ماهان شبکه ایرانیان

فرق پودر برنزر و کانتور و نحوه صحیح استفاده از پودر برنزر

گرچه پودر برنزر و کانتور شباهت ظاهری بسیاری دارند ولی از نظر کاربرد با هم فرق دارند. با مطالعه این مطلب به فرق پودر برنزر و کانتور پی می برید.

فرق پودر برنزر و کانتور و نحوه صحیح استفاده از پودر برنزر

در این مطلب قصد داریم در مورد فرق پودر برنزر و کانتور صحبت کنیم و نکات جالبی درباره کاربرد این دو محصول جذاب آرایشی بیان کنیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید و دانسته های آرایشی خود را افزایش دهید.

آشنایی با فرق پودر برنزر و کانتور

پودر برنزر و کانتور دو محصول جذاب آرایشی هستند که از نظر ظاهری به یکدیگر شباهت زیادی دارند ولی از لحاظ کاربرد این دو محصول متفاوت هستند و در واقع هر یک به منظور خاصی استفاده می شود. در این مطلب قصد داریم به فرق بین پودر برنزر و کانتور بپردازیم. با ما همراه باشید.

پودر برنزر چه کاربردی دارد؟

پودر برنزر یکی از لوازم آرایشی محبوب است که سبب برنزه شدن رنگ پوست می شود. از این پودر برای ایجاد توناژ آفتابی و گرم روی پوست صورت استفاده می کنند. حتی گاهی آقایان نیز برای ایجاد رنگ پوست زیبا از پودر برنزر استفاده می نمایند.

این پودر رنگ بی روح پوست را گرم و برنزه می سازد. می توانید انواع محصولات برنزه کننده پوست را به صورت پودر، اسپری، کرم، ژل، لوسیون و موس خریداری نمایید. به طور کلی برنزر به دو شکل پودر و مایع تولید می شود و برای تیره کردن رنگ پوست بدون این که در معرض آفتاب قرار بگیرید، استفاده می شود.

کانتور چه کاربردی دارد؟

از کانتور جهت زاویه سازی صورت استفاده می شود. این محصول می تواند با ایجاد خطوط و سایه روشن روی نقاط مختلف صورت سبب برجسته شدن بخش هایی از چهره شده و قسمت های دیگر را سایه داده تا فرم صورت به تعادل و زیبایی نزدیک تر شود.

مثلا زدن کانتور به ناحیه غبغب و پوشاندن این ناحیه سبب می شود صورت چاق به نظر نرسد یا زدن کانتور روی تیغه های بینی باعث می شود بینی باریک به نظر برسد و فرم بینی اصلاح می شود. به طور کلی به کمک کانتور می توان روی پوست خطوطی را ایجاد نمود که سبب بعد دادن به صورت و برجسته یا کوچک سازی بعضی نواحی می شود.

در حقیقت از کانتور برای ایجاد تعادل در صورت و لاغر نشان دادن چهره استفاده می شود. کانتور به سه شکل پودر، استیکی و کرمی ارائه می شود که انتخاب مدل مناسب به نوع پوست و میزان مهارت شما بستگی دارد. در ضمن می توان از یک کرم پودر با رنگ تیره جهت کانتور صورت استفاده کرد.

چه فرقی بین پودر برنز و کانتور وجود دارد؟

همانطور که اشاره شد پودر برنزر و کانتور دو محصول آرایشی جذاب هستند که گاه به اشتباه به جای هم استفاده می شوند و حتی تصور می شود با یکدیگر تفاوتی ندارند. در صورتی که این دو محصول کاربرد متفاوتی دارند.

برنزر دارای توناژ نارنجی بوده و برای گرم کردن رنگ پوست استفاده می شود در حالی که کانتور همانند سایه عمل می کند و توناژ آن اصلا نارنجی نیست. برنزر به این علت شبیه سایه است که برای زاویه سازی صورت به کار می رود.

برنزر با توناژ نارنجی یا طلایی سبب رنگ گرفتن و برنزه شدن پوست می شود ولی کانتور فاقد توناژ رنگی بوده و روی صورت سایه ایجاد می کند. رنگ پوست توسط برنزر گرم و برنزه می شود و اثری شبیه نور خورشید روی پوست ایجاد می شود.
ولی با کانتور صورت می توان پستی و بلندی ایجاد کرده و زاویه سازی نمود. برنزر پوست را از بی رنگی یا بد رنگی خارج می سازد ولی کانتور به بخش هایی از صورت عمق بخشیده و به بخش هایی زاویه می دهد. به عبارتی توسط کانتور می توان برای صورت زاویه ایجاد کرد.

بخش هایی را برجسته تر نمود و بخش هایی را محو کرد. به طور مثال بینی را کوچک نموده، استخوان گونه را برجسته و لب ها را برجسته تر نشان دهیم یا زاویه فک ها را مشخص تر سازیم. ولی برنزر می تواند رنگ پوست را زیباتر کند.

رنگ کانتور بایستی طوری انتخاب شود که در پایان کار اثری از آن روی پوست دیده نشود. برنزه کننده صورت به دو شکل مات و براق وجود دارد که می توان با توجه به نوع پوست و سلیقه دست به انتخاب زد. در حالی که کانتور بایستی نمای نهایی مات و کاملا طبیعی ارائه دهد تا رد آن روی صورت دیده نشود.

برنزر سبب گرم شدن رنگ پوست شده از این رو بهترین انتخاب برای روح بخشیدن به پوست های رنگ پریده و روشن محسوب می شود. در حالی که کانتور برای زاویه سازی صورت استفاده می شود. قابل ذکر است که برنزر روی گونه، بینی، چانه، امتداد خط فک و قسمتی از شقیقه استفاده می شود.

ولی کانتور در بخش هایی مانند زیر گونه، بالای پیشانی، تیغه بینی، غبغب و … استفاده می شود. البته بایستی دقت کنید که فرم صورت فرد با نواحی استفاده از کانتور ارتباط مستقیمی دارد. از دیگر تفاوت های پودر برنزر و کانتور در نحوه استفاده آن می باشد.

بهترین زمان استفاده از کانتور قبل یا بعد از زدن کرم پودر است. اما برنزر صورت در آخرین مرحله میکاپ و قبل از فیکساتور استفاده می شود.

روش صحیح استفاده از پودر برنزر

برای ایجاد توناژ گرم روی پوست از قسمت شقیقه روی گونه ها و در امتداد خط فک براش آغشته شده به پودر برنزر را روی پوست صورت بکشید. باقی مانده پودر روی برس را با گردن و دکلته به خوبی مخلوط کرده تا خطوط مرزی ایجاد نشود.

برای جلوگیری از ایجاد خطوط خشن، براش را به صورت دایره ای روی پوست کشیده و پیوسته هم زده و ترکیب کنید. هنگام استفاده از برنزر برای ایجاد رنگ آفتابی، بهتر است بخش بیشتری از پیشانی، روی گونه و چانه برنزر اعمال شود.

ولی هنگام کانتور جهت ایجاد سایه و زیباتر شدن چهره، می توان زیر استخوان گونه(لاغرتر نشان داده شدن صورت) کناره های بینی(باریک شدن بینی) و بالای پیشانی(کوتاه تر نشان دادن پیشانی برای صورت کشیده) کانتور اعمال کرد.

سخن پایانی

پودر برنزر و کانتور از وسایل آرایشی کاربردی بوده و برخی تصور می کنند که این دو محصول با هم تفاوتی ندارند. در حالی که در این مطلب به فرق بین پودر برنزر و کانتور اشاره شد. برنزر توناژ رنگی گرم نارنجی و طلایی داشته و سبب گرم شدن و تغییر رنگ پوست می گردد. ولی کانتور با ایجاد سایه روی نقاط مختلف صورت سبب زاویه سازی می شود.

در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم. شما عزیزان نیز می توانید نظرات خود را در استفاده از این محصولات با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید برای آشنایی با تفاوت کرم پودر و کانسیلر و  تفاوت کانتور و هایلایتر  روی لینک ها کلیک و از این مقالات بازدید نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان