ماهان شبکه ایرانیان

استان گلستان قطب پرورش طیور کشور محسوب می‌شود

مدیر کل دامپزشکی گلستان گفت: استان گلستان با توجه به دارا بودن شرایط اقلیمی خاص آب و هوایی، قطب پرورش طیور در کشور محسوب می شود.

استان گلستان قطب پرورش طیور کشور محسوب می‌شود

به گزارش خبرآنلاین علی کاووسی در جلسه‌ی اعضای شورای نظام دامپزشکی گلستان با رئیس نظام دامپزشکی کشور که به مناسبت هفته‌ی دامپزشکی برگزار شد، اظهار کرد: در واقع بین مازندران و گلستان در حوزه پرورش طیور همواره یک رقابت تنگاتنگ وجود دارد؛ بعضی اوقات گلستان در بخش جوجه ریزی رتبه اول را دارد و بعضی اوقات مازنداران در این بخش رتبه نخست را کسب می کند.

وی با اشاره به میزان تولید گوشت مرغ در گلستان گفت: در طول یک سال ما تقریبا 185 میلیون قطعه جوجه ریزی داشتیم که بالغ بر 282 هزار تن گوشت مرغ تولید کردیم، روزانه میانگین 1000 تن تولید گوشت گرم در استان داریم که 500 تن به استان تهران صادر می شود.

مدیر کل دامپزشکی گلستان ادامه داد: در استان 73 واحد مادر گوشتی با ظرفیت تقریباً 2 میلیون و 900 هزار قطعه و28 واحد تخمگذار، 8 واحد جوجه کشی با ظرفیت 11 میلیون و 500 هزار تن و 1100 واحد گوشتی با ظرفیت 37 میلیون قطعه در استان وجود دارد در مجموع روزانه 170 تا 200 تن تولید تخم مرغ داریم که ظرف یک سال گذشته 16500 تن توانستیم به کشور عراق و قطر صادرات تخم مرغ داشته باشیم.

جلسه‌ی اعضای شورای نظام دامپزشکی گلستان با رئیس نظام دامپزشکی کشور

کاووسی با بیان اینکه سایت میگو گلستان تنها سایت عاری از بیماری طی دو سال گذشته شناخته شده است، گفت: ما این سایت را با چنگ و دندان حفظ کردیم و حتی اجازه ندادیم برخی مسوولان برای گرفتن عکس یادگاری به این سایت بروند، تنها و مهمترین دلیل ما برای این کار جلوگیری از آلوده شدن سایت میگو و حمایت از تولید کننده بود خوشبختانه سال گذشته توانستیم حدود 3725 تن میگو عاری از بیماری تولید کنیم و این تولیدات قابل صادرات به بسیاری از کشورها خواهند بود .

وی با تاکید بر اینکه حدود یک میلیون و 500 رأس دام سبک بومی و 140 هزار رأس دام سنگین در استان وجود دارد گفت: در نیمه دوم سال بالغ بر 400 تا 500 هزار رأس دام عشایری از استان‌های خراسان شمالی، رضوی و سمنان به استان گلستان می آیند و تمام خدمات به صورت کاملا رایگان به آنها ارائه می‌شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور نیز در این نشست ضمن تبریک هفته دامپزشکی و ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان و فعالان صنعت دام گفت: پیشکسوتان سرمایه‌های وجودی ما در حوزه دامپزشکی و در حوزه ادب و اخلاق و انسانیت هستند و ما همیشه قدردان زحمات این افراد هستیم.

حامد زارعی با تاکید بر اینکه وجود ظرفیت و پتاسنیل بالا در تولید بخش دام و طیور گلستان، بیانگر نظارت های درست و دقیق در این بخش است، افزود: ما نیز تمام تلاش خودمان را برای رفع مشکلات در حوزه دام و طیور استان انجام خواهیم داد و امیدواریم در پایان این چند روز حضور ما در گلستان اتفاقات خوبی رقم بخورد.

استان گلستان قطب پرورش طیور کشور محسوب می‌شود

در ادامه این نشست اعضای شورای نظام دامپزشکی به بیان مسائل، مشکلات و نقطه‌نظرات مربوط به حوزه فعالیت خود پرداختند.

رییس سازمان نظام دامپزشکی گلستان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه دامپزشکان نقش مهمی در سلامت غذایی جامعه دارند، اظهار کرد: رفع چالش‌های این قشر تنها با اجرای برنامه‌های بلندمدت امکان‌پذیر است.

علیرضا یوسفی با اشاره به دغدغه و مشکلانی که دامپزشکان با آنها مواجه هستند، افزود: رفع مشکلات ارزی برای واردات دارو ها، مکمل‌ها و واکسن‌های مورد نیاز که با سلامت دام و طیور و آبزیان در ارتباط است ‌و ترخیص به موقع کالاها از جمله این موارد است که به دلیل تصمیمات خلق الساعه ایجاد می‌شوند و لازم است هرچه سریعتر توسط دولت، مجلس و دستگاه‌های تابعه مرتفع شوند.

استان گلستان قطب پرورش طیور کشور محسوب می‌شود

وی افزود: امیدواریم ماده 19 این بخش نیز با اجرای ‌ ابلاغ سیاست‌های برنامه هفتم رهبر معظم انقلاب و پیگیری مجلس و مسئولان تغییرات مثبتی در روند تعرفه گذاری‌ها ایجاد کند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان