ماهان شبکه ایرانیان

۸ ویژگی برتر کفش خوب و باکیفیت

به گفته کفش گروه تولیدی آسیا کفش یک کفش خوب با یک سری از مجموعه‌ها شناخته می‌شود. در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

می‌دانید که سلامت پا اهمیت زیادی دارد و به همین خاطر است که به پا می‌گویند قلب دوم بدن. برای اینکه سلامت پا را حفظ کنید؛ باید از کفش‌های مناسب استفاده کنید. انتخاب و خرید کفش استاندارد و مناسب از مهم‌ترین اقداماتی است که باید به آن توجه کنید. کفش‌های استاندارد تجربه راه رفتن و ورزش کردن بهتری برای شما رقم می‌زند. همچنین از پادرد و مشکلات سلامتی هم پیشگیری می‌کند. اما یک کفش خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه با تولیدی و پخش عمده آسیا همراه باشید.

ویژگی‌های کفش مناسب

به گفته کفش گروه تولیدی آسیا کفش یک کفش خوب با یک سری از مجموعه‌ها شناخته می‌شود. در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

اندازه کفش

کفش مناسب کفشی است که دقیقا با اندازه پای شما تناسب داشته باشد. همچنین کفش مناسب نباید پای شما را بزند و باعث ساییدگی و تاول زدن پا شود. گاهی راه رفتن با کفش نامناسب تعادل شما را برهم می‌زند. همچنین کفش تنگ باعث می‌شود که پای شما دچار مشکلات و عارضه‌های سلامتی متعددی شود. کفش باید طوری باشد که بین نوک انگشتان پا و انتهای کفش فاصله باشد. اما زمانی که کفش را می‌پوشید؛ باید بتوانید شست پا را به سادگی تکان بدهید. به طوری که کفش‌ها در کناره نباید پای شما را تحت فشار قرار دهند. اندازه پنجه کفش هم باید طوری ساخته شده باشد که به انگشتان پا فشار نیاورد.

مقاومت کفش در برابر عوامل مخرب

کفش باید ضخامت مناسبی داشته باشد تا بتواند از پا در برابر سرمای، گرما و ضربه‌های وارد شده محافظت می‌کند. همچنین کفش مناسب باید در کف خود یک برامدگی داشته باشد یا جنس زیره کفش هم طوری باشد که پا روی کفش سر نخورد.

جنس کفش

جنس رویه کفش باید تهویه خوبی داشته باشد. به این ترتیب پای شما در کفش عرق نکرده و بو نمی‌گیرد. همچنین از تجمع میکروب‌ها و قارچ‌ها هم جلوگیری می‌شود. به گفته کارشناسان، بهترین متریال برای تولید کفش، چرم است.

انعطاف کفش

کفش باید انعطاف پذیر باشد و پای ما را آزار ندهد. به این ترتیب در زمان راه رفتن خودش را با قالب و فرم پای شما تطبیق داده و مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند.

کفه داخلی کفش

کفه داخلی کفش باید طوری باشد که فضای خالی پا را پوشش دهد. همچنین کفش باید انعطاف پذیری خوبی داشته باشد تا فشارهای وارد شده به پا کمتر بشوند.

پاشنه کفش

پاشنه استاندارد بین 2 تا 4 سانتی‌متر است. حتی کفش‌های فلت هم باید یک پاشنه کوتاه داشته باشند تا مشکلی برای ستون فقرات و زانوی فرد ایجاد نشود. همچنین توصیه می‌شود که پاشنه کفش پهن باشد تا از قوس کف پا حمایت کرده و از آسیب به کمر و پا در امان باشید.

مکانیزم تغییر اندازه کفش

کفش‌ها باید قابلیت تغییر اندازه داشته باشند تا بیرون آوردن و پوشیدن کفش‌ها تسهیل داده شوند. مواردی مانند بند کفش یا بند چسبی یا قلاب استفاده از کفش را ساده‌تر می‌کنند. این قابلیت باعث می‌شود که بتوانید کفش را به نسبت قالب و فرم فعلی پا تغییر دهید.

سازگاری آب و هوایی

کفش‌های مناسب باید با توجه به شرایط آب و هوایی انتخاب شوند. برای مثال نمی‌توانید از بوت‌ها در فصول گرم استفاده کنید.

انتخاب کفش با توجه به وضعیت بدنی

کفشی مناسب است که با توجه به شرایط و وضعیت بدنی شما انتخاب شده باشد. برای مثال افرادی که کمردرد دارند یا خانم‌های باردار باید باز کفش‌های فلت استفاده کنند.

کیفیت و طول عمر کفش‌ها

از دیگر ویژگی‌های کفش‌های خوب و باکیفیت این است که از دوام و کیفیت خوبی برخوردار باشند. به طوری که برای مدت‌ها بدون آسیب باقی بمانند. این کفش‌ها باید بتوانند به طور مداوم کار کنند و عوامل طبیعی مانند خیس شدن، کثیف شدن و راه رفتن زیاد را تحمل کنند.

جمع بندی

خرید کفش مناسب خوب و باکیفیت برای حفظ سلامت پاها و رهایی از پادرد اهمیت زیادی دارند و نباید از کنار آن‌ها رد شد. شما باید بتوانید به نسبت نیازی که دارید؛ بهترین مدل کفش را انتخاب کنید. همچنین از نظر اندازه و جنس و قالب ویژگی‌های کفش مناسب را توصیف کردیم. با در نظر گرفتن تمام این موارد می‌توانید کفشی را انتخاب کنید که راحتی شما را تامین کرده و باعث عارضه‌ها و مشکلات سلامتی نشود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان