جالب‌ترین کتاب‌فروشی‌ها و کتابخانه‌های روباز جهان را بشناسید

گرمایش زمین هر بدی هم که داشته باشد، پیاده‌روی‌های طولانی و کتاب خواندن در طبیعت را آسان‌تر کرده است

گرمایش زمین هر بدی هم که داشته باشد، پیاده‌روی‌های طولانی و کتاب خواندن در طبیعت را آسان‌تر کرده است. یکی دیگر از مزایایش هم گسترش کتاب‌فروشی‌ها و کتابخانه‌های روباز در سرتاسر جهان است. در این پست شما را با زیباترین و بزرگ‌ترین کتابخانه‌های روباز جهان آشنا می‌کنیم. کتاب خریدن و کتاب خواندن در این فضاهای منحصربه‌فرد و رویایی تجربه ایده‌آلی است که نصیب هر کسی نمی‌شود. پس با بنیتا همراه باشید و از طریق دنیای اینترنت سری به این کتابخانه‌ها بزنید.

این کتاب‌فروشی‌ها و کتابخانه‌ها در مناطقی تاسیس شده‌اند که احتمال بارش در آنها کم است. به این ترتیب علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از آنها استفاده کنند. در این پست با بیست تا از این کتابخانه‌های روباز آشنا می‌شوید که هر کدام ویژگی‌ها و طراحی‌ مخصوص خودشان را دارند. احتمال اینکه با دیدن این عکس‌ها بلافاصله سراغ کتابخانه تان بروید، خیلی زیاد است.

بوک‌یارد (Bookyard) – گنت، بلژیک


This Is Colossal

این کتابخانه که در شهر گنت بلژیک قرار دارد توسط ماسیمو بارتولینی طراحی شده است. افتتاح این کتابخانه روباز همزمان با یکی از جشنواره‌های هنری مهم این شهر بوده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در ازای پرداخت مبلغی بسیار کمی در قالب کمک به کتابخانه، کتاب موردنظرشان را بخرند. 

IKEA – سیدنی، استرالیا


Zimbio

سال 2010 سی‌امین سال تاسیس کمپانی محصولات (IKEA) بود. این کمپانی به همین مناسب یک کتابخانه روباز بسیار بزرگ در ساحل بوندی شهر سیدنی افتتاح کرد. کسانی که برای گردش به این ساحل می‌روند، می‌توانند کتاب‌های خودشان را با کتاب‌های کتابخانه معاوضه کنند یا در ازای کمک مالی یک کتاب انتخاب کنند. البته این کتابخانه فقط برای روز مراسم سرپا بود و بعد از آن جمع‌آوری شد.

بدون نام – یکاترینبورگ، روسیه

Askural

این کتابخانه عمومی هر تابستان در مرکز شهر یکاترینبورگ افتتاح می‌شود. قرار دادن چند قفسه کتابخانه وسط شهر به همراه چند مبل راحت، ایده خوبی است که هوس کتاب خواندن را به سر هر عابر پیاده‌ای می‌اندازد.

بدون نام – سانتیاوگو، شیلی


Imgur

این کیوسک کتابخانه کوچک اما دوست داشتنی همیشه در یکی از پارک‌های شهر سانتیاگو برپاست. 

Levinski – تل‌آویو، فلسطین اشغالی

 


Designing For Tomorrow

این کتابخانه در پارک لوینسکی شهر تل‌آویو قرار دارد که بیش از 3500 کتاب به دوازده زبان زنده دنیا را دارد. این کتابخانه با همکاری یک گروه معماری و هنری برای زیباسازی فضای شهر ساخته شده است.

بدون نام – اوبرلینگن، آلمان


Flickr

این کتابخانه دنج و کوچک در یکی از پارک‌های شهر اوبرلینگن قرار دارد. راهنمای استفاده از کتاب‌ها کنار قفسه چسبانده شده و امکان معاوضه یا خرید کتاب‌ها وجود دارد.

Honesty Bookshop – هی آن وای، ولز


Europeupclose


Book Patrol

شهر هی آن وای (Hay-on-Wye) یکی از جاذبه‌های توریستی ولز است که دلیلش هم کتاب است! این شهر در سرتاسر بریتانیا به شهر کتاب مشهور است و در ولز از آن به عنوان شهر ملی کتاب یاد می‌شود. این شهر پر از کتاب‌فروشی‌های دست دوم و کتاب‌فروشی‌هایی که فروشنده ندارند. در تصویر بالا می‌بینید که کتاب‌ها در پیاده رو گذاشته شده‌اند و یک صندوق داخل قفسه‌ها گذاشته شده تا پول کتاب را داخلش بریزند.

بدون نام - هی آن وای، ولز


Andbutalso

این کتابخانه روباز هم کنار یکی از قلعه‌های تاریخی شهر هی آن وای قرار دارد. هرجای این شهر که بروید می‌توانید قفسه‌های کتاب را ببینید.

بدون نام – لینز، استرالیا


Flickr

یک کتابخانه عمومی که در مرکز شهر لینز قرار دارد. این کتابخانه محل معاوضه کتاب بین اهالی شهر هم هست.

Boston’s Brattle – ماساچوست، ایالات متحده


Mushmoosh


Brattle Bookshop

این کتاب فروشی یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های شهر بوستون ماساچوست است. صاحبان این کتاب‌فروشی ترجیح داده‌اند تعدادی از قفسه‌ها را در معابر کنار مغازه بگذارند.

Bart’s Books – کالیفرنیا، ایالات متحده


Ojai Writers Conference


Barts Books Ojai

کتاب‌فروشی Bart’s Books بزرگترین کتاب‌فروشی خصوصی دنیاست که بین اهالی شهر بسیار معروف و البته محبوب است. این کتاب‌فروشی در شهر اوهای ایالت کالیفرنیا قرار دارد.

بدون نام – هاوانا، کوبا


Picture Ninja

یک کتاب‌فروشی مستقل در کشور کوبا که مشتری‌های چندین ساله هم دارد.

بدون نام – سئول، کره جنوبی


Flickr

یک فروشنده کتاب در کره جنوبی هم تصمیم گرفته کتاب‌هایش را در سطح شهر بفروشد. 

بدون نام – ماگدبورگ، آلمان


design-Afterhours

یک کتابخانه زیبا و باشکوه دیگر که با همکاری یک نهاد معماری و یک نهاد هنری در آلمان ساخته شده است. همانطور که ظاهر کتابخانه برمی‌آید، با قطعات از پیش‌ساخته و روی خرابه‌های یک ساختمان قدیمی درست شده است.

بدون نام – توکیو، ژاپن


Flickr

مشابه کتاب‌فروشی‌ فضای بازی که در خیابان‌های سئول دیدید، در ژاپن هم وجود دارد.

بدون نام – لیدن، هلند


Pipers Pasaje


Flickr

یک کتاب‌فروشی بزرگ در جنوب کشور هلند که توانسته با یک طراحی ساده فضای متفاوتی را در شهر رقم بزند.

بدون نام – بمبئی، هندوستان


Jamiesinz

این کتاب‌فروشی ساده یکی از مشهورترین کتاب‌فروشی‌های شهر بمبئی است.

les bouquinistes – پاریس، فرانسه


Flickr

این کتاب‌فروشی معروف که کنار یک رستوران قرار دارد، برای تمام کسانی که به پاریس رفته‌اند آشناست. قفسه‌های این کتابخانه بیش از چهارصد متر در طول رود سن ادامه دارد. 

بدون نام – مادرید، اسپانیا


Wandering Mind243

یک کتاب‌فروشی ساده دیگر که تصمیم گرفته کتاب‌هایش را از داخل مغازه به فضای شهر بیاورد.

بدون نام - هکنی، انگلستان


Home Dsgn

مورد آخر نه کتابخانه است و نه کتاب‌فروشی؛ این فضای خارق‌العاده یک دفتر کار است که توسط یکی از آژانس‌های معماری لندن طراحی شده است. فضای این دفترکار آنقدر خوب و متفاوت است که حیف‌مان آمد در لیست نباشد.

دوست داشتید کدام یک از این کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها در شهر محل سکونت شما بودند؟

 

مقالات مرتبط

ده کتابخانه عجیب و غیر عادی در دنیا

unusual-libraries


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر