فوت‌وفن خلاصی از کیپ شدن گوش بعد از پرواز

حدود یک‌سوم از افرادی که با هواپیما سفر می‌کنند گوش‌درد یا کیپ شدن گوش‌هایشان را در طول سفر تجربه می‌کنند.

فوت‌وفن خلاصی از کیپ شدن گوش بعد از پرواز

حدود یک‌سوم از افرادی که با هواپیما سفر می‌کنند گوش‌درد یا کیپ شدن گوش‌هایشان را در طول سفر تجربه می‌کنند.

این عارضه که حس فشار در گوش است ممکن است در حال پرواز یا پس از آن رخ دهد و منجر به وارد آمدن فشار به پرده صماخ و دیگر بافت‌های گوش میانی ‌شود. علت بروز این حالت تغییرات ناگهانی فشار هواست که گوش را به درد می‌آورد یا آن را به اصطلاح کیپ می‌کند. اما شما خیلی راحت با چند ترفند ساده می‌توانید از حس دردناک کیپ شدن و فشار روی پرده صماخ گوش نجات پیدا کنید.

چیزهایی که لازم دارید:

  • آدامس یا شکلات سفت
  • قرص یا اسپری ضداحتقان بینی
  • گوش‌گیر

مراحل انجام کار

1- بازدم

مرحله اول: سوراخ‌های بینی خود را از هر دو طرف با انگشت بگیرید و دهانتان را ببندید.

مرحله دوم: هوا را از ریه خارج کنید و طوری بازدم خود را بیرون بفرستید که هوا را به سمت گونه‌ها بیرون بدهید. در این حالت، صدای ترکیدن را در گوش خود حس می‌کنید. شنیدن این صدا به این معنی است که هوای به دام افتاده در گوش شما خارج شده و به تعادل رسیده است.

مرحله سوم: این کار را مدام تکرار کنید؛ مخصوصاً در زمان بلند شدن هواپیما از زمین و نشستن روی باند فرودگاه.

2- جویدن آدامس

آدامس بجوید یا شکلات سفت بخورید تا به دفعات بیشتری عمل بلع و قورت دادن را انجام دهید. بلعیدن شیپور استاش در گوش میانی را باز می‌کند. این لوله پشت بینی را به گوش میانی متصل می‌کند. با فعال کردن شیپور استاش، فشار در گوش به حدل تعادل می‌رسد. خمیازه کشیدن نیز عضلات را تحریک به فعال کردن شیپور استاش می‌کند.

3- مصرف قرص یا اسپری ضداحتقان

حدود یک ساعت قبل از پرواز با هواپیما، قرص یا اسپری ضداحتقان مصرف کنید. به گزارش مرکز بهداشت و سلامت، ضداحتقان‌هایی که حاوی اکسی‌متازولین هیدروکلوراید هستند مخاط مجرای بینی را منقبض می‌کند تا گوش بتواند به راحتی هوا را خارج کند.

4- استفاده از گوش‌گیرهای مخصوص

از گوش‌گیرهایی استفاده کنید که فشار هوا را کاهش می‌دهند. این گو‌ش‌گیرها را می‌توانید از بیشتر داروخانه‌ها تهیه کنید. گوش‌گیرهای مخصوص جریان هوایی که وارد گوش می‌شود را محدود می‌کند و گوش داخلی می‌تواند به آرامی و با ملایمت خودش را با تغییرات فشار هوا مطابقت دهد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان