روز اول ثبت نام : سعید جلیلی و کواکبیان

سعید جلیلی : رئیس‌جمهوری آینده باید به حداقل‌ها و ادارۀ روزمرۀ کشور راضی نشود و به قله‌ها نگاه کند.

2 چهره مشهور در روز اول ثبت نام کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری (پنجشنبه) حاضر شدند: سعید جلیلی و مصطفی کواکبیان.

به گزارش عصرایران، امروز پنجشنبه روز نخست ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری است در محل ستاد انتخابات در وزارت کشور بود.

علاوه بر این دو چهره مشهور، افراد دیگری یعنی قدرتعلی حشتمیان (رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران) محمدرضا صباغیان (نماینده سابق مجلس) و عباس مقتدایی (نماینده اصفهان در مجلس) هم برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور رفتند. 

روز اول ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری در وزارت کشور

سعید جلیلی، سومین کاندیداتوری

 
سعید جلیلی از طیف اصولگرایان تندرو باهمراهی امیرحسین ثابتی (نماینده جدید مجلس و مجری سابق مجلس) در وزارت کشور حاضر شد و ثبت نام کرد. این سومین ثبت نام او برای انتخابات ریاست جمهوری است.

او هم اکنون عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام ، عضو شورای راهبردی روابط خارجی و یکی از دو نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی است.

 

سعید جلیلی

سعید جلیلی در گذشته رهبری مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران را در سال های 1386 تا 1392، معاونت اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ، مدیریت بررسی‌های جاری دفتر رهبری، معاونت اداره اول آمریکا در وزارت خارجه و همچنین ریاست اداره بازرسی وزارت خارجه را برعهده داشت. در دوره مدیریت مذاکرات هسته ای، پرونده هسته ای ایران از آژانس به شورای امنیت سازمان ملل متحد رفت و این شورا چند مرحله تحریم  علیه ایران وضع کرد.

سعید جلیلی متولد 1344 پیش از این دو مرتبه کاندیدای ریاست جمهوری شده بود. در انتخابات 92 ،  با کسب 4 میلیون و 168 هزار و 946 رای نفر سوم شد و از حسن روحانی شکست خورد.
در سال 1400 هم با شعار «دولت جهش و جهاد: جهاد بزرگ برای جهش ایران»  کاندیدای انتخابات شد که در نهایت به نفع سید ابراهیم رئیسی دیگر کاندیدای انتخابات کناره گیری کرد.

روز اول ثبت نام :

سعید جلیلی

جلیلی: به «تصمیم‌های نقطه‌زن» نیاز داریم
 

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایران برای پیشرفت بیشتر و عدالت پایدارتر به تصمیم‌های نقطه‌زن نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری با در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: مردم در سوگ رئیس‌جمهور شهید و محبوب خودشان، نشان دادند به‌خوبی قدردان «خدمت و صداقت» هستند. خلق حماسه از دل حادثه هنر مردم ایران است.

وی افزود: ملت خوب و فهیم ما سهم خود را انجام داده‌اند و اکنون آماده‌اند تا نقش‌های بزرگ‌تری برای پیشرفت کشور ایفا کنند. باور دارم مردم ما آنچه در امکان و توان آن‌ها بوده است به صحنه آورده‌اند و می‌آورند و این بزرگ‌ترین سرمایۀ کشور است.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اکنون، نوبت عدالت برای نقش‌آفرینی تک‌تک مردم ایران جهت مشارکت در پیشرفت کشورشان است و اکنون، زمان تدبیر برای یک تصمیم بزرگ و فرصت جهاد بزرگ برای جهش ایران است.

سعید جلیلی

جلیلی یادآور شد: رئیس‌جمهور شهید این سرمایۀ مردمی را می‌شناخت و قدر آن را می‌دانست. کسی که پا به عرصۀ انتخابات ریاست جمهوری می‌گذارد، باید هم‌چون رئیس جمهور شهید این سرمایۀ مردمی را بشناسد و قدر بداند. امروز به دولتی نیاز داریم که با همۀ وجود، عزم و اراده و برنامه داشته باشد تا این سرمایه را ارتقا دهد.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما در ده سال گذشته در «دولت سایه» به این اندیشیده‌ایم و با شبکه‌ای گسترده از نخبگان و استادان حوزه‌های مختلف درباره آن بررسی‌های کارشناسی انجام داده‌ایم. در تمام این 10 سال، فارغ از اینکه دولت مستقر، خود را رقیب ما می‌دانسته یا رفیق ما، نتایج بررسی و حل مسائل را برای تایید، تصحیح یا تکمیل به دولتمردان ارایه کردیم.

وی با بیان این‌که «رئیس‌جمهوری باید بداند چه فرصت‌هایی وجود دارد و چگونه از این فرصت‌ها به نفع ملت ایران استفاده حداکثری کند»، اظهار کرد: رئیس‌جمهوری آینده باید به حداقل‌ها و ادارۀ روزمرۀ کشور راضی نشود و به قله‌ها نگاه کند. پیشرفت‌های مردم ما و روندهای جهانی به ما نشان می‌دهد، ما امروز در یک فرصت تاریخی هستیم. هر ملتی که از فرصت‌های تاریخی غفلت کرد، از مسیر پیشرفت عقب ماند.

تجمع حامیان سعید جلیلی اطراف وزارت کشور

تجمع حامیان سعید جلیلی اطراف وزارت کشور

جلیلی یادآور شد: پیشرفت به دست نمی‌آید مگر با عدالت. عدالتی که در جهت جهش کشور، برای مشارکت‌دادن ظرفیت تک‌تک مردم ایران حق قائل باشد و آن را به میدان بیاورد. این حق همه مردم ایران است که برای جهش این کشور دوست داشتنی نقشی ایفا کنند و این وظیفۀ دولت است که برای آن برنامه داشته باشد.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تبعیض نمی‌گذارد همه حرکت کنند.‌ بدون مناسبات عادلانه، سرمایه‌ها به ضرر همه تلف می‌شود و به سود عده‌ای معدود به کار گرفته می‌شود. در مناسبات عادلانه است که همۀ ظرفیت‌ها به کار گرفته، حصارها و انحصارها شکسته، خطکشی‌های نادرست برداشته و پیشرفت محقق می‌شود.

تجمع حامیان سعید جلیلی اطراف وزارت کشور

تجمع حامیان سعید جلیلی اطراف وزارت کشور

وی ادامه داد: برای جهش، برای پیشرفت، مشارکت حداکثری مردم لازم است، عدالت لازم است. همه باید امکان حرکت و رشد داشته باشند و امروز درادامۀ موفقیت‌های مسیر شهید رئیسی، به تصمیم‌های صحیح و به‌موقع نیاز داریم،  تا نه تنها دچار روزمرگی نشویم، بلکه به قله‌های پیشرفت دست پیدا کنیم.

جلیلی گفت: هنر تدبیر یعنی باید فرصت‌های فرهنگی، تاریخی، منطقه‌ای، اقتصادی، علم و فن‌آوری را از قبل شناخته باشیم، اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی کرده باشیم و با اشراف لازم بر برنامه، آن را به اجرا درآوریم تا نتیجۀ تحقق برنامه‌ها، بهره‌بردن همه مردم ایران باشد، نه فقط عده‌ای خاص. همچنان که باید آسیب‌ها را که مانع این پیشرفت است شناخته باشیم و اجازه ندهیم مانع این پیشرفت شود.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری افزود: آسیب‌های اداری، اجرایی، سیاسی که به ظاهر ساده و پیش‌پاافتاده به نظر می‌آید، موجب انحصارها، اتلاف سرمایه‌ها، معطل ماندن ابتکارها، و کندی و توقف در مسیر تعالی کشور می‌شود. کشور ما برای پیشرفت بیشتر و عدالت پایدارتر به تصمیم‌های نقطه‌زن نیاز دارد.

روز اول ثبت نام

وی افزود: در لحظه‌ای که نظم دنیا و منطقه غرب آسیا در حال تغییر است، بیش از هر لحظه دیگری به تصمیم‌های نقطه زن نیاز داریم تا پیشرفت کنیم و از سایر کشورها چند دهه عقب نمانیم. تصمیم نقطه‌زن یعنی توجه و تمرکز بر اولویت‌ها. اشراف داشتن بر تصمیم‌ها و تمرکز بر تصمیم‌هایی که ریشه‌های مشکلات را هدف می گیرند یا با توجه به فرصت‌های بزرگ جهانی در اطرافمان، کشور را جهشی بزرگ می‌دهند. یعنی مراقبت از دام‌ها و راهزن‌هایی که می‌خواهند دولت را به بیراهه و حاشیه ببرند.

جلیلی تاکید کرد: در عصر فناوری کوانتوم و هوش مصنوعی هم اگر درگیر لفاظی‌ها و سیاست‌بازی‌های بی‌مورد شویم و از توسعه بومی فناوری‌ها غافل شویم، نتیجه‌اش دست چندم بودن خواهد شد. برای پیشرو بودن باید نقشه راه داشت.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز ایران در جهان یک کشور ممتاز و در حال حرکت به سوی قله‌های پیشرفت است و تداوم این مسیر جز با کار و تولید و مشارکت عادلانه همه مردم شدنی نیست. به ایران ما اکنون همتراز قدرت‌های بزرگ می‌نگرند و باید به هر نامزدی که می‌خواهد ایران و ایرانی را قدرتمندتر از همیشه ببیند خوشامد گفت و هر رأیی که به صندوق ریخته می‌شود را مبارک دانست.

 

مصطفی کواکبیان 

 مصطفی کواکبیان چهره اصلاح طلب، دبیرکل حزب مردم سالاری و نماینده سابق مجلس برای کاندیداتوری انتخابات آینده ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

او قبلا نماینده مجلس بود. همچنین پیش از این، چند مرتبه برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بود اما هیچ گاه کاندیداتوری اش تایید نشد. 

کواکبیان

 ، مصطفی کواکبیان در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور گفت:  بنده پنج برنامه دارم یکی از آن ها تحقق جمهویت سوم است. باید یک بار دیگر در قانون اساسی بر اساس اصل 177 بازنگری صورت بگیرد بسیاری از گرفتاری های که وجود دارد به خاطر گیرهایی است که در قانون اساسی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، مصطفی کواکبیان داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از پایان فرآیند ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شاکرم که توفیق داشتیم برای راه نجات کشور خودم را برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنم. نام دولتی که می خواهم بگذارم، می خواهم دولت مردم سالار با شعار صداقت با مردم تشکیل دهم. باید با مردم صادق باشیم.

وی افزود:  بنده پنج برنامه دارم یکی از آن ها تحقق جمهویت سوم است. باید یک بار دیگر در قانون اساسی بر اساس اصل 177 بازنگری صورت بگیرد بسیاری از گرفتاری های که وجود دارد به خاطر گیرهایی است که در قانون اساسی وجود دارد.

کواکبیان

کواکبیان ادامه داد: دومین برنامه لغو تحریم‌ها و برقراری ارتباط با همه کشورهای دنیا به جز رژیم صهیونیستی است. برنامه بعدی ثبات پول ملی و برنامه‌های اقتصادی است. برنامه چهارم، فسادزدایی از ارکان حکومت و برنامه بعدی حاکمیت قانون با دفاع از حقوق شهروندان است.

دبیرکل حزب مردمسالاری خاطرنشان کرد: در برنامه اقتصادی ما کمترین رشد را در بین کشورهای منطقه داریم بعد از پیروزی انقلاب  شاخص ارزرش‌های اقتصادی ما در جامعه بین الملل و 15 کشور همسایه بسیار ناچیز است. نرخ رشد ما متاسفانه بسیار کاهش پیدا کرده و وضعیت صادرات خوب نیست نرخ پایگاه تورمی ما متاسفانه 2 رقمی است. 15 برنامه‌ در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای مدیریت کشور ر صورت انتخاب  داریم که اجرایی خواهد شد.

کواکبیان

عباس مقتدایی و حشمتیان 

 عباس مقتدایی ظهر پنجشنبه 10 خرداد 1403 پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: باتوجه به این‌که فردی دانشگاهی هستم و سه دوره مورد توجه مردم اصفهان بودم، در این مقطع احساس کردم برای این‌که رویکردها و سلایق مختلف در ساختارهای کشور وارد شود باید در انتخابات ثبت‌نام کنم. مشکلات کشور زیاد است و قطعا دولتی تشکیل خواهم داد که رفاه ایجاد کند.

 عباس مقتدایی نماینده اصفهان

مقتدایی

 به گزارش ایسنا، قدرتعلی حشمتیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری بعد از پایان فرایند ثبت‌نام با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: برای دومین‌بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم. من به کسی وابسته نیستم و فقط به خدا وابسته هستم. رزومه من صددرصد از نامزدهای دیگر غنی‌تر است اما چون به کسی وابسته نیستم دیده نمی‌شود.

وی افزود: مشکلات کشور زیاد است. قطعا دولتی تشکیل خواهم داد که رفاه ایجاد کند و نام دولت من، «رفاه» است. برای بازنگری در قانون اساسی تلاش خواهم کرد و برای رفع تحریم‌ها که در ممملکت ما ایجاد شده نیز تلاش می‌کنم.

روز اول ثبت نام

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برای همسان‌سازی حقوق و به نتیجه رساندن آن تلاش می‌کنم. دگرگونی در سیستم مالی، رفع تورم، مبارزه با فساد شعار من خواهد بود. ارزش پول ملی به حداقل رسیده است. من حرکت آقای رئیسی در سیاست خارجی را پسندیدم و آن راه را ادامه خواهم داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان