ماهان شبکه ایرانیان

گل‌نزن، خشن اما مستحکم در خط دفاعی!

از زمان حضور دوباره قلعه‌نویی روی نیمکت تیم‌ملی هنوز وعده‌هایی هستند که در تیم عملی نشده است.

گل‌نزن، خشن اما مستحکم در خط دفاعی!

ایمان گودرزی؛ تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی خود در چارچوب دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 به مصاف ازبکستان رفت که نتیجه تلاش دو تیم در تاشکند، تساوی بدون گل بود. نتیجه‌ای که باعث شد ایران و ازبکستان 7 امتیازی شوند و در صدر جدول گروه (A) بایستند. با این وجود بینندگان تلویزیونی شاهد بازی باکیفیت و جذابی نبودند. همین مساله باعث شد که نگرانی‌ها در مورد تیم ملی افزایش پیدا کند، البته یادمان نرود همین تیم زمانی که شرایط بحرانی و بدون سرمربی را پشت سر می گذاشت موفق شد به جام جهانی 2022 برود و با قوانین جدید نیز قطعا ما یکی از مسافران جام جهانی 2026 خواهیم بود اما بد نیست با هم نگاهی به چند نکته آماری در مورد تیم ملی بیاندازیم؛

این تیم بدون ستاره!

یکی از نکات قابل توجه تیم امیر عدم درخشش ستاره هاست! بازیکنانی که این روزها در تیم های باشگاهی خود می درخشند و عملکرد بسیار خوبی دارند در تیم ملی سایه‌ای از ورژن اصلی خود هستند. شاید دلیل اصلی این قضیه خیال راحت بازیکنان از صعود تیم به جام جهانی باشند اما دیدن آمارشان در بازی های ملی قطعا آنها را اذیت خواهد کرد!

گل‌نزن، خشن،بی ستاره!

عملکرد این فصل مهدی طارمی:

اینتر؛ 

8 بازی (367 دقیقه)

1 گل

3 پاس گل

تیم ملی:

1 گل

سردار آزمون؛

شباب الاهلی؛

9 بازی (689 دقیقه)

9 گل

1 پاس گل

تیم ملی؛

بدون گل و پاس گل

مهدی قایدی؛

التحاد کلبا

5 بازی (450 دقیقه)

3 گل

2 پاس گل

تیم ملی؛

1 گل

گل که نمی‌زنید لااقل اعصاب داشته باشید!

صالح حردانی که با تکل خشن خود روی پای کاپیتان ازبکستان از زمین بازی اخراج شد، چهارمین اخراجی‌ تیم ملی در دوران امیر قلعه‌نویی بود تا آمار جالبی برای ملی‌پوشان کشورمان در دوران هدایت قلعه‌نویی ثبت شود. حسین کنعانی مقابل ازبکستان در تورنمنت کافا، مهدی طارمی مقابل سوریه و شجاع خلیل زاده مقابل قطر در جام ملت‌های آسیا، سه اخراجی دیگر تیم ملی در دوران امیر قلعه‌نویی بودند.

جالب اینکه در هیچکدام از این مسابقات، نتیجه بازی پس از اخراج بازیکن ایران تغییر نکرد و در نهایت ایران از این دیدارها به 2 تساوی، یک برد و یک شکست رسیده است. با اخراج حردانی، حالا آریا یوسفی باید خودش را برای حضور در ترکیب اصلی ایران مقابل قطر آماده کند.

گل‌نزن، خشن،بی ستاره!

تیم ملی در شرایطی در 22 بازی قبلی 4 کارت قرمز گرفته که در 137 بازی قبل از آن این تعداد کارت قرمز را دریافت کرده است. تاکنون در تاریخ تیم ملی 17 بازیکن کارت قرمز گرفته‌اند و هیچ بازیکنی بیش از یک‌بار جریمه نشده است. تیم ملی از اولین بازی تاریخ خود در سال 1320 تا بهار سال گذشته در 86 سال تنها 13 کارت قرمز گرفت و در 15 ماه گذشته 4 بار این اتفاق افتاده است. البته ذکر این نکته ضروری است که کارت قرمز تقریباً در 50 سال اخیر به فوتبال اضافه شده ولی به هر حال تیم ملی خشن‌ترین روزهای تاریخ خود را پشت سر می‌گذارد.

دلخوش به این نتایج نباشیم!

از زمان بازگشت دوباره قلعه نویی، تیم ملی ایران در این 26 مسابقه 20 برد، 5 تساوی و یک شکست کسب کرده و 64 گل زده و 17 گل خورده به ثبت رسانده است. نکته جالب اینکه میانگین رنکینگ تیم‌هایی که ایران در این مدت با آن‌ها بازی کرده 91 است در واقع تیم ملی در این مدت با هیچ تیم تراز اول جهانی بازی نکرده است!  اگرچه تیم ملی ایران در حدود 18 ماه گذشته به لحاظ آماری یکی از بهترین تیم‌های جهان بوده است اما رقیبانی که برابر ایران صف آرایی کرده اند نه به لحاظ کیفیت و نه به لحاظ رنکینگ در حد و اندازه‌های ملی پوشان ایران نبوده اند و در حقیقت نمی‌تواند معیاری برای کیفیت تیم ملی باشد.

بی انصافی نکنیم

البته تیم امیر قلعه تویی در بازی های اخیر مقابل قرقیزستان، امارات و ازبکستان گلی دریافت نکرده که نقطه روشنی در کارنامه به حساب می ‌آید اما رقبا هم چندان قدرتمند ظاهر نشدند که بخواهند تیم و خط دفاع را به چالش بکشند. به هر حال فوتباله دیگه و آمار مهمه!

تیم ملی در جام ملت‌های آسیا وضعیت چندان خوبی در کارهای دفاعی نداشت ولی در چند بازی اخیر گل نخورده و در کنار ژاپن و عراق بدون گل خورده صاحب بهترین خط دفاعی این مرحله است. نکته مهم این است که تیم ملی موقعیت زیادی هم به رقبا نمی‌دهد در هیچکدام از 3 بازی اخیر امیدگل رقبا به عدد یک نزدیک هم نشده است.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان