قاتق نان پزشکیان شوید نه قاتل جانش!

انگار برخی ها یادشان رفته وقتی به قدرت رسیدند با بزرگترین حامی خود چه کردند که امروز پزشکیان را محاصره کرده اند که معاون اول بشوند و کنترل کار و عمران و گردشگری و اقتصاد و ورزش کشور را بدست بگیرند؟

قاتق نان پزشکیان شوید نه قاتل جانش!

کدام رای خاکستری را اصلاح طلبان به میدان انتخابات 1403 آورده اند که امروز، حق العمل آن را می خواهند؟ هاشمی خودش با آنکه شخصاً در سال 92 -به اذعان وزیر اطلاعات وقت- «30 میلیون رای» داشت، از کسی طلب سهم نکرد، حالا آقایان از یک انتخابات 40 درصدی، چه سهمی را طلب می کنند؟

واقعا اگر به جای پزشکیان، جهانگیری یا آخوندی- با تمام احترامی که برای ایشان قائلم- تایید صلاحیت شده بودند، آیا امروز رئیس جمهور اصلاح طلب داشتیم؟ مگر روحانی، وقتی رئیس جمهور شد، به کسی که بیش از 90 درصد آرای خود را مدیون او بود، سهم داد؟ نخیر.

آنها که خاطرشان هست. خوب می دانند. هاشمی یکسال تمام بعد از انتخابات 92، سنگ صبور کسانی شد که برای انتخاب روحانی کار کرده بودند ولی بعد از انتخابات، جواب سلام شان را هم کسی در دولت نمی داد! حالا همین ها پزشکیان را دوره کرده اند که پس ما چی؟ شما هیچ چی! پزشکیان می خواهد راه خودش را برود. شما سالهاست پای خود را به یک هیأت خارج از جماران نگذاشته اید، پزشکیان ظهر عاشورا، وسط خیابان جمهوری است!.

16 سال فرصت دولتمردی بوده برای اصلاحات و اعتدال. در اولی سر هاشمی را با شمشیر بریدند و در دومی با پنبه!. انگار هاشمی وظیفه ش بوده خطبه بخواند در دولتش علیه خودش. که رای مردم به صاحب حقیقی اش برسد. بعد از انتخابات 76، سهم هاشمی از دولت اصلاحات چه شد؟ از انتخابات 78 و 84 چه شد؟ از انتخابات 92 و 94 چه؟ آیا اگر هاشمی نبود، عارف رای 2 میلیونی تجربه می کرد در تهران؟ اعضای بی نام و نشان، شورای شهر تهران در آن انتخابات چطور؟ آیا کسانی که نام شان را هم ده هزار تهرانی نشنیده بودند، تصور می کردند رای شان بشود 1/5 میلیون نفر؟! از خبرگان نمی گویم که نگویم بهتر است. واقعا چه سهمی به هاشمی از این همه انتخابات‌ها دادید که اکنون سهم خود را از پزشکیان می خواهید؟ وجدان درد نمی گیرید که زاکانی شهردار تهران شد ولی شما نگذاشتید محسن هاشمی بشود؟ عمرانی تر از محسن هاشمی در جمهوری اسلامی چند نفر را داریم که در کابینه روحانی، جایی برای نام هاشمی پیدا نشد؟

آقایان! دست از این تکرار مخدوش بردارید. دیگر فرصتی برای بازی های سیاسی نمانده. اگر قاتق نان پزشکیان نمی‌شوید، قاتل جانش، نشوید! می دانم به حرمت هاشمی نمی کنید ولی لااقل برای فردای ایران، چند صباحی دندان به جگر بگیرید. بخدا دیر نمی‌شود، باز هم انتخابات هست و شما هم هستید. هاشمی از انتخابات 78 تا 92 صبوری کرد، 14 سال! شما، 14 ماه صبر کنید. هم صندلی ها می ماند و هم فرصت تصرفش. این حرف هاشمی بود که خودش قبل از همه به آن عمل کرد. «امید مردم را پای طلب خودتان، تباه نکنید!».

*دبیر سابق پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی

2721823

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر