ماهان شبکه ایرانیان

رشد بیش از ٢ برابر خرید تضمینی گندم در گلستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان از رشد ۲۱۱ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه پارسال در این استان خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم در این استان به ۹۸۵ هزار تن رسید.

رشد بیش از ٢ برابر خرید تضمینی گندم در گلستان

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا روح‌الله مهری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس آخرین آمار رسیده تا شامگاه دیشب، 985 هزار تن گندم در گلستان خریداری شده که پیش‌بینی می‌شود این میزان امشب به یک میلیون تن برسد.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از تولید یک میلیون و 100 هزار تن گندم در استان گلستان است، افزود: در حال حاضر برداشت گندم به شرقی‌ترین نقطه استان گلستان و در شهرستان‌های کلاله و مراوه‌تپه در حال انجام است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده صف‌های خرید گندم در استان برچیده شده و کشاورزان بدون هیچ مشکلی محصول خود را تحویل مراکز خرید می‌دهند.
مهری گفت: در حالی که در 30 خرداد ماه پارسال 466 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده بود این آمار در مدت مشابه امسال با رشد 211 درصدی به 985 هزار تن رسید.
وی به آخرین وضعیت پرداخت مطالبات گندمکاران گلستانی نیز اشاره کرد و توضیح داد: خرید تضمینی گندم کشاورزان گلستانی از اول خرداد ماه جاری شروع شده و هنوز روند پرداخت مطالبات این دسته از گندمکاران آغاز نشده است.
به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان؛ دولت سیزدهم در یک اقدام قابل تقدیر و بی‌سابقه، 300 هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکارانی که تا 27 اردیبهشت ماه امسال گندم خود را تحویل مراکز خرید دادند را پرداخت کرد و همه دغدغه مسوولان پرداخت به موقع مطالبات سایر گندمکاران است.
مهری مطالبات گندمکاران گلستانی از دولت را 170 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بارش‌های مطلوب و همچنین مبارزه اصولی با آفات و بیماری‌ها امسال میزان تولید گندم را در گلستان افزایش داد.
استان گلستان با توجه به برخورداری از زمین‌های مستعد، نقش به سزایی در تولید محصول راهبردی گندم در کشور با سطح زیر کشت سالانه بین 350 تا 380 هزار هکتار در شرایط عادی و به دور از خشکسالی دارد.
اقتصاد اصلی گلستان با حدود 2 میلیون نفر جمعیت بر پایه کشاورزی استوار بوده و در 667 هزار هکتار زمین استان اعم از زراعی و باغ فعالیت کشاورزی انجام می‌شود.
بیشترین تولید گندم در استان گلستان مربوط به سال‌های 1394 و 1395 بوده که به یک میلیون و 510 هزار تن رسیده بود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان