوب می‌شود و بر خلاف برخی هم‌سلکان تحریمی خود موضع گرفته، مغتنم است و باید مورد تحسین قرار گیرد. ضمن اینکه این سخنان به درستی هرچه تمامتر یک محک بزرگ را برای کسانی مطرح می‌کند که با مدعای ایران و ایرانی بودن اما بر تحریم انتخابات تأکید دارند!

پیش از این، حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق نیز در مواضعی اصولی بر مشارکت در انتخابات تأکید کرده بود.[2]

حمایت از رویکرد صحیح رجال سیاسی اصیل علیرغم انتقاداتی که به کارنامه اجرایی یا مواضع آنها وجود دارد؛ یک رکن ساده در سیاست‌ورزی اصولی و شیعی است.

***

تمرین‌های ویژه محمدعلی ابطحی برای انتخابات!

محک انتخاباتی محمد هاشمی برای مدعیان ایران‌دوستی/ مجازات ناصر طهماسب به دست "شحنه‌های پیر"

محمدعلی ابطحی، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه 88 به تازگی در یادداشتی به بهانه سخنان اخیر مقام معظم رهبری پیرامون لزوم مشارکت در انتخابات نوشت: اصحاب قدرت هیچ تلاشی برای رقابتی کردن وایجاد زمینه مشارکت و یا شنیدن سخنان مصلحان انجام ندادند!

به گزارش اعتمادآنلاین، او می‌افزاید: هیئت های اجرایی دولت با رد صلاحیت های کم نظیر، مجلس با این مصوبه انتخابات، و نوع عملکرد احتمالی شورای نگهبان، و نهادهای امنیتی و انتظامی با سخت گیریهای غیر ضرور، همه در خلاف این رهنمود تلاش کردند و می کنند تا قدرت را در اختیار خود نگهدارند.[3]

*باید اذعان کرد که این سطح از کتمان بصورت طبیعی ممکن نیست و نیاز به تمرین دارد!

تمرینی که بتواند یک رجل سیاسی را وا بدارد که پروژه دوستانش برای تحریم انتخابات را کتمان کند، عملکرد همیشگی قانون در فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی را "کم‌نظیر" بنامد و ایضا این را هم نفهمد که "مشارکت" یک انتخاب و حق شهروندی است که هیچکس اعم از اصحاب قدرت یا غیره نمی‌تواند جلوی آنرا بگیرد.

چه اگر ابطحی و دوستان تحریمی‌اش صادق بودند باید مثل آقای روحانی به مردم می‌گفتند که اگر با چیزی مخالفت دارید پس به انتخابات بیایید نه اینکه با صندوق قهر کنید زیرا رأی ندادن در واقع یک رأی دادن است اما بصورت غلط.

ولی حقیقت این است که ابطحی و دوستانش همچنان بر مسیر دروغ و ناراستی فتنه سال 88 حرکت می‌کنند و انتخابات مطلوب برای آنها نیز یک انتخابات با مشارکت پایین است.

این محاکات با مردم ضروری است که اگر جامعه دوست و دشمن خود را بصورت عقلانی نشناسد؛ به توطئه دشمنانش گرفتار خواهد آمد.

***

مجازات ناصر طهماسب به دست "شحنه‌های پیر"

محک انتخاباتی محمد هاشمی برای مدعیان ایران‌دوستی/ مجازات ناصر طهماسب به دست "شحنه‌های پیر"

"ناصر طهماسب"، دوبلور و صداپیشه شهیر ایرانی بود که روز نخست دیماه جاری و در 84 سالگی درگذشت.

او در دوران حیات نیکوی خود به دلیل فرهیختگی، عقلانیت و اشتغال به هنر خالصی که هرگز به ایران و ایرانی خیانت نکرد؛ مورد نقد و طعنه برخی هنرمندان معلوم‌الحال بود.

گناه او به زعم آن افراد معلوم‌الحال این بود که چرا اهل تحریم هنر نیست و چرا مثلا برای مستندهای انقلابی نریشن خوانده است؟

رضا کیانیان، از بازیگران سینما در واکنش به درگذشت این هنرمند اصیل در یک استوری اینستاگرامی ضمن انتشار تصویر مرحوم طهماسب و خبر درگذشت وی با طعنه نوشته است:

"آقای ناصر طهماسب! ارزش‌اش را داشت واقعا؟"

*زندگی مرحوم طهماسب و طعنه‌های امثال کیانیان یک "آیینه عبرت" است برای همه مردم ایران و البته برای کسانی که دلی در گرو هنر دارند.

بله! خردمند بودن، دوستدار ایران بودن، مسلمان بودن و البته هنرمند اصیل بودن بدون هزینه نیست و همیشه پیدا می‌شوند کسانی که این خوبی‌ها را بر نتابند و به آنها طعنه بزنند.

که شاعر گفته بود: مه فشاند نور و سگ عوعو کند!

مرحوم طهماسب که هیچکس در هنر اصیلش اندکی شک و تردید ندارد؛ صرفا باید پس از مرگش مجازات شود چون کسانی عقلانیت او را نمی‌پسندیدند و مثلا معتقد هستند که او نباید روی مستندهایی در دفاع از انقلاب اسلامی نریشن می‌خواند!

همین اندازه سطحی و دور از هنر و تعهد!

جوانان و نسل جدید باید بدانند که گناه امثال مرحوم طهماسب فقط خواستن پیشرفت و امنیت و حال خوب برای خودش و ایرانیان بود و برای همین صدای خود را از مردم دریغ نکرد. و جالب آنکه عقلانیت تأیید می‌کند که این سبک از زیستن نه تنها ارزشش را دارد چون به خوشنامی و دوری از بدحالی منجر می‌شود بلکه به رسوایی آدم‌های بی‌عقل منتج می‌شود و الگویی برای آیندگان نیز خواهد بود.

او مثل آنها نبود که از زور اصرار بر ترویج حال بد؛ یا پشت سر مردگان بد بگویند، یا جشنواره‌ای که قرار است موجب شادی مردم باشد را تحریم کنند و یا دست آخر با خودکشی تقلا کنند تا حال خوب مردم را به لجن بکشند.

و در اینجا باید به زبان شفیعی کدکنی اینگونه از مرحوم طهماسب تجلیل کرد:

تو در نماز عشق چه خواندی؟

که سالهاست

بالای دار رفتی و این شحنه‌های پیر

از مرده‌ات هنوز

پرهیز می‌کنند

***

1_ https://irna.ir/xjPk4p

2_ mshrgh.ir/1558438

3_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-645642

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان