ماهان شبکه ایرانیان

اتفاقات عجیب در بسکتبال؛ برگزاری لیگ با تعداد تیم‌های نامشخص!/ پرتاب "شان" بسکتبال خارج از سبد!

رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال در حالی آغاز شد که تعداد تیم‌ها در فاصله چند ساعت مانده به آغاز مسابقات تغییر کرد!

اتفاقات عجیب در بسکتبال؛ برگزاری لیگ با تعداد تیم‌های نامشخص!/ پرتاب "شان" بسکتبال خارج از سبد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رقابتهای لیگ برتر بسکتبال از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد اما رقابتهای این فصل با آشفتگی و بی نظمی عجیبی استارت خورد که در تاریخ این رشته المپیکی و مهم سابقه نداشته است. به گونه ای که در فاصله یک ساعت مانده به آغاز رقابتها هنوز مشخص نبود که چند تیم در این رقابتها حضور خواهند داشت!

اتفاقات عجیب بیست و ششمین دوره‌ی رقابتهای لیگ بسکتبال برتر  کشور در استمرار ناکامی‌های اخیر فدراسیون  بسکتبال در طی سه سال گذشته است تا جاییکه شان ورزشی که در آن روزگاری قهرمان آسیا بودیم، اکنون تا جایی از دست رفته که نام یک تیم یک ساعت قبل از مراسم قرعه‌کشی به لیگ اضافه می‌شود و در فاصله قبل از آغاز لیگ برتر یک بار کناره‌گیری و در فاصله یک ساعت تا آغاز لیگ اعلام حضور می‌کند.

پس از شکستها و ناکامی‌های سوال‌برانگیر تیم‌های ملی بسکتبال ایران که ناشی از تغییرات غیر ضروری و انتخابهای ناصحیح و در نهایت سو مدیریت رخ داد و بسکتبال ملی ایران به یک ناکام بزرگ لقب گرفت که حتی از راهیابی به جمع 4 تیم برتر بازیهای آسیایی هم عاجز بود، اکنون فضای این رشته به سمتی سوق یافته که لیگ برتر بسکتبال ایران که باید بستری برای رقابتهای مهیج در راستای حفظ و ارتقا آمادگی بسکتبالیستهای کشورمان باشد به محلی برای انحلال تبدیل شده است.

اگر از انحلال تیم پرافتخار مهرام و چند تیم دیگر که تا همین سال گذشته در این عرصه‌ی رقابتی حضور داشتند، بگذریم باید شرایط کنونی سازمان لیگ برای برگزاری لیگ برتر فصل 1403-1404 را حتی نگران کننده تلقی کرد و برای شان و حیثیت از دست رفته‌ی بسکتبال ایران که روزگاری قهرمان آسیا بود و اکنون تا این حد تنزل یافته، افسوس خورد و نسبت به سو مدیریت آشکار در راس فدراسیون و سپس در لایه‌های مختلف از جمله سازمان لیگ، ابراز تاسف کرد.

قرعه کشی لیگ برتر بسکتبال در شرایطی برگزار شد که حتی تا یکساعت قبل از شروع مراسم هم کسی نمی دانست تعداد تیم‌ها به چه عددی می‌رسد!

در فدراسیونی که سازمان لیگ تشکیل داده و  زمان ثبت نام تیم‌ها مشخص شده، در روز قرعه‌کشی پایش پارت شاهرود که حتی در جمع چهار تیم لیگ دسته اول حرفه‌ای بسکتبال راه نیافته بود، نامش در بین تیم‌های لیگ برتری اعلام شد.

ذوب آهن پرافتخارترین تیم لیگ برتر بسکتبال، که همه‌ی شواهد حاکی از انصرافش بود، نامش در روز قرعه کشی به تیم‌های حاضر اضافه شد در شرایطی که اصلا این تیم بدلیل عدم انتخاب مربی و بازیکنان وجود خارجی نداشت و چند روز بعد از قرعه کشی هم انصراف داد و مجددا یک ساعت قبل از شروع لیگ اعلام شد که ذوب‌آهن به لیگ بازگشته و این در شرایطی است که هنوز کسی نمی‌داند، وقتی لیگ شروع شده قرار است چه اتفاقی برای این تیم رخ دهد و بازیهای عقب افتاده آن چه خواهد شد و آیا ضربه‌ی بدی به برنامه‌ریزی لیگ وارد نخواهد شد؟

بنابراین طبیعی است که سازمان لیگ وقتی به زمان اعلام آمادگی تیم‌ها که خودش اعلام و ابلاغ کرده توجهی ندارد، نباید از اینکه ابتدا 5 مهر و سپس 12 مهر برای شروع در لیگ برار اعلام می‌شود و باز هم تغییر می‌یابد و به 19 مهرماه می‌رسد و سپس تاریخ بازیهای ذوب‌آهن در هاله‌ای از ابهام است، تعجب کرد.

بسکتبال ایران در آشفتگی کامل به سر می‌برد تا جاییکه یکی از بازیکنان شاخص آن در مراسم قرعه‌کشی به تمسخر اعلام می کند سریع قرعه کشی کنیم تا تیم‌ها انصراف نداده‌اند!

آنچه مسلم است باید نسبت به شان از دست رفته‌ی بسکتبال ایران که مقتدرانه قهرمان آسیا بود، ابراز تاسف و البته سوال کرد.

اعتبار از دست رفته

شکی نیست وقتی در فصل قبل هواداران پرشور شهرداری گرگان، نسبت به عملکرد رئیس فدراسیون انتقاد دارند یا زمانی که هواداران ذوب آهن، عملکرد رئیس فدراسیون را که همشهری آنهاست در قالب شعارهای اعتراضی بیان می‌کنند، باید نگران ادامه‌ی این اندیشه‌های مدیریتی در فضای بسکتبال بود.

امیدواریم بسکتبال ایران که در دهه‌های گذشته و بویژه قبل از اعزام تیم جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا منجر به بعضی اتفاقات عجیب شد و حتی اخراج بعضی از بازیکنان و کارکنان فدراسیون را بدنبال داشت یا حاشیه‌های دیگری از قهر و آشتی‌ها را به همراه داشت، هر چه سریعتر در مسیر اصلی و منطقی خود قرار گیرد و  اصلاح رویه‌های مدیریتی را شاهد باشیم تا شان از دست رفته بسکتبال ایران بازیابی شود.

بیشتر بخوانید:

لیگ برتر بسکتبال؛ پیروزی مدعیان در هفته نخست

تیم ذوب آهن دوباره منحل شد!

فدراسیون بسکتبال و سایه سنگین تصمیم‌های متزلزل؛‌ چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

253 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان