ماهان شبکه ایرانیان

کمر بستیم برای حل مسأله آب اصفهان/۱۶۷۰ واحد صنعتی روی میزمانده احیا شد

استاندار سابق اصفهان از پیشرفت پروژه‌های مهمی نظیر تکمیل سامانه دوم آبرسانی، احیای پروژه کوهرنگ ۳ و انتقال آب از دریای عمان به اصفهان به‌عنوان گام‌های جدی مورد توجه دولت، برای رفع مشکلات آب این استان یاد کرد.

کمر بستیم برای حل مسأله آب اصفهان/1670 واحد صنعتی روی میزمانده احیا شد

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سید رضا مرتضوی در آیین تکریم و معارفه استاندار اصفهان در روز شنبه، 28 مهرماه در سالن نگین فولادمبارکه در حال برگزاری است، به دستاوردها و چالش‌های سه سال مسئولیت خود در این استان پرداخت.

وی با اشاره به شرایط دشوار در آغاز دوره استانداری با شیوع کرونا مانند تجمعات کشاورزان و دامداران به دلیل بحران آب، اظهار کرد: در آن زمان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کردیم اما گام به گام به جلو رفتیم و امروز شرایط متفاوتی داریم.

مرتضوی با اشاره به رشد 9 درصدی مشارکت مردم در انتخابات 1403 نسبت به 1400، این افزایش را نشانه اعتماد مردم به دولت دانست و گفت: ما تمام تلاش خود را برای حل مشکلات اساسی استان به کار بستیم، از ظرفیت تمام گروه‌ها و جناح‌های سیاسی بهره بردیم و نگاه یک‌طرفه‌ای به خدمت‌رسانی نداشتیم.

وی همچنین به تعامل مستمر با مردم از طریق سامانه‌های مختلف و برگزاری جلسات متعدد با نخبگان، احزاب و نمایندگان اقشار مختلف اشاره کرد و گفت: ما با 117 سفر به شهرستان‌های مختلف، سعی کردیم مشکلات مردم را از نزدیک بررسی و برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم. علاوه بر این، داشبورد مدیریتی کارتابل شهروندی راه‌اندازی شد تا مردم بتوانند به‌راحتی با مسئولان ارتباط برقرار کنند.

حل بحران آب، اولویت دولت سیزدهم

استاندار اصفهان با تأکید بر بحران آب به‌عنوان مهم‌ترین چالش استان، از پروژه‌های کلیدی دولت برای حل این معضل خبر داد و بیان کرد: کمر بستیم تا مسأله آب اصفهان را حل کنیم. تکمیل سامانه دوم آبرسانی، احیای پروژه کوهرنگ 3 و طرح تأمین آب صنایع استان از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

وی به پروژه انتقال آب از دریای عمان نیز اشاره کرد و افزود: این طرح که در دولت قبلی تنها در مرحله مطالعاتی قرار داشت، با همت دولت سیزدهم با سرعت پیش می‌رود. تاکنون 760 کیلومتر از خطوط انتقال آب اجرا شده و پیش‌بینی می‌شود که تا سال آینده 200 میلیون مترمکعب آب از دریای عمان به اصفهان برسد.

پیشرفت چشمگیر پروژه‌های آبی و اقتصادی استان

مرتضوی همچنین از پیشرفت پروژه‌های انتقال آب از منابع جنوب اصفهان خبر داد و گفت: پروژه انتقال آب پس از مطالعه حوضه‌های کارون و زاینده‌رود کلنگ‌زنی شد و با سرعتی قابل توجه پیش می‌رود. انتظار می‌رود این پروژه تا ده ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

استاندار اصفهان همچنین به دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی اشاره کرد و از برگزاری 1670 جلسه برای احیای واحدهای صنعتی استان خبر داد

وی افزود: یکی از اقدامات مهم ما تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه مسکن بود که با همکاری دستگاه‌های مختلف در حال پیگیری است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان