ایلان ماسک دولت این کشور را فاشسیت خواند!

قانون استرالیا می‌تواند پلتفرم‌های اینترنتی را به‌خاطر فراهم‌کردن شرایط انتشار اطلاعات نادرست تا ۵ درصد از درآمد جهانی آن‌ها جریمه کند.

ایلان ماسک دولت این کشور را فاشسیت خواند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، «ایلان ماسک» دولت استرالیا را به‌خاطر معرفی یک قانون که هدف آن جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست در شبکه‌های اجتماعی است و باعث جریمه‌شدن شرکت‌هایی می‌شود که از آن پیروی نمی‌کنند، «فاشیست» خواند.

به‌ گزارش رویترز، دولت استرالیا روز پنجشنبه از قانونی رونمایی کرد که می‌تواند پلتفرم‌های اینترنتی را به‌خاطر فراهم‌کردن شرایط انتشار اطلاعات نادرست تا 5 درصد از درآمد جهانی آن‌ها جریمه کند.

در این قانون پیشنهادی از شرکت‌های دارنده شبکه اجتماعی خواسته شده تا برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست، کدهای رفتاری تنظیم کنند تا توسط رگولاتورها تأیید شود. اگر یک پلتفرم موفق به انجام این کار نشود، رگولاتوری استاندارد خود را تعیین می‌کند و شرکت‌ها را به‌دلیل عدم پیروی جریمه می‌کند.

واکنش ایلان ماسک به قانون جدید استرالیا

ماسک که خودش را قهرمان آزادی بیان می‌داند، با بازنشر پستی که به گزارش رویترز اشاره دارد، در یک کلمه نوشت: «فاشیست‌ها.»

«میشل رولند»، سخنگوی وزیر ارتباطات استرالیا با یک ایمیل به رویترز می‌گوید که شرکت‌هایی که در استرالیا فعالیت می‌کنند باید از این قانون پیروی کنند. او توضیح می‌دهد:«این لایحه شفافیت و پاسخگویی پلتفرم‌ها را برای کاربران و مردم استرالیا بهبود می‌بخشد.»

پیشنهاد این قانون و واکنش ایلان ماسک به آن باعث شده تا کارشناسان دیگر نیز در این رابطه اظهارنظر کنند. «استفان جونز»، وزیر خدمات مالی استرالیا به تلویزیون ABC می‌گوید که شبکه‌های اجتماعی نباید محتوای کلاهبرداری، مطالب دیپ‌فیک و لایوهای خشونت‌آور را به نام آزادی بیان منتشر کنند.

چند روز پیش نیز در گزارش دیگری گفته شده بود که دولت استرالیا قصد دارد محدودیت سنی برای ممنوعیت استفاده کودکان از شبکه‌های اجتماعی وضع کند تا به این روش، کودکان زیر 16 سال را از دسترسی به این پلتفرم‌ها منع کند.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان