صحبت‌های قنبرزاده درباره سقف بودجه: کارشناسان توصیه کردند سخت‌گیری نکنیم

نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال گفت: در بحث سقف بودجه بحثهایی بوجود آمد.

صحبت‌های قنبرزاده درباره سقف بودجه: کارشناسان توصیه کردند سخت‌گیری نکنیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال عصر امروز پنجشنبه 22 شهریور در فدراسیون برگزار شد.

او در ابتدای صحبت‌های خود گفت: خیلی از کارشناسان و بعضی از دوستان به فدراسیون فوتبال توصیه کردند که برای حداقل‌ها سخت‌گیری نکنیم. حالا که وضعیت فوتبال ما به این شکل است، آن چیزی که قابل اغماض هست مثل پاداش‌های آسیایی و ... را با انعطاف بیشتری نگاه کنید. این موضوع در کارگروه هم مخالف‌هایی داشت و در کمیته‌های مختلف به همین شکل بود و توصیه‌هایی که کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال ایران که از طیف‌های مختلف بودند، بررسی کردند و در یک جمع‌بندی در یکی و دو روز گذشته نهایی و تصمیم گرفته شد که بحث پاداش آسیایی را تا سقف یک میلیون و 300 هزار دلار در بحث تیم‌های آسیایی به اجماع هیئت رئیسه برسانیم. البته مبلغ 800 هزار تا نهایی شده بود و فقط ظرف روزهای گذشته مبلغ 500 هزار تا به آن اضافه شد.

وی در ادامه افزود:  جا دارد که  یک توضیحی بدهم که مکرر تکرار شده است‌. عنوان دقیق‌تر سقف بودجه طراز مالی باشگاه‌هاست، در AFC هم از چنین عنوانی یا بازی جوانمردانه مالی صحبت می‌کنند. در سال‌های گذشته استانداردهای مجوز حرفه‌ای را وسیع‌تر کرده‌اند. حدود سه چهار قبل در برخی موارد اغماض می‌شد. مثلاً در آن زمان برخی موارد مربوط به معیارهای درجه B و C الزامی نبود، ولی الان تبدیل به معیار A و الزامی شده است.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: مانند اینکه از سال‌های آینده اگر باشگاهی تیم بانوان نداشته باشد، مجوز حرفه‌ای نمی‌گیرد یا اگر باشگاهی سه دوره متوالی نتواند مجوز ملی بگیرد، باید از لیگ برتر هم خارج شود. این‌ مسائل مواردی است که AFC برای نزدیک کردن به استانداردها اعلام کرده است. نیاید شرایطی پیش بیاید که لیگ برتر ایران از حالت حرفه‌ای خارج شود و نتوانیم تیمی در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان داشته باشیم. به همین دلیل از سال گذشته مصوب شد نظم مالی باشگاه‌ها مدنظر قرار بگیرد، یعنی درآمد و هزینه باشگاه‌ها مشخص شود. در سال اول نواقصی هم داشت، ولی آنچه توسط خود باشگاه‌ها در سایت AFC بارگذاری شد، هزینه و درآمد بود. یکی از معیارهایی که از امسال خیلی سختگیرانه را اعمال می‌کنند این است که هر سه ماه یک بار خود باشگاه‌ها باید طراز مالی را با نظارت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای بارگذاری کنند.

ادامه دارد…

253 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان