چای نعناع جهت رفع تهوع

آیا تاکنون جهت رفع تهوع از چای نعناع استفاده کرده‌اید؟ این مقاله اطلاعاتی را در خصوص فوائد سلامتی بخش چای نعناع همراه با عوارض جانبی آن در اختیارتان قرار می‌دهد

چای نعناع جهت رفع تهوع
آیا تاکنون جهت رفع تهوع از چای نعناع استفاده کرده‌اید؟ این مقاله اطلاعاتی را در خصوص فوائد سلامتی بخش چای نعناع همراه با عوارض جانبی آن در اختیارتان قرار می‌دهد.
تهوع به احساس ناراحتی اشاره دارد که فرد پیش از استفراغ آن را تجربه می‌کند. تهوع خود یک بیماری به حساب نمی‌آید، اما ممکن است نشان دهنده طیف وسیعی از اختلالات باشد. تهوع ناشی از حرکت وسائط نقلیه، عفونتهای معده، بیماری کیسه صفرا، پرخوری و مسمومیت غذایی برخی از متداول‌ترین علل تهوع به شمار می‌روند. حالت تهوع ناخوشایند که همچنین به آن بیماری صبحگاهی گویند، مشخصه معمول در طول مراحل اولیه بارداری است. ممکن است که تهوع همیشه همراه با استفراغ نباشد، اما در صورتی که فرد از تهوع و استفراغ پی در پی رنج ببرد، حتی ممکن است دچار کم آبی بدن شود. کسانی که دچار دوره‌های مکرر تهوع و استفراغ هستند بایستی هرچه زودتر با یک پزشک مشورت نمایند. به منظور آماده سازی چای نعناع، تمام آنچه نیاز به انجام آن دارید، ریختن یک فنجان آب جوش بر روی یک چهارم فنجان برگ نعناع است. چنانچه از برگ نعناع خشک استفاده می‌کنید، لازم است دو قاشق چایخوری نعناع خشک را در یک فنجان آب داغ بریزید. به محض مشخص شدن علت تهوع و درمان شدن عارضه‌‌ی مسبب بروز تهوع، حالت تهوع قطعاً از بین خواهد رفت. در اکثر مواقع، پرخوری و یا مصرف مواد غذایی ناسازگار با بدن شما، نیز می‌تواند موجب منقلب شدن معده و تهوع گردد. تحت چنین شرایطی عقل حکم می‌کند که عادات غذایی خود را تغییر دهید. همچنین می‌توان به منظور درمان تهوع برخی گیاهان دارویی را امتحان کرد. احتمالاً در خصوص افرادی که به منظور رفع تهوع چای نعناع می‌نوشند، مطالبی شنیده‌اید. اجازه دهید دریابیم که چگونه چای نعناع به درمان تهوع کمک می‌کند.

چای نعناع جهت درمان تهوع

به منظور آماده سازی چای نعناع، تمام آنچه نیاز به انجام آن دارید، ریختن یک فنجان آب جوش بر روی یک چهارم فنجان برگ نعناع است. چنانچه از برگ نعناع خشک استفاده می‌کنید، لازم است دو قاشق چایخوری نعناع خشک را در یک فنجان آب داغ بریزید. سر کتری یا فنجان را بپوشانید تا روغنهای فرار آن درون دمنوش گیاهی باقی بمانند. اجازه دهید به مدت پنج دقیقه دم کشیده، سپس آن را صاف کنید. همینطور می‌توان یک فنجان چای گیاهی به جوش آمده و یا در صورت تمایل به داشتن اثری خنک کننده از یک فنجان چای نعناع سرد یا آیس تی تازه نعناع استفاده نمود. جهت تهیه آیس تی نعناع لازم است که چای نعناع را خنک کرده و آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید. همچنین می‌توانید کمی آب لیمو را درون آن چکانده و کمی عسل را به منظور طعم بخشیدن به چای خود، درون آن بریزید. بهتر است که چای نعناع را با معده خالی مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت‌انگیز چای نعناع تند


سالیان زیادی مردم جهت درمان به هم خوردگی معده از نعناع فلفلی استفاده می‌کردند. چای نعناع گیاه دارویی بسیار عالی برای رفع تهوع، دردهای شکم و معده، گاز معده، احساس سیری زیاد و یا هرگونه علائم ناشی از سوء هاضمه است. دلتان می‌خواهد بدانید که چگونه یک دمنوش گیاهی تهیه شده از نعناع تازه یا خشک به درمان تهوع و درد روده کمک می‌کند؟ خوب بایستی بگوییم که خواص دارویی یا درمانی نعناع به وجود منتول در روغن عصاره‌ای آن است. منتول دارای اثری آرام بخش بر روی ماهیچه‌های صاف دستگاه گوارش است. فرد همچنین می‌تواند چای نعناع را پس از استفراغ استفاده کند. این کار به تسکین معده کمک کرده و همچنین موجب رفع تهوع می‌شود. نعناع به آرام و منبسط ساختن ماهیچه اسفنکتر گوارشی کمک می‌کند. ماهیچه اسفنکتر از بازگشت محتویات گوارشی به سمت مری جلوگیری می‌کند. مصرف نعناع همچنین به آزاد شدن گاز گیر افتاده در معده از طریق آروغ کمک می‌کند.

فوائد سلامتی بخش چای نعناع

همانطور که پیش از این عنوان شد، دمنوش گیاهی نعناع می‌تواند به رفع برخی از علائم آزار دهنده ناشی از ناراحتی معده کمک کند. افرادی که از مشکلات سلامت گوارش همانند یبوست، سندرم روده تحریک پذیر، و سنگ صفرا رنج می‌برند، ممکن است که نوشیدن چای نعناع برایشان مفید باشد. از آنجا که نعناع فلفلی یک گیاه ضد نفخ و یا فرونشاننده گاز است، سالیان زیادی است که جهت درمان نفخ از آن استفاده می‌شود. مصرف چای نعناع اغلب به زنان باردار توصیه می‌شود. به دلیل آنکه دارای خواص تسکین از بیماری یا تهوع صبحگاهی است. بعضی بر این باورند که نعناع همچنین مصفای خون است. به دلیل وجود بسیاری از مواد مغذی در نعناع، می‌توان از آن جهت تقویت سیستم ایمنی استفاده کرد و در نتیجه دارای اثری مثبت بر روی سلامت جسمانی فرد است. این گیاه دارای رایحه‌ای تازه بوده و می‌تواند به رفع بوی بد دهان کمک کند. از آنجا که موجب شل یا منبسط شدن عضلات می‌شود، زنانی که از درد و گرفتگی‌ در طول دوران قاعدگی رنج می‌برند می‌توانند با نوشیدن چای نعناع از خواص آن بهره‌مند شوند. نعناع همچنین به دلیل اثرات مثبت خود بر روی دستگاه تنفس شناخته شده است. این گیاه به آرام ساختن آزردگی و تحریک دستگاه تنفس کمک کرده و ممکن است همچنین به فرد در بهبودی از سرماخوردگی، آلرژیهای بینی و آنفولانزا کمک کند.

عوارض جانبی ناشی از مصرف چای نعناع

چنانچه حالت تهوع غیر قابل تحمل باشد، می‌توانید از کپسول نعناع استفاده کرده و یا چای نعناع بنوشید. گرچه فوائد چای نعناع فراوان است، اما فرد بایستی آن را در حد اعتدال مصرف کند. عوارض جانبی همراه با چای نعناع بسیار نادر است، اما افرادی که نسبت به منتول آلرژی دارند، بایستی از نوشیدن این چای خودداری نمایند. مصرف بیش از حد یا اوردوز آن می‌تواند موجب شل یا انبساط رحم در زنان باردار شده در نتیجه باید در خصوص میزان مصرف و تعداد فنجانهایی که می‌توانند روزانه از این چای مصرف کنند با پزشک خود مشورت نمایند. افرادی که از بیماری رفلاکس اسید معده رنج می‌برند نبایستی از چای نعناع استفاده کنند. مصرف بیش از حد چای نعناع می‌تواند موجب انبساط اسفتکتر مری شده که به نوبه خود ممکن است موجب بازگشت اسید معده و یا محتویات گوارشی به سمت مری شود. بنابراین اگر به طور مکرر از احساس سوزش در ناحیه سینه رنج می‌برید، مصرف چای نعناع را کاهش دهید.
چنانچه قصد دارید چای نعناع مصرف کنید، با یک متخصص گیاهان دارویی در خصوص میزان مصرف مشورت نمایید. زیاده روی در هر کار بد است و دمنوش‌های گیاهی از این امر مستثنی نمی‌باشند. اگرچه چای نعناع در درمان نفخ، گرفتگی و درد معده، تهوع و سایر علائم آزار دهنده‌ی ناراحتی معده بسیار مؤثر است، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند اثر معکوس برجای گذارد.
منبع مقاله :
برگرفته از سایت بازل
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان