رئیس کل دادگستری استان یزد:

آموزش مهارت‌های زندگی باید نهادینه شود

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اجرای طرح مشاوره‌های قبل از طلاق گفت: این طرح گرچه ۳۵ درصد پرونده‌های طلاق را به صلح و سازش ختم کرده اما این یک اقدام زیربنایی نیست.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، محمدرضا حبیبی در مراسم افتتاح طرح آموزش‌ زندگی خانواده ویژه زوج های در آستانه ازدواج اظهار داشت: از چندی پیش طرحی در یزد به مرحله اجرا گذاشته شد که بر اساس آن، دادخواست‌های تسلیمی به دادگستری استان یزد ثبت نمی شد و پرونده ها ابتدا به مراکز مشاوره ارجاع می‌شد.

وی با بیان اینکه این طرح همچنان در حال اجراست و نتایج خوبی نیز به دنبال داشته به نحوی که تنها 35 درصد این دادخواست‌ها به تشکیل پرونده منجر می‌شد، عنوان کرد: اما این اقدام زیربنایی نیست و باید به سمت ارائه آموزش‌ ‌مهارت‌های زندگی قبل از تشکیل زندگی برویم.

این مقام قضایی ادامه داد: بسیاری از این اختلافات به این دلیل است که زوجین از ابتدا با مهارت‌ها و فنون زندگی آشنا نیستند در حالی که لازم است همه زوج‌ها قبل از آغاز زندگی در دوره‌های آموزشی شرکت کرده و اطلاعات کافی نیست به زندگی مشترک و وظایف خود نسبت به یکدیگر کسب کنند.

حبیبی با بیان اینکه طلاق ارتباطی به تحصیلات ندارد، افزود: امروز بسیاری از پرونده های طلاق مربوط به افراد تحصیلکرده است بنابراین سواد ملاک نیست بلکه آموزش‌های تخصصی ملاک است.

وی بر لزوم گنجانده شدن مهارت‌های زندگی در واحدهای درسی و دانشگاهی تأکید کرد و افزود: حتی دو هفته آموزش نیز می‌تواند برای زوجین اثرگذار باشد و اجرای طرح آموزش زندگی خانواده ویژه زوجین در آستانه ازدواج گرچه دیر هنگام اما موثر است.

حبیبی یادآور شد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید صبر کنیم و نتایج این طرح دو تا سه سال آینده مشخص خواهد شد.

وی از سردفتران خواست زوجینی که به آنها مراجعه می کنند را به درستی راهنمایی کرده و در آنها انگیزه برای شرکت در این دوره‌ها ایجاد کنند.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان