طرز تهیه کرم کنجد با طعم عالی در خانه

ارده و یا کرم کنجد یکی از مقوی ترین خوراکی هایی می باشد که به عنوان صبحانه می توان سرو کرد. ارده از فروشگاه ها قابل تهیه است اما اگر می خواهید کرم کنجد سالم تری بدون مواد افزودنی تهیه کنید ادامه مطلب را مشاهده نمایید.

طرز تهیه کرم کنجد با طعم عالی در خانه

کرم کنجد یا ارده یکی از مقوی ترین صبحانه و یا میان وعده هایی می باشد که شما می توانید در منزل تهیه کنید. این کرم خواص فراوانی برای سلامتی دارد و باعث تقویت حافظه در کودکان و بزرگسالان می باشد. ارده را می توان از فروشگاه های اطراف تهیه کرد اما برای سالم تر بودن با تهیه 4 قلم مواد اولیه می توانید ارده خانگی و بدون مواد افزودنی را تهیه کنید. طرز تهیه کرم کنجد در این مطلب قرار دارد.

همانطور که گفته ایم کرم کنجد و یا ارده می تواند میان وعده، صبحانه و یا حتی پیش غذایی مقوی و سالم باشد که در ادامه مطلب با سه نوع دیگر از انواع این دسر و صبحانه های مقوی و مغذی آشنا خواهید شد. تهیه کرم کنجد بسیار ساده بوده و در مدت زمان بسیار کمی تهیه می شود. تهیه ارده بسیار مشابه کره بادام زمینی می باشد که هر دو به سادگی تهیه می شوند و دارای خواص بسیاری می باشند. دو نوع از دسر های مقوی و سالم مانند کره آووکادو، اوتیمل هلو و کره بادام درختی وجود دارد که برای تهیه بر روی لینک ها کلیک نمایید.

کرم کنجد و یا ارده

مواد لازم

  • دانه کنجد سفید بو داده 250 گرم
  • روغن کنجد 2 قاشق غذا خوری + 1/4 پیمانه
  • نمک به مقدار کم
  • بادام زمینی 2 قاشق غذا خوری ( به دلخواه )

کرم کنجد خانگی

 

طرز تهیه کرم کنجد و یا ارده مقوی

ابتدا باید برای تهیه دانه های کنجد سفید را درون کاسه ای بزرگ بریزید. سپس دانه های کنجد را به خوبی بشویید. آب اضافه را خارج کنید و دوباره بشویید. دانه های کنجدی که بر روی آب آمده اند را بیرون بریزید زیرا این دانه ها کیفیت پایینی دارند.

کنجد را آبکشی کنید. قابلمه ای مناسب را بر روی حرارت قرار دهید و کنجد ها را در قابلمه بریزید تا آب باقی مانده کنجد از بین برود. کنجد را تا چند دقیقه تقت دهید. حرارت را بسیار کم کنید و تفت دهید در حدی که دانه های کنجد به راحتی خرد شود.

دانه های کنجد را در ظرفی بریزید و پهن نمایید تا خنک شود. حالا باید در یک غذا ساز با تیغه های تیز کنجد را به همراه 1/3 روغن کنجد اضافه کنید. غذا ساز را روشن کنید تا کمی حدود 2 الی 3 دقیقه مخلوط شوند و حالت خمیری به خود بگیرند.

طرز تهیه کرم کنجد خانگی

 

در ادامه باقی مانده روغن را به همراه روغن بادام زمینی به دلخواه و کمی نمک اضافه کنید و به خوبی بگذارید هم بخورد تا به صورت کامل یک دست شود. در آخر ارده و یا کرم کنجد مقوی خود را در ظرفی در بسته برای چند هفته نگهداری و در وعده های صبحانه و میان وعده سرو نمایید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر