مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ارائه اینترنت پرسرعت بدون فیلتر به جزیره نشینان خبر داد

رحیم سرهنگی از تلاش های انجام شده برای ارائه اینترنت پرسرعت بدون فیلتر اما کنترل شده به عنوان یکی از زیرساخت های لازم فعالیت شرکت های فناورانه در جزیره کیش خبر داد و گفت : این منطقه آزاد کشور با توجه به دارا بودن اپراتور تلفن همراه مستقل (تله کیش)، درصورت اختصاص باند فرکانسی ۳۶۰۰-۳۸۰۰ از سمت سازمان تنظیم مقررات به این اپراتور در جزیره کیش، می توان ...

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ارائه اینترنت پرسرعت بدون فیلتر به جزیره نشینان خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کیش، آیین معرفی برگزیدگان دهمین دوره جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ، محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات ورضا باقری اصل معاون اموردولت، مجلس واستانهای وزارت ارتباطات در جزیره کیش برگزار شد و 61 برگزیده این جشنواره معرفی شدند.

دراین مراسم رحیم سرهنگی با اشاره به طرح جامع جزیره کیش گفت: این منطقه آزاد کشور دارای نقشه راه و سند استراتژیکی است که براساس این سند که مبتنی بر ویژگی های اقلیمی جزیره کیش است نوع فعالیت صنایع مشخص شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با توجه به لزوم توسعه صنایع غیرآلاینده دراین جزیره، یکی از حوزه های پیشنهادی، حوزه فناوری اطلاعات وارتباطات است.

وی با اشاره به مزیت های جزیره کیش مانند نبود ترافیک، شاخص های پیشرفته شهروندی، دسترسی آسان، هوای پاک، معافیت های مالیاتی وگمرکی وبسیاری ظرفیت های دیگر تصریح کرد: همه این موارد و مزیت ها درکنار تمرکز حاکمیتی، ظرفیت های ارزشمندی برای توسعه فناوری اطلاعات وارتباطات به شمار می رود که موجب شده این منطقه، فضایی مناسب برای توسعه فناوری های نوین باشد لذا از همه شرکت های بخش خصوصی فعال در این زمینه برای فعالیت در کیش دعوت می کنیم .

سرهنگی از تلاش های انجام شده برای ارائه اینترنت پرسرعت بدون فیلتر اما کنترل شده به عنوان یکی از زیرساخت های لازم فعالیت شرکت های فناورانه در جزیره کیش خبر داد و اظهار داشت: این منطقه آزاد کشور با توجه به دارا بودن اپراتور تلفن همراه مستقل (تله کیش)، درصورت اختصاص باند فرکانسی 3600-3800 از سمت سازمان تنظیم مقررات به این اپراتور در جزیره کیش، می تواند به عنوان مرکز فعالیت شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور بوده و با توجه به زیرساخت مناسب و ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ذیل این اپراتور، نقش محوری در کشور ایفا نموده و سازمان منطقه آزاد کیش برای سرمایه گذاری در این زمینه آمادگی لازم را دارد.

گفتنی است در آیین اختتامیه این جشنواره برگزیدگان در چهار بخش شبکه ملی اطلاعات، دولت هوشمند، صنعت فضایی و اقتصاد دیجیتال و 16 زیر مجموعه مرتبط با آن معرفی و تقدیر شدند.

شایان ذکر است جزیره کیش از 19 شهریور میزبان نمایشگاه کیتکس 2024 و بزرگان فناوری اطلاعات وارتباطات کشور است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان