نشانه‌ های پنهان سرطان سینه

سرطان دومین قاتل پیشرو پس از بیماری قلبی است

سرطان دومین قاتل پیشرو پس از بیماری قلبی است. سرطان سینه، شایع‌ترین نوع سرطان در زنان است. اگر سرطان سینه در مراحل اولیه تشخیص داده شود، به درمان بسیار خوب جواب می‌دهد. دانستن نشانه‌های پنهان سرطان سینه می‌تواند در تشخیص و درمان به‌ موقع کمک کند. گاهی اوقات نشانه‌های قابل‌ مشاهده سرطان سینه، بسیار دیر بروز می‌کنند، زمانی که سلول‌های سرطانی در حال گسترش بوده و متأسفانه درمان آن بسیار مشکل است، بنابراین شناسایی سرطان سینه در مراحل اولیه، امید زنده ماندن را بالا می‌برد. با بنیتا همراه باشید.

1- تغییرات در پوست

باید به تغییرات پوست پستان توجه ویژه‌ای شود، مانند تکه‌ای از پوست که دانه‌دار شده و به‌ اصطلاح شبیه پوست پرتقال شده است. بثورات پوستی اطراف نوک سینه و یا ناحیه‌ای از سینه که ضخیم‌تر از نقاط دیگر هستند، از علائم هشداردهنده سرطان سینه است. این‌ یک نشانه خوب است که، خانم‌ها می‌توانند با نگاه کردن در آینه به‌ طور منظم بافت سینه خود را چک کنند.

2- تغییرات در نوک سینه

علائم سرطان سینه

نوک سینه قسمت بسیار حساس سینه زنان است. سینه سالم هیچ‌گونه ترشحی ندارد. هرگونه ترشح خونی یا شیری‌رنگ از نشانه‌های سرطان سینه است. تغییر در نوک سینه‌ها مانند بثورات در نوک سینه به همراه خارش نیز یکی دیگر از علائم هشداردهنده سرطان سینه است. بیشترین علامت هشداردهنده هنگامی بروز می‌کند که نوک سینه فرو رفته و یا برعکس شود. افزایش حساسیت در یک‌ طرف نوک سینه نیز از سایر علائم است. نوع خاصی از سرطان سینه شناسایی‌ شده با نام بیماری پاتوژه که علائم بسیار معمولی مانند: زخم، خارش و یا اگزما در نوک سینه دارد.

3- درد زیر بغل

درد در زیر بغل یا زیر بازو یکی از علائم شایع در سرطان سینه است. گاهی مواقع حتی با لمس زیر بغل می‌توانید وجود توده را احساس کرد. اگر شما از درد زیر بغل رنج می‌برید توصیه می‌شود حتماً به پزشک مراجعه کنید.

4- بثورات سینه

سینه قرمز با تورم بسیار زیاد به همراه بثورات از علائم هشداردهنده است. اگر نوک سینه‌ها تیره شده و کبودی به همراه سوزش احساس کردید بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.

5- تغییرات در اندازه و شکل سینه

سرطان سینه

شکل و اندازه سینه‌ها در طول زندگی زنان تغییرات زیادی می‌کند، اما تغییرات خاص در یک‌ طرف می‌تواند هشداردهنده باشد. اگر این تغییرات غیرمعمول بوده و ربطی به دوران قاعدگی ندارد ماموگرافی پیشنهاد می‌شود. رشد تومور همیشه باعث تغییر در اندازه و وزن سینه‌ها می‌شود. هر زن به‌ راحتی می‌تواند این تغییرات را کشف کند.

6- درد در ناحیه سینه

در اغلب موارد درد در ناحیه سینه خطرناک نیست، اما سینه‌های دردناک و داغ و همچنین التهاب و سوزش می‌تواند از علائم سرطان سینه باشد. این تنها نوع سرطان سینه است که همراه با قرمزی و درد قابل‌ لمس است.

7- رگ‌های سینه

گاهی اوقات سرطان سینه (تومورها) باعث انسداد عروق و رگ‌های سینه شده و قابل‌مشاهده است. این به آن معنا نیست که مشاهده رگ‌های سینه باید به‌ عنوان علامت سرطان سینه در نظر گرفته شود، اما بهتر است با پزشک مشورت کنید.

8- درد قسمت فوقانی در پشت

به گفته کارشناسان بهداشتی، درد در قسمت فوقانی ناحیه پشت قبل از سایر علائم عمومی ظاهر می‌شود. این درد معمولاً در ناحیه تیغه شانه احساس می‌شود.

می‌توانید یک سری هم به «سرطان سینه، از تشخیص تا درمان» بزنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر