ماهان شبکه ایرانیان

سفر قالیباف به لبنان اقدامی استراتژیک بود

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس، سفر قالیباف به بیروت را اقدامی استراتژیک و مهم در حمایت از محور مقاومت و نشان‌دهنده همبستگی عمیق ایران با مقاومت اسلامی لبنان دانست.

سفر قالیباف به لبنان اقدامی استراتژیک بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ بهنام سعیدی دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران پیرامون سفر امروز محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، به ضاحیهٔ بیروت و بازدید از محل حمله هوایی رژیم صهیونیستی به تحلیل این سفر پرداخت و آن را اقدامی استراتژیک و مهم در حمایت از محور مقاومت و نشان‌دهنده همبستگی عمیق ایران با مقاومت اسلامی لبنان دانست.

او با اشاره به ابعاد مختلف این سفر گفت: سفر آقای قالیباف به ضاحیهٔ بیروت در این مقطع حساس، پیامی قاطع و روشن به دشمنان منطقه‌ای، به‌ویژه رژیم صهیونیستی است و این سفر نشان داد که ایران نه‌تنها در سطح سیاسی بلکه در عرصه عملی نیز به حمایت از مقاومت و مقابله با تهدیدات امنیتی پای بند است و ایران همواره در کنار محور مقاومت بوده و با هرگونه تهدیدی علیه امنیت منطقه‌ای با جدیت برخورد می‌کند.

نماینده جیرفت و عنبرآباد تاکید کرد: این سفر علاوه بر تقویت روابط استراتژیک با حزب‌الله لبنان، به تحکیم همکاری ‌های امنیتی و اطلاعاتی میان ایران و محور مقاومت کمک خواهد کرد و حضور مقامات ارشد ایران در چنین نقاطی، می‌تواند زمینه‌ساز هماهنگی‌های عملیاتی و تقویت توان دفاعی نیروهای مقاومت باشد.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود در قبال ملت‌های مظلوم منطقه پایب ند است و این سفر نشان ‌دهنده ادامه این تعهد و آمادگی ایران برای حمایت از مقاومت در هر سطحی است. همکاری‌های امنیتی و نظامی میان ایران و مقاومت اسلامی لبنان به‌طور مداوم در حال گسترش است و این روند با توجه به تهدیدات روزافزون دشمنان، تقویت خواهد شد.

سعیدی تصریح کرد: حضور در ضاحیهٔ بیروت و بازدید از محل حمله رژیم صهیونیستی، پیامی روشن داشت ایران در کنار ملت‌ های منطقه و محور مقاومت است و هرگونه تجاوز با پاسخ قاطع و هماهنگ ملت‌های منطقه روبرو خواهد شد این یک اصل اساسی در سیاست خارجی ایران است که همواره بر حفظ امنیت و ثبات منطقه تاکید داشته و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

او این سفر را یک اقدامی موثر در تقویت امنیت ملی منطقه‌ای و یک نمایش عملی از پیوند میان نیروهای مقاومت و ایران دانست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان