احمد کابالو: رسانه‌های اجتماعی، سانسور شدید رسانه‌های غربی در قبال فلسطین را شکست

احمد کابالو گفت: قبل از ظهور شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های جریان اصلی، انحصار اطلاعات نادرست را در اختیار داشتند. شبکه‌های اجتماعی به مردم فلسطین قدرت داد تا حقیقت را به شیوه‌ای بدون سانسور نشان دهند.

احمد کابالو: رسانه‌های اجتماعی، سانسور شدید رسانه‌های غربی در قبال فلسطین را شکست

احمد کابالو خبرنگار سودانی که برای حضور در دومین رویداد رسانه‌ای «صبح» به ایران آمده است، در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره نقش شبکه‌های اجتماعی در اطلاع‌رسانی دقیق اخبار غزه و جلوگیری از سانسور اطلاعات صحبت کرد.
کابالو تاکید کرد: در دنیای امروز، نقش رسانه‌های اجتماعی ضروری است زیرا قبل از ظهور شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های جریان اصلی، انحصار اطلاعات نادرست و تبلیغات را در اختیار داشتند. شبکه‌های اجتماعی به مردم فلسطین قدرت داده است تا حقیقت را به شیوه‌ای بدون سانسور نشان دهند، که نمی‌تواند توسط این گروه‌ها و تک نگاری‌هایی که خود را رسانه‌های جریان اصلی می‌نامند، تحریف کنند.
وی اضافه کرد: به کمک شبکه‌های اجتماعی، ما می‌توانیم افراد غیرنظامی را ببینیم که از میان آوار با یکدیگر صحبت می‌کنند. ما می‌توانیم پزشکانی را ببینیم که کودکان را بدون بیهوشی عمل می‌کنند. ما توانستیم این ویدیوها را ببینیم و این توده‌های مردم را بیدار کرد و این لحظه انگار یک لحظه تاریخی است که در آن هیچ چیز دوباره مثل سابق نخواهد شد، زیرا بسیاری از افرادی که ممکن است خود را طرفدار فلسطین ندانسته باشند، بیدار شده‌اند.


این فعال رسانه‌ای درباره دلایل سانسور رسانه‌های غربی از ماجرای فلسطین گفت: فقط به این دلیل است که آنها از حقیقت می‌ترسند. کاری که گوشی‌های هوشمند انجام داده است، مقابله با سانسور است و به این معناست که مردم قدرت یافته‌اند. می‌گویند در هر جنگی، اولین قربانی حقیقت است و آنچه در این جنگ دیده‌ایم این است که حقیقت می‌تواند آشکار شود. با وجود تمام این تلاش‌ها، علی‌رغم تلاش‌ها برای ممنوعیت TikTok، توسط سنای آمریکا علی‌رغم تمام تلاش‌های بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، فاکس نیوز، فرانس 24 و ... حقیقت باز هم آشکار شده است.
کابالو تاکید کرد: هر هفته در لندن، استانبول و سراسر جهان شاهد اعتراضات هستیم، چرا که مردم حقیقت را می‌بینند.
خبرنگار سودانی حاضر در رویداد رسانه‌ای صبح درباره آن گفت: شاهد رویداد قدرتمندی هستیم. معتقدم برای پیروزی مردم فلسطین، همه مردم از سراسر جهان باید دور هم جمع شوند و صدای یکدیگر را تقویت کنند. هدف جشنواره صبح توجه به همین موضوع است. در این رویداد شاهد حضور خبرنگارانی از ایرلند، سودان، انگلیس، سوریه، فلسطین، ایران، لبنان و ... هستیم. این افراد اهمیت مبارزه مشترک علیه رژیم صهیونیستی را می‌دانند.
دومین رویداد بین‌المللی رسانه ای «صبح» از 30 اردیبهشت تا 1 خرداد به دبیری محسن یزدی در سه بخش «اصلی»،‌ «معاونت برون مرزی» و « فلسطین» برگزار می‌شود.

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان