با این ۵ عادت غذایی بدنتان را نابود کنید!

برخی عادات غذایی وجود دارند که در صورت تداوم و تکرار، بدون اینکه خودتان متوجه شوید، بدنتان را نابود می‌کنند.

با این 5 عادت غذایی بدنتان را نابود کنید!

به گزارش خبرآنلاین، عادات ناسالم غذایی در بسیاری موارد زمینه‌ساز بروز انواع بیماری‌ها هستند و پتانسیل این را دارند که بدن را به تدریج از بین ببرند. برخی از این عادات عبارتند از:

1) مصرف زیاد قند

مصرف قند افزودنی به مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه و آبمیوه، با افزایش وزن و خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی عروقی و برخی از انواع سرطان مرتبط است. سعی کنید قند طبیعی موجود در میوه و لبنیات را جایگزین قندهای مصنوعی کنید.

2) پرخوری

پرخوری، علت سوءهاضمه یا نفخ بعد از صرف وعده غذا است. علاوه بر این، پرخوری می‌تواند باعث افزایش دریافت کالری و در نتیجه چاقی شود و به بدن آسیب بیشتری برساند.

3) شب‌خوری

اگر خیلی نزدیک به زمان خواب غذا می‌خورید، ممکن است به بدن خود آسیب بزنید. هم‌چنین به نظر می‌رسد که شب خوری با پرخوری رابطه مستقیم دارد. سعی کنید تا دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب غذا نخورید.

4) دریافت ناکافی فیبر

فیبر باکتری‌های سالم روده را تغذیه کرده و به کاهش وزن و کاهش کلسترول خون کمک می‌کند. اگر به اندازه کافی فیبر دریافت نکنید، دچار مشکلات گوارشی، افزایش وزن و بالا رفتن کلسترول خواهید شد.

5) مصرف بیش از حد چربی حیوانی

در حالی که چربی‌های گیاهی، مانند روغن زیتون و کنجد، فواید زیادی برای سلامتی دارند، چربی‌های اشباع‌شده با منابع حیوانی در صورت مصرف بیش از حد می‌توانند به بدن شما صدمه بزنند. چربی اشباع‌شده اغلب در غذاهای حیوانی مانند گوشت قرمز، لبنیات پرچرب و تخم مرغ یافت می‌شود و بر سیستم قلبی عروقی تأثیر منفی دارد.

منبع: eatthis

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان