متقاضیان مسکن بخوانند/ یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ فاز قیمت‌ها تغییر کرد + درصد تغییر

روند رشد نقطه به نقطه معاملات مسکن شهر تهران در تیر سال جاری با افزایش مواجه شده است.

متقاضیان مسکن بخوانند/ یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ فاز قیمت‌ها تغییر کرد + درصد تغییر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به بیان دقیق‌تر نرخ رشد نقطه به نقطه معاملات مسکن از تیر سال گذشته تا تیر امسال صعودی بوده و از منفی 73 درصد به 27 درصد رسیده این در حالی‌ است که در همین مدت رشد نقطه به نقطه متوسط قیمت هر متر مسکن در تهران نزولی بوده است.

اکوایران نوشت: به عبارت دیگر کاهش سرعت رشد قیمت مسکن می‌تواند از عوامل افزایش تعداد معاملات مسکن در شهر تهران باشد. یکی دیگر از دلایل افزایش تعداد معاملات می‌تواند ناشی از رسیدن فصل جابجایی‌ها که معمولا تابستان است باشد.

030614

کاهش سرعت رشد قیمت و افزایش نقطه‌ای معاملات مسکن در تهران

براساس آخرین آمار اعلامی بانک مرکزی، تعداد معاملات مسکن در شهر تهران در تیر امسال 3559 واحد مسکونی ثبت شده که نسبت به معاملات خرداد که 3872 واحد مسکونی بوده پایین‌تر آمده است.

با این‌حال روند نقطه به نقطه معاملات مسکن در طول یک سال منتهی به تیر 1403 صعودی بوده و تعداد معاملات مسکن در تیر امسال نسبت به تیر سال گذشته 27 درصد افزایش داشته است. تعداد معاملات مسکن در تیرماه سال گذشته معادل 2800 واحد مسکونی گزارش شده است. همچنین تعداد معاملات مسکن در تیر سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال 1401 منفی 73 درصد کاهش داشته است.

متقاضیان مسکن بخوانند/ یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ فاز قیمت‌ها تغییر کرد + درصد تغییراز طرف دیگر روند نقطه به نقطه میانگین قیمت مسکن در تهران در بازه زمانی تیر سال گذشته تا تیر امسال کاهشی بوده و از 83 درصد به 14 درصد رسیده است.

در واقع کاهش تورم نقطه به نقطه متوسط قیمت مسکن در تهران به معنای کاهش قیمت نیست بلکه به معنای این است که از سرعت افزایش قیمت‌ها کاسته شده ولی همچنان رشد قیمت ادامه پیدا کرده است.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان