ماهان شبکه ایرانیان

برگزیده جایزه ایثار و رسانه:

نیاز است جایزه ایثار و رسانه تخصصی‌تر و علمی‌تر برگزار شود

عطیه همتی نفر اول جایزه ایثار و رسانه در بخش جهاد و شهادت تأکید کرد: نیاز است جایزه ایثار و رسانه تخصصی‌تر و علمی‌تر برگزیده شود و از نگاه عام و سطحی به آن عبور کرد.

نیاز است جایزه ایثار و رسانه تخصصی‌تر و علمی‌تر برگزار شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نفر اول جایزه ایثار و رسانه در بخش جهاد و شهادت با اشاره بر اینکه احساس برنده شدن در این جایزه را داشت گفت: از آنجایی که در مسابقات گذشته توانسته بودم رتبه نخست را در حوزه ایثار و شهادت داشته باشم با وجود چیدمان داوری به اینکه نتیجه رسیدم که امکان دارد بتوانم در این جایزه هم رتبه اول تا سوم را کسب کنم.

این خبرنگار، در خصوص نقاط ضعف اختتامیه جایزه ایثار و رسانه تصریح کرد: در مراسم اختتامیه جای روزنامه‌نگاران بزرگ در بین سخنرانان خالی بود. از طرفی این سوال برای من مطرح بود که چرا زمانی که برگزیدگان اول را معرفی می‌کردند داوران برای اهدای جایزه در کنار معاون اول رئیس جمهور حضور نداشتند؛ در حالی که داوران در این جایزه زحمت بسیاری کشیده‌ بودند.

وی افزود: این جایزه در حوزه رسانه‌ای بود و قرار بود از خبرنگاران و رسانه‌های برتر تجلیل شود در حالی که هیچ خبرنگار برگزیده‌ای در خصوص مطلبی که ارائه داده بود نتوانست برای توضیح مطلب خود سخنرانی کند.

همتی با اشاره به اینکه فعالیت خبری در حوزه ایثار موجب می‌شود جامعه از تاثیرات مثبتی بهره‌مند شود، اذعان کرد: وقتی مردم می‌بینند که خبرنگاران در حوزه ایثار و نیکوکاری فعالیت می‌کنند مطمئنا به فداکاری و از خودگذشتگی در جامعه امیدوار می‌شوند و به این رفتار اخلاقی و انسانی روی می‌آورند.

خبرنگار خبرگزاری مهر در پاسخ به این سوال که برای قدرتمندتر شدن این جایزه در سال‌های آینده چه کارهایی می‌توان انجام داد، گفت: برای قدرتمندتر شدن جایزه می‌توان حوزه‌های گزارش و گفتگو را از هم تفکیک کرد یا اینکه به اثری که در این جایزه به عنوان رتبه برتر معرفی شده بتوان از شخصیت آن اثر هم تجلیل به عمل آورد.

همتی جو محفل‌های خبرنگاری را برخلاف سایر جشنواره‌ها و مراسمات خودمانی توصیف کرد بیان داشت: خبرنگاران در مراسم‌هایی که برای آن‌ها برگزار می‌شود توجه زیادی به سوژه‌های برتر می‌کنند و برایشان جذاب است که همکارانشان چه موضوعی را برای گزارش خود انتخاب کرده‌اند که سبب شده جایزه دریافت کنند. به همین خاطر اگر هر خبرنگار برگزیده بتواند در خصوص سوژه خودش توضیح دهد مسلما این جایزه تخصصی‌تر برگزاز می‌شود و جایزه ایثار و رسانه در سال‌های آینده به مراتب قدرتمندتر برگزار خواهد شد.

نفر برتر جایزه ایثار و رسانه، نظم را یکی از مهمترین فاکتورهایی خواند که این خصیصه می‌تواند توجه بسیاری از رسانه‌ها را به این جایزه جلب کند و دراین خصوص  تاکید کرد: نظم یکی از مهمترین نیازهای به نتیجه رسیدن هر پروژه‌ای است و به همین خاطر باید روی این موضوع تاکید کنیم. از سوی دیگر داوران در این جایزه نقش مهمی دارند که هر ساله باید از داوران توانمند استخوان خرد کرده در عرصه رسانه استفاده کرد تا رسانه‌های به انعکاس اخبار نیکوکاری روی بیاورند.

وی در پایان اضافه کرد: نیاز است جایزه ایثار و رسانه تخصصی‌تر و علمی‌تر برگزیده شود و از نگاه عام و سطحی به آن عبور کرد. با انجام چنین مراسمی مطمئنا خبرنگاران با نگاه ویژه‌تری به جایزه تامل می‌کنند و این روال می‌تواند به حرفه‌ای‌تر شدن خبرنگاران کمک شایانی کند. از سوی دیگر پرداختن حرفه‌ای و تخصصی به موضوع فداکاری تاثیرات مثبتی در این حوزه بر روی مردم دارد که می‌تواند ما را به آینده امیدوار کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان