ایرانی‌های دارای تابعیت اروپا، کانادا و آمریکا از سال آینده برای سفر به بریتانیا نیاز به ویزا دارند؟

وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که از سال ۲۰۲۵ تمامی گردشگران برای سفر به این کشور باید ویزای دیجیتال داشته باشند.

ایرانی‌های دارای تابعیت اروپا، کانادا و آمریکا از سال آینده برای سفر به بریتانیا نیاز به ویزا دارند؟

به گزارش خبرآنلاین از یورونیوز، وزارت کشور چهارشنبه 11 سپتامبر در بیانیه‌ای اعلام کرد که از سال 2025 تمامی گردشگران برای سفر به این کشور باید ویزای دیجیتال داشته باشند. تصمیمی که هدف از اتخاذ آن «تقویت امنیت با استفاده از فناوری جدید و مدرن‌سازی سیستم مهاجرت» عنوان شده است.

دریافت این ویزای الکترونیکی (eVisa) که ETA یا مجوز سفر الکترونیکی نامگذاری شده، به جز شهروندان ایرلندی و بریتانیایی شامل حال اتباع تمامی کشورها از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایالات متحده و حتی کانادا و استرالیا نیز می‌شود.

بدین ترتیب، اتباع تمامی کشورها از جمله ایرانیان داری تابعیت کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، استرالیا که نیازی برای دریافت ویزای سفر به بریتانیا ندارند، به زودی باید برای سفر به این کشور ویزای الکترونیکی (eVisa) یا مجوز سفر الکترونیکی (ETA) دریافت کنند.

در حال حاضر، این مجوز سفر الکترونیکی فقط برای اتباع بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات عربی متحده عازم بریتانیا بودند، صادر می‌شود و صدور آن نیز به طور میانگین به سه روز زمان نیاز دارد.

روال تازه سفر به بریتانیا ابتدا در مورد مسافران غیراروپایی به اجرا گذاشته می‌شود. به طوری که حتی کودکان و نوزادان همراه والدین نیز باید از ژانویه آینده با تکمیل فرمی آنلاین تقاضای ورود خود را به خاک بریتانیا تکمیل کنند و هزینه 10 پوندی (12 یورویی) آن را نیز پرداخت کنند. البته این رویه برای مسافران غیراروپایی از نوامبر آینده به طور آزمایشی راه‌اندازی می‌شود.

اتباع کشورهای اروپایی نیز از 5 مارس آینده می‌توانند نسبت به دریافت مجوز سفر الکترونیکی اقدام کنند، مجوزی که دریافت آن از دوم آوریل 2025 برای مسافران اروپایی اجباری خواهد شد.

البته مجوز سفر الکترونیکی (ETA) تا دو سال یا تا زمان انقضای پاسپورت معتبر خواهد بود و دارنده آن اجازه سفرهای متعدد و اقامت 6 ماهه در بریتانیا را خواهد داشت.

وزارت کشور بریتانیا اعلام کرد که دارندگان ویزای ورود به خاک بریتانیا، دارندگان انواع اقامت موقت این کشور و صاحبان پاسپورت‌های بریتانیایی و ایرلندی نیازی به دریافت مجوز سفر الکترونیکی (ETA) ندارند.

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان