تذکر امام جمعه قم به روسیه/ امام جمعه کرج: خط قرمز کشور ما منافع ملی است/توصیه امام جمعه اراک به دولت چهاردهم

اعرافی گفت: به فضل الهی محور مقاومت و آزادگان جهان و امت اسلام دشمنان غزه را نابود می‌کنند و ایران با رویکرد جامع و هوشمندانه در حال تغییر معادلات است و هر روز در حال انتقام از مظالم رژیم صهیونیستی است و انتقام سخت نیز از آنان به زودی گرفته خواهد شد.

تذکر امام جمعه قم به روسیه/ امام جمعه کرج: خط قرمز کشور ما منافع ملی است/توصیه امام جمعه اراک به دولت چهاردهم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های نماز جمعه امروز در خصوص جنایت های اسرائیل، دولت چهاردهم و ... سخنرانی کردند.

امام جمعه قم: سران کشورها با سکوت در برابر جنایات غزه تنگ ابدی برای خود می خرند

بنابر روایت ایرنا، علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم گفت: امثال پیمان‌های بریکس و شانگهای نیز برای تقویت روابط با شرق و تولید قطب‌های جدید قدرت است.

وی بیان کرد: دولت شهید رئیسی در این زمینه گام‌های بزرگی برداشت، دولت چهاردهم هم باید این مسیر را در پرتو رهنمودهای رهبر معظم انقلاب طی کند.

وی با تاکید بر این مطلب که سیاست ما نیز همین است گفت: با روسیه، چین و کشورهای همسایه، اساس سیاست‌مان تعامل، همکاری، تولید قطب‌های جدید و شکستن یک قطبی غلط آمریکایی و غربی است.

اعرافی افزود: توافق راهبردی ایران و روسیه در سفر رئیس جمهور اسلامی ایران امضا خواهد شد، مسئولان نیز باید همین مسیر را ادامه دهند.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: باید تذکری را نیز به برخی کشورها از جمله روسیه داد، جزایر سه‌گانه و گذرگاه زنگزور خط قرمزهای سیاست ایران است، ما در مصالح ملی، انقلابی و اسلامی قاطع هستیم.

وی یادآور شد: انتظاری که از دوستان‌مان داریم این است که در خط قرمزهای ما ورود نکنند و نهایت احتیاط را داشته باشند، تا هماهنگی‌های کلی برای شکستن تک‌ قطبی‌ها پیموده شود.

اعرافی خاطرنشان کرد: از همسایگان نیز انتظار می‌رود که بی‌جهت راه را برای ورود بیگانگان باز نکنند.

او گفت: مقاومت ایستاده است و پیش خواهد رفت، ولی برخی سران کشورهای اسلامی و جهان عرب بدانند، که دارند ننگ برای خودشان می‌خرند، این ننگ و افتضاح بزرگی است که چِشم شما این همه ظلم را می‌بیند و آرام نشسته‌اید.

خطیب جمعه قم در ادامه افزود: روابط ما با ترکیه خوب است و از روابط خوب با همه همسایگان و کشور ترکیه استقبال می‌کنیم، اما آقای اردوغان گفته‌اند مناسب است کشورهای اسلامی اقدام کنند.

وی گفت: آقای اردوغان و آقایان دیگر حکام منطقه، اولین شرط این کار، بستن سفارت‌های اسراییل در کشورهای‌تان و قطع همه روابط‌تان با این رژیم است.

اعرافی اضافه کرد: مقاومت را حمایت مالی کنید، و در مجامع بین‌المللی همراهی نمایید، دَم فروبستید برخی هم پشت پرده خنجر می‌زنید بعد هم شعار می‌دهید.

امام جمعه کرج : صلابت جهان اسلام در گرو اتحاد و همدلی است

آنگونه که ایرنا روایت کرده، سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به اختلافات تاریخی مسلمانان گفت: این اختلافات زمینه تفرقه افکنی توسط دشمنان را فراهم کرد و هیبت و صلابت را از مسلمین گرفت؛ امروز امت اسلامی از تفرقه بیشترین رنج را می برد اما دشمنان از تفرقه وانشقاق در جهان اسلام راضی و خوشحال هستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: دشمنان اسلام بقای خود را در تفرقه می بینند؛ اگر مسلمانان متحد و واحد بودند آیا کشور جعلی به نام اسرائیل وجود می آمد که با قلدری جلوی چشم جهان نسل کشی کند.

امام جمعه کرج بیان کرد: انقلاب اسلامی نهضت خویش با قوانین اسلامی کلید زد و احیای ارزشهای دینی به صورت عام توسط امامین آن مورد پافشاری قرار گرفته است .

حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش موضوع امید آفرینی در جامعه اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت : گسترش موج نا امیدی بسیارخطرناک است؛ در بیانیه گام دوم انقلاب و بیانات مکرر رهبر معظم انقلاب در مناسبت های مختلف بارها به موضوع امید آفرینی در جامعه اسلامی تاکید شده است .

امام جمعه کرج گفت: عده ای دانسته و حساب شده و عده ای از روز نادانی و جهل، امید آفرینی را در جامعه اسلامی هدف قرار داده اند؛ دشمنان و اهل نفاق به موج ناامیدی در جامعه اسلامی دامن می رنند چرا که حسودان طالب سلب آسایش دیگران هستند؛ هر جا امیدی باشد جلوی آن می ایستند.

وی گفت: دشمنان با کمک رسانه های جبهه استکباری به صورت عمیق و پیچیده ر جامعه اسلامی برای ضربه زدن به اراده ها ایجاد یاس می کنند؛ همانطور که رهبر انقلاب فرمودند: منافقان تلاش می کنند اراده مردم را تضعیف کنند.

وی ادامه داد: امروز فلسطین و غزه مظلوم است که به همه جهان درس مقاومت می دهد؛ مردم مظلوم غزه با تقدیم هزاران شهید در مقابل دشمنان اسلام ایستاده اند؛ این درحالی است که مجامع بین المللی و حقوق بشری دنیا در مقابل جنایت های صهیونیست ها خوار و ناتوان هستند.

وی تاکید کرد: ملت فسلطین با ایستادگی خود طعم شیرین پیروزی را خواهد چشید البته ملت ایران پشت مظلومان فلسطینی است .

حسینی همدانی با اشاره به موضوع کریدور قفقاز جنوبی بین آذربایجان و ارمنستان گفت: ایران اسلامی اگر منافع ملی اش به خطر بیفتد کوتاه نمی آید؛ خط قرمز کشور ما منافع ملی است و دراین زمینه هشدارهای لازم به برخی کشورهای منطقه داده شده است.

امام جمعه کرج اظهار کرد: تغییرات ژئوپلتیکی خط قرمز کشورما است و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.

امام جمعه اراک: دولت چهاردهم اجرای عدالت را سرلوحه امور قرار دهد

قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، گفت: سیاست گذاری عادلانه، قانونگذاری عادلانه و اجرای عادلانه اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید بیش از پیش مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد.

وی ادامه داد: عدالت در تار و پود نظام آفرینش و ستون فقرات نظام است و باید با تاسی از فرهنگ مقدس علوی و مولای متقیان امام علی(ع) در تمامی لایه‌های جامعه از جمله در نظام‌های پرداختی و استخدام‌ها به خوبی اجرا شود.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود به نهم ربیع‌الاول و آغاز امامت امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: مهمترین مناسبت درباره امام زمان (عج) در طول سال، نهم ربیع الاول است که مصادف با آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) است.

وی ولایت محوری و حرکت در مسیر عدالت شیوه اصلی جامعه منتظر ظهور مهدی موعود (عج) دانست و بیان کرد: انتظار فرج به معنی آمادگی اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و فردی تمام آحاد جامعه و نهادینه شدن شعائر دینی در لایه‌های اجتماعی است.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: با توجه به شرایط دنیای اسلام، هرچه همدلی، اخوت و برادری میان ملت‌های مسلمان بیشتر شود زمینه بالندگی، رشد مشترک فکری و اعتقادی در جوامع اسلامی فراهم می‌آید.

امام جمعه اراک به سفر ریاست جمهوری به عراق اشاره کرد و گفت: بدون شک این سفر هم برای مردم عراق و هم برای ملت ایران توفیقات و برکات بسیاری به همراه خواهد داشت.

امام جمعه ارومیه: باید به نمادهای دینی و ایرانی حساس باشیم

بنابر روایت ایسنا، سید مهدی قریشی نیز با اشاره به اینکه باید به بحث فرهنگی توجه شود و جلوی ترویج فرهنگ غربی و الگو سازی غربی را بگیریم، تصریح کرد: باید به نمادهای دینی و ایرانی حساس باشیم به عنوان نمونه در پارالمپیک ورزشکار ما بدلیل بالا بردن پرچم دینی از مدال محروم شد اما در مقابل نمادهای همجنس گرایان هیچ فردی جرات اعتراض نداشت.

امام جمعه ارومیه با اشاره به 8ربیع الاول، سالروز شهادت امام حسن عسگری و 9ربیع الاول سالروز شروع امامت حضرت مهدی(عج)، تصریح کرد: طبق باورها و فرمایشات ائمه اطهار، امام زمان غایب از نظرها هستند اما حضور دارند و بر اعمال ما نظارت دارند لذا باید در انجام کارهای خیر پیشگام باشیم.

وی تصریح‌کرد: متاسفانه در ورودی شهر و روستاها شاهد انباشت نخاله، زباله و پسماند و حضور سگهای ولگرد هستیم که این مسئله علاوه بر به خطر انداختن امنیت سلامت مردم، تصویری زشت از شهر و استان به نمایش گذاشته‌ است که نیاز است مسئولان استانی، شهرداری، راهداری و دهیاری‌ها برخورد جدی با این معضل داشته باشند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: همچنین در سطح شهر شاهد عدم رعایت پیوست فرهنگی در پارکها، افزایش قلیان سراها، سد معبر، ترافیک و سرعت گیرها هستیم که همه اینها جز مباحث عمومی است که مسئولان باید به این مسائل رسیدگی کنند.

29218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان