ماهان شبکه ایرانیان

نیازهای اولیه برای حفظ موجودات آبزی در آکواریوم چیست؟

نیازهای اولیه برای حفظ موجودات آبزی در آکواریوم چیست؟ منبع آب باید عاری از آلاینده ها از جمله فاضلاب و پسماندهای صنعتی باشد و برای اطمینان از اکسیژن کافی و جلوگیری از فوق اشباع شدن با نیتروژن، باید در تعادل گازی با جو باشد.

نیازهای اولیه برای حفظ موجودات آبزی در آکواریوم چیست؟

نیازهای اولیه برای حفظ موجودات آبزی در اکواریوم چیست؟ منبع آب باید عاری از آلاینده ها از جمله فاضلاب و پسماندهای صنعتی باشد و برای اطمینان از اکسیژن کافی و جلوگیری از فوق اشباع شدن با نیتروژن، باید در تعادل گازی با جو باشد. در سیستم های چرخشی، تصفیه آب نه تنها باید شفافیت آب را تضمین کند، بلکه باید ضایعات متابولیک را نیز تصفیه کند. میتوانید سیستم تصفیه آکواریوم خود را از فروشگاه آکواریوم مرجان دریایی تهیه کنید.

نیازهای اولیه برای حفظ موجودات آبزی در آکواریوم چیست؟

منابع آب شیرین کدام است؟

منبع آب شیرین معمولاً منابع آبی است که کلر و سایر مواد افزودنی از آن حذف شده است، یا با فیلتر کربن یا با افزودن یک ماده شیمیایی. موجودات دریایی را می توان در آب دریا طبیعی یا مصنوعی نگهداری کرد. دومی این مزیت را دارد که در ابتدا عاری از ارگانیسم‌های بیماری‌زا و آلاینده‌ها است، اما ممکن است برای برخی ارگانیسم‌ها مناسب نباشد.

منابع آب شیرین

موارد مهم در نگهداری از آکواریوم

موارد مهم در نگهداری از آکواریوم

  • آکواریوم خود را به طور کامل سیفون نکنید تا آن را تمیز کنید. این تعادل بیولوژیکی را با نتایج فاجعه بار از بین می برد.
  • از تغییرات آب بیش از 25 درصد خودداری کنید زیرا تغییرات بزرگتر آب می تواند به ماهی شما استرس وارد کند و تعادل را در آکواریوم شما بر هم بزند.
  • نور آکواریوم را بیشتر از 7 ساعت در شبانه روز روشن نکنید. این نه تنها به ماهی شما استرس وارد می کند بلکه می تواند منجر به رشد بیش از حد جلبک شود.
  • آکواریوم خود را در نزدیکی یک پنجره آفتابی یا در مکانی پر آب قرار ندهید.
  • همان روزی که آکواریوم را خریدید ماهی نخرید. در عوض، مخزن را تنظیم کنید و بگذارید چند روز قبل از آوردن اولین ماهی خود به خانه کار کند.
  • از خرید ماهی آکواریوم به صورت ناگهانی خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها از مخزن شما بیشتر نمی شوند، با ساکنان مخزن موجود سازگار هستند و شما غذا، تجهیزات و مهارت های مناسب برای نگهداری از آنها دارید.
  • ماهی های زیادی را در یک زمان اضافه نکنید، به خصوص در آکواریوم های کوچکتر یا تازه راه اندازی شده.
  • آکواریوم خود شلوغ نکنید. ماهی‌هایی که شلوغ هستند ممکن است دعوا کنند و زیاده‌روی می‌تواند منجر به مشکلات کیفیت آب شود.
  • در کمتر از 2 دقیقه بیش از حدی که ماهی شما می تواند مصرف کند، غذا ندهید. غذای نخورده می تواند آب را آلوده کند و به ماهی شما استرس وارد کند.
  • تجهیزات آکواریوم را فقط بر اساس قیمت خریداری نکنید. اطمینان حاصل کنید که آن کاری را که از آن می خواهید انجام می دهد و دوام خواهد داشت.
  • در آکواریوم خود از سطل، پد اسکراب یا هر وسیله دیگری که با صابون یا سایر مواد شیمیایی استفاده شده است استفاده نکنید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان